פיליפס: נורות חסכוניות? הצרכנים קונים בזבזניות
החברה מתכננת להגיע ל-50% מהמכירות שלה ממוצרים "ירוקים" עד שנת 2015. אבל על התוכניות שלה מעיב הביקוש החזק לנורות התאורה המסורתיות והבזבזניות
עד שנת 2015 מתכננת פיליפס להגדיל את היעילות של מוצריה ולהגיע ל-50% מהמכירות שלה ממוצרים "ירוקים". כך עולה מהדו"ח השנתי של החברה לשנת 2011. עם זאת, על התוכניות של החברה מעיב עדיין ביקוש חזק מצד הצרכנים, לנורות התאורה המסורתיות והבזבזניות.
ובישראל?
- עכשיו במבצע: שלוש נורות חסכוניות ב-20 שקל
- יבואנים נגד משרד האנרגיה: פוגע במכירת נורות
- המדינה כופה נורות חסכוניות. ואם לא בא לנו?
החברה הצהירה כבר בשנה שעברה על יעד של מכירת יותר "מוצרים ירוקים "- עם הצגת מספר מדהים של 4,000 מוצרי תאורה יעילים בצריכת אנרגיה. בדו"ח, שמשלב בפעם הראשונה את הנתונים הקשורים לקיימות יחד עם הנתונים הפיננסיים המסורתיים, פיליפס מפרטת את הביצועים הסביבתיים שלה ואת ההתקדמות של יעדי הקיימות שלה.
החברה מסווגת מוצרים בתור "ירוקים" אם הם מראים שיפור של לפחות 10% לעומת הדור הקודם שלהם או המוצר המתחרה - במונחים של צריכה אנרגיה, אריזה, מחזור, חומרים מסוכנים או אורך חיים.
עברו את היעד
החברה קבעה בעבר יעד של 30% מהמכירות שלה ממוצרים ירוקים. את היעד הזה ההיא עברה בשנת 2009, כשמוצרים מסוג זה הגיעו ל-31% מהמכירות של החברה.
בשנת 2011 עמדו המוצרים הירוקים על 36% ממכירות החברה. על אף שהרוב של מוצרים אלו מגיעים מתחום התאורה, בשנת 2011 נרשמה צמיחה של 25% גם במוצרים בתחום שירותי הבריאות.
אך למ'ות שרוב העליות הגיעו בזכות שיפור בצריכת האנרגיה, זה לא הספיק על מנת להביא את פיליפס ליעד הגדול יותר - הגדלת יעילות הצריכה של כלל המוצרים שלה, שצמחה ב-2% בלבד בשנת 2011.
פיליפס משייכת את הצמיחה האיטית לביקוש ער במיוחד למוצרי תאורה מסורתיים ופחות יעילים, למרות עלייה מסוימת במכירות של תאורת LED.