עיני: כץ לא מחפש הסכם, הוא מחפש מלחמה
יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, תוקף באופן חסר תקדים את שר התחבורה, שהאשים את עובדי הרכבת בפיצוץ המשא ומתן - "כץ מעוניין לפתות אותם לשביתה על מנת להבאיש את ריחם בעיני הציבור, וכדי לצבור נקודות
"הפקרות, חוסר אחריות וזריית חול בעיני הציבור". כך מכנה היום (ב') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, את החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, ליישם ארגון מחדש של רכבת ישראל באופן חד-צדדי, וללא שיתוף של ועד העובדים. עיני מתבטא בחריפות חסרת תקדים כלפי השר, ומצהיר כי מעולם לא הגיע להסכם עמו בנוגע ליישום הסכם כלשהו ברכבת.
זאת, בניגוד לדברים שאמר היום השר כץ, ולפיהם יו"ר ההסתדרות הסכים להצעות פשרה שהעלו הנהלת החברה ומשרדי הממשלה, אך יו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי, מנעה ממנו מלחתום על הסכם.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- מבחן דרכים: ב.מ.וו 116i - יוקרה לעם
"שר התחבורה עשה היום צעד שהינו הפקרות לשמה וחוסר אחריות ממדרגה ראשונה כלפי ציבור העובדים והנוסעים ברכבת", אומר עיני, וגם מבהיר כי "בשבועיים האחרונים ניהלתי, בשיתוף מלא של ועד עובדי הרכבת, משא ומתן אינטנסיבי עם הנהלת הרכבת ונציגי האוצר. הושגה התקדמות ניכרת, אולם בשום פנים ואופן לא היה הסכם, ודאי שלא עם שר התחבורה".
עוד בנושא סכסוך העבודה ברכבת ישראל:
- דפני ליף לצד גילה אדרעי: "עצרו הפרטת הרכבת"
בהתייחסות לדברי השר, לפיהם הסכים להצעות פשרה, אומר עיני כי "כל האמירות כאילו הגעתי להסכם איתו, והוועד הוא שטירפד אותו, הינן הבל הבלים ועל אחריותו של השר בלבד". יו"ר ההסתדרות אף מוסיף כי דברי השר הם "זריית חול בעיני הציבור ואמירת דברים שלא היו ולא נבראו".
על-פי הודעת השר מהיום, הנהלת הרכבת תחל באופן מיידי ביישום ארגון מחדש של החברה, שיכלול הקמה של חברות-בת שיעסקו בתחזוקה, פיתוח עסקי והובלת מטענים. החברות יוקמו בשיתוף פעולה עם המגזר הפרטי, ובמקביל תעביר הרכבת את ביצוע התחזוקה ב-132 קרונות לידי היצרנית, חברת בומברדייה.
"ישראל כץ החליט לבצע פרובוקציה באמצע משא ומתן שמתנהל ומתקדם" מוסיף עיני. "זהו דבר חסר תקדים, שאני מתקשה לזכור כמותו בשנים האחרונות ביחסי העבודה. כץ כנראה אינו מחפש את ההסכם אלא את המלחמה עם העובדים לשם מלחמה. הוא רוצה לפתות אותם לשביתה על מנת להבאיש את ריחם בעיני הציבור וכדי לצבור נקודות".
בדבריו, מעניק יו"ר ההסתדרות גיבוי מלא לוועד עובדי הרכבת, שמתנגד נחרצות לתוכנית שהציג השר כץ. עיני גם מטיל על שר התחבורה את מלוא האחריות לצעדים שעשוי כעת לנקוט הוועד. "ההסתדרות אינה מתכוונת ליפול למלכודת של כץ, אלא לנהוג באחריות לטובת ציבור הנוסעים ברכבת והעובדים", מבהיר עיני. "אני קורא לשר לחזור בו מהחלטתו הנמהרת והלא-אחראית, ולהמשיך את המשא ומתן. זאת, כדי לא ליצור הסלמה ביחסי העבודה ופגיעה באזרחים. במקרה כזה האחריות תהיה עליו בלבד".
יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, הגיבה אף היא לדברים שאמר כץ, טענה כי השר מעוניין אך ורק להפריט את הרכבת ולהעבירה לידי בעלי הון. "הפרטת הרכבות בבריטניה היתה לסמל מהדהד לכישלון ההפרטות בעולם, מאות שילמו על כך בחייהם, טייקונים התעשרו, הבטיחות ירדה, השרות הידרדר, והמחירים עלו". עוד אמרה יחימוביץ' כי "כץ מנצל בברוטאליות את חוסר הפופולאריות של ועד הרכבת כדי לחפות על כשלונו בהפעלת רכבת ראויה, וכדי לבצע צעדים שהציבור ישלם עליהם מחיר כבד."