הפרסומת הסקסיסטית ל-2011: "הצטלמי בחזייה"
הקמפיין למותג FIX של גיבור סברינה קיבל את אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית ביותר ב-2011. יו"ר ויצו ישראל: "כדי למכור חזייה לא צריך להפשיט ילדות". ח"כ ציפי חוטובלי: "קנס כספי כבד למפרסמים שיבזו נשים"
קריאה לנערות להצטלם בחזיות כדי לפרסם את המותג שלך - זה סקסיזם, כך נטען היום בכנסת. באירוע בשיתוף הוועדה לקידום מעמד האישה הוכרזה הפרסומת לחזיות של חברת FIX של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי כפרסומת הסקסיסטית ביותר לשנת 2011. הפרסומת, שקראה לנערות לצלם עצמן בחזייה ולהעלות את התמונות לדף הפייסבוק של החברה תמורת פרסים - קיבלה מויצ"ו את "אות הקלון".
- ויצ"ו: עשר הפרסומות הסקסיסטיות ל-2011
ועדת שיפוט, שהורכבה מנציגות תקשורת, אקדמיה וארגוני נשים, סקרה אלפי פרסומות ודרגה את המבזות ביותר לדעתה: - FIX גיבור סברינה ( באומן בר ריבנאי), גולדסטאר של טמפו (מקאן אריקסון), פרופורציה - מרכז רפואי (ארועטי ברמן GPS), מטבחי דו-איט (אליקים הרמן-נהרדעא), AXE דיאורדורנט לגבר – יוניליוור ישראל (מקאן אריקסון).
לפי נימוקי הוועדה, "מודעה זו חוצה קו אדום, משום שהיא מעודדת נערות וקטינות להשתתף באופן אקטיבי ובזוי בשיווק מוצר בדרך שמתייחסת אל נשים כאל אובייקט מיני. יש חשש שהדחיפה להצטלם בצורה 'מדליקה' תתפרש בצורה קיצונית ותקבע בקרב בני נוער את התפיסה שניצול גוף האישה לגיטימי".
אות הקלון של ויצ"ו מוענק זאת השנה הרביעית ברציפות, בשנה שעברה הוענק האות לקמפיין "קניון ארנה" (זרמון-גולדמן). בשנים קודמות הוענק האות גם לפרסומת למי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.
השנה גם בלטה תופעת טשטוש נשים מפרסומות
במרכז האירוע בכנסת נערך דיון בנושא מעמד האישה בפרסומות ובריאליטי. בין היתר השתתפו בו אורנה בן דור, יוצרת הסדרה "מעושרות" ולאה שנירר משתתפת הסדרה, סמנכ"ל תוכן ב"אבוט-המאירי הפקות" ועורך ראשי של הריאלטי, "היפה והחנון", יוסי אליאס, הפרסומאי דני נטלר ממשרד הפרסום "גליקמן-נטלר-סמסונוב", פרופ' ענת פירסט, דיקאן ביה"ס לתקשורת מכללת נתניה לשעבר, ויוזם הקמפיין "לא מצונזרת", הרב אורי איילון.
יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, אמרה באירוע: "כדי למכור חזייה לא צריך להפשיט ילדות". עוד אמרה כי: "השנה בלטה במיוחד גם תופעה של מחיקה וטשטוש נשים מפרסומות, תופעה שמשקפת באופן שונה התייחסות אל נשים כאובייקט מיני".
היא קראה למועצת הרשות השנייה: "להרחיב את הגדרות המונח 'פגיעה ברגשות הציבור' כך שיכללו מאפיינים רחבים יותר של הצגת נשים בצורה מבזה ומנציחה סטראוטיפים, וגם למערכת המשפט לפעול לאיזון ראוי יותר בין השמירה על חופש הביטוי לבין הצורך למנוע פגישה בכבודן ובגופן של נשים".
ח"כ ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, אמרה: "הפריים טיים הישראלי מציג נשים כגוף שאין בו נשמה. משרד פרסום הוא אמנם לא משרד החינוך אך לפחות תפגינו קצת אחריות ולא תשדרו תכנים מבזים ומשפילים נשים. הצעת חוק חדשה שהגשתי קובעת קנס כספי כבד למפרסמים שיבזו נשים".
הפרסומאי דני נטלר אמר להגנת עולם הפרסום כי: "הבעיה העיקרית הוא מעמד האשה בחיים ולא בפרסום. פרסום אינו חינוך אלא רק אמצעי בשביל למכור מוצר. אנחנו לא מעצבים את פני האומה. תטפלו אתם בבעיה עצמה ולא בשליח".