נוסעי אל על: "כלאו אותנו במטוס כי אייפון אבד"
לטענת הנוסעים למוסקבה, הקברניט לא איפשר לפתוח את הדלתות עד למציאת המכשיר, שאבד לאחד מאנשי הצוות: "היה ביזיון". אל על: מצטערים על אי הנוחות שנגרמה
במשך קרוב לשעה עוכבו נוסעי אל על ל מוסקבה בתוך המטוס, לטענתם משום שאחד מאנשי הצוות איבד את האייפון. חלקם טוענים כי נגרם להם נזק כספי וכי מדובר בכליאה של ממש.
ביום שישי האחרון המריאה מישראל טיסה שגרתית של אל על ונחתה בשעה 12 בצהריים במוסקבה. לטענת כמה נוסעים, מרגע זה החלה התנהלות תמוהה של הקברניט. "אחרי הנחיתה המתנו 30 דקות בתוך המטוס עד שיחברו את שרוול המעבר לנוסעים", סיפר איש עסקים שהיה על הטיסה. "כשחובר השרוול וכבר יכולנו לצאת, אמר אחד הדיילים לנוסעים כי לאחד מאנשי הצוות אבד אייפון".
עוד בחדשות ynet:
לטענת הנוסע, הכריז הקברניט על היעלמותו של המכשיר וביקש ממי שמצא אותו להחזיר. כך חלפו עוד 12 דקות,
שבמהלכן נותרו דלתות המטוס נעולות ואיש לא הורשה לרדת. "הקברניט שוב כרז ואמר כי מכיוון שאף אחד לא השיב את האייפון, אין ברירה אלא להזעיק את המשטרה הרוסית ולעכב את כל המטוס עד למציאתו. כל זה קרה כשהנוסעים עומדים וממתינים לצאת במשך עוד רבע שעה. זה דבר אסור, כי זו למעשה כליאה, רק כי חשדו שמישהו עושה עבירה. זה כמו שבקניון יעכבו את כולם כי מישהו גנב חולצה".
לדברי איש העסקים "הצוות לא התייחס אלינו. אנשים התעצבנו מאוד, זה היה בלתי נסבל. זו תחושה גרועה מאוד של השפלה וביזיון. כתוצאה מכל זה החמצתי את ההסעה שהזמנתי משדה התעופה אל המלון, ועל מה? בעקבות המקרה ביקשתי לבטל את כרטיס הנוסע המתמיד שלי ושל בני משפחתי".
נוסע אחר בטיסה סיפר כי בתחילה נגרם העיכוב בטענה כי ישנה תקלה להתחבר לשרוול, אולם הסאגה לא נגמרה עם חיבורו. "אחרי שסוף סוף התחברנו, פתאום הקברניט מודיע בעברית שלאחד מאנשי הצוות נעלם אייפון, נא להחזיר'. אחר כך נאמרה אותה הודעה באנגלית, אחר כך ברוסית. עברה עוד רבע שעה ונאמר נא לפתוח תיקים ולהחזיר את האייפון. בתרגום של דיילת לרוסית זה נשמע יותר קשה, משהו כמו 'אם לא תחזירו יהיו בעיות'. בסופו של דבר הוא הודיע שלא יפתחו את דלתות המטוס עד שהאייפון לא יוחזר".
אותו נוסע מספר כי בכריזה הודיעו כי מחכים לבואה של המשטרה הרוסית, וכי הטון בו
נמסרו ההודעות היה גס מאוד. "ההסעה שלי נסעה בינתיים ושילמתי הרבה כסף על רכבות בגלל שהשדה מרוחק ממוסקבה", הוא טוען. "נוצר עיכוב גדול של ארבע שעות וגם הפסדתי כסף. ביקשתי לפצות אותי במידה ולא אבטל חברות. אני כועס מאוד. זה מעשה לא דמוקרטי, זו כליאה במטוס".
מ"אל על" נמסר בתגובה: "העיכוב על הקרקע לאחר הנחיתה נבע בעיקרו מבעיות במקום חנייה מתאים למטוס. ההמתנה למשטרה ארכה כעשר דקות בלבד. הנושא נבדק בחברת אל על. אנו מצטערים בפני הנוסעים על אי הנוחות שנגרמה להם".
המידע הראשוני התקבל באמצעות האימייל האדום