שתף קטע נבחר

אולי הפעם: אל על תקבל 2 מטוסי דרימליינר

במקביל בוחנת החברה פתיחת קו ליעד נוסף בארה"ב, לצד סגירת קווים לא רווחיים: אתונה או סן-פטרסבורג, כפי שפורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"

אל-על מנהלת משא ומתן לחכירת שני מטוסי בואינג 787 דרימליינר, כשהתוכנית היא לקבלם ב‭2014-‬ או ‭.2015‬ מדובר בשדרוג של יכולותיה לטווח בינוני וארוך, תוך חיסכון של ‭25%‬ בהוצאות התפעול, ובמיוחד הוצאות הדלק.

 

עוד בערוץ התיירות:

 

סמנכ"ל מסחר וקשרים בינלאומיים בחברה, דוד מימון, אמר אתמול מיריד התיירות ITB בברלין, כי החברה מנהלת את המגעים עם שני "דילרים‭,"‬ בסיוע חברת בואינג, כיוון שלא מעט חברות הזמינו יותר מטוסים ממה שהן צריכות. "בואינג עוזרת מאוד בנושא, והמו"מ מתנהל על גובה התשלום השנתי עבור המטוסים‭,"‬ אמר.

 

עם תחילת שיווקו של המטוס, הזמינה אל-על מספר מטוסים, שהראשונים שבהם היו אמורים להגיע ב‭,2014 -2013-‬ אך בשל אי יכולת לשלם עבורם, היא ויתרה על האופציה. לפני מספר חודשים ביקר בארץ נשיא בואינג, ונפגש עם הנהלת החברה. בפגישה ביקשה אל-על סיוע בקבלת מטוסי דרימליינר ב"קיצור תור‭,"‬ כי אחרת תיאלץ לקבלם רק בעוד כעשור.


ככה הוא נראה מבפנים. בואינג 787 דרימליינר

 

שלום סן-פרנסיסקו, להתראות אתונה

מימון גילה עוד כי אל-על בוחנת שינויים במספר קווים, תוך הוספת יעד בארה"ב וסגירת קווים רווחיים פחות. על הפרק: סן-פרנסיסקו, בוסטון, מיאמי או שיקגו. "בכל הסקרים שעשינו, הפוטנציאל הרב ביותר הוא בסן-פרנסיסקו‭,"‬ אמר מימון. "כל שנה נוסעים לאזור רבבות ישראלים, רובם אנשי עסקים, ונוכל להגיע לנתח שוק משמעותי בטיסות לשם. לפי הבדיקות שלנו, הדבר לא יפגע בקו שלנו ללוס-אנג'לס‭."‬

 

לדבריו, גם הקו לבוסטון נחשב לבעל פוטנציאל, בשל פעילות של חברות היי-טק ישראליות במדינת מסצ'וסטס. "מושל המדינה ביקש מאיתנו מספר פעמים שנפתח קו כזה ואנחנו בוחנים את הבקשות, כמו גם את היכולות שלנו לשם‭,"‬ אמר.

 

באשר למיאמי ושיקגו, אל-על הפעילה בעבר קווים ליעדים אלה, ואלו נסגרו מסיבות שונות, בעיקר חוסר כדאיות כלכלית. כיום, הפיכת שיקגו לבסיס לטיסות המשך של אמריקן איירליינס, נותנת פתרון לטיסות המשך ב"קודשייר" באל-על.

 

מה שמעכב את יכולתה של אל-על להוסיף קו לארה"ב, הוא העובדה שדירוג הבטיחות של ישראל הורד ברשות התעופה הפדרלית בארה"ב לקטגוריה 2 לפני כשלוש שנים. עד שישראל לא תוחזר לקטגוריה ‭,1‬ מה שאמור היה לקרות לפני מספר חודשים, אל-על לא תקבל היתר לפתיחת קו חדש.

 

במקביל מתכוונת החברה לסגור, במסגרת התייעלות, קווים שאינם רווחיים לה. על הפרק: אתונה וסן-פטרסבורג. בקו לאתונה טסו אשתקד כ‭65-‬ אלף נוסעים לכיוון, ובקו לסן-פטרסבורג - כ‭106-‬ אלף נוסעים לכיוון. לדברי מימון, הוצאות הביטחון בקו לאתונה הן כה גבוהות, שאין לחברה כדאיות כלכלית להפעילו. הקו לסן-פטרסבורג, לדבריו, לא "המריא‭,"‬ ומספר הנוסעים בו לא מצדיק את הפעלתו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים