אולי הפעם: אל על תקבל 2 מטוסי דרימליינר
במקביל בוחנת החברה פתיחת קו ליעד נוסף בארה"ב, לצד סגירת קווים לא רווחיים: אתונה או סן-פטרסבורג, כפי שפורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"
אל-על מנהלת משא ומתן לחכירת שני מטוסי בואינג 787 דרימליינר, כשהתוכנית היא לקבלם ב2014- או .2015 מדובר בשדרוג של יכולותיה לטווח בינוני וארוך, תוך חיסכון של 25% בהוצאות התפעול, ובמיוחד הוצאות הדלק.
עוד בערוץ התיירות:
- שמח ומבדח: כל האירועים לחג פורים טורקיה: "מקווים שהישראלים יחזרו בהמוניהם"
- החו"ל משתלם? לאן לטוס בפסח וכמה זה יעלה
סמנכ"ל מסחר וקשרים בינלאומיים בחברה, דוד מימון, אמר אתמול מיריד התיירות ITB בברלין, כי החברה מנהלת את המגעים עם שני "דילרים," בסיוע חברת בואינג, כיוון שלא מעט חברות הזמינו יותר מטוסים ממה שהן צריכות. "בואינג עוזרת מאוד בנושא, והמו"מ מתנהל על גובה התשלום השנתי עבור המטוסים," אמר.
עם תחילת שיווקו של המטוס, הזמינה אל-על מספר מטוסים, שהראשונים שבהם היו אמורים להגיע ב,2014 -2013- אך בשל אי יכולת לשלם עבורם, היא ויתרה על האופציה. לפני מספר חודשים ביקר בארץ נשיא בואינג, ונפגש עם הנהלת החברה. בפגישה ביקשה אל-על סיוע בקבלת מטוסי דרימליינר ב"קיצור תור," כי אחרת תיאלץ לקבלם רק בעוד כעשור.
ככה הוא נראה מבפנים. בואינג 787 דרימליינר
שלום סן-פרנסיסקו, להתראות אתונה
מימון גילה עוד כי אל-על בוחנת שינויים במספר קווים, תוך הוספת יעד בארה"ב וסגירת קווים רווחיים פחות. על הפרק: סן-פרנסיסקו, בוסטון, מיאמי או שיקגו. "בכל הסקרים שעשינו, הפוטנציאל הרב ביותר הוא בסן-פרנסיסקו," אמר מימון. "כל שנה נוסעים לאזור רבבות ישראלים, רובם אנשי עסקים, ונוכל להגיע לנתח שוק משמעותי בטיסות לשם. לפי הבדיקות שלנו, הדבר לא יפגע בקו שלנו ללוס-אנג'לס."
לדבריו, גם הקו לבוסטון נחשב לבעל פוטנציאל, בשל פעילות של חברות היי-טק ישראליות במדינת מסצ'וסטס. "מושל המדינה ביקש מאיתנו מספר פעמים שנפתח קו כזה ואנחנו בוחנים את הבקשות, כמו גם את היכולות שלנו לשם," אמר.
באשר למיאמי ושיקגו, אל-על הפעילה בעבר קווים ליעדים אלה, ואלו נסגרו מסיבות שונות, בעיקר חוסר כדאיות כלכלית. כיום, הפיכת שיקגו לבסיס לטיסות המשך של אמריקן איירליינס, נותנת פתרון לטיסות המשך ב"קודשייר" באל-על.
מה שמעכב את יכולתה של אל-על להוסיף קו לארה"ב, הוא העובדה שדירוג הבטיחות של ישראל הורד ברשות התעופה הפדרלית בארה"ב לקטגוריה 2 לפני כשלוש שנים. עד שישראל לא תוחזר לקטגוריה ,1 מה שאמור היה לקרות לפני מספר חודשים, אל-על לא תקבל היתר לפתיחת קו חדש.
במקביל מתכוונת החברה לסגור, במסגרת התייעלות, קווים שאינם רווחיים לה. על הפרק: אתונה וסן-פטרסבורג. בקו לאתונה טסו אשתקד כ65- אלף נוסעים לכיוון, ובקו לסן-פטרסבורג - כ106- אלף נוסעים לכיוון. לדברי מימון, הוצאות הביטחון בקו לאתונה הן כה גבוהות, שאין לחברה כדאיות כלכלית להפעילו. הקו לסן-פטרסבורג, לדבריו, לא "המריא," ומספר הנוסעים בו לא מצדיק את הפעלתו.