טויוטה מציגה חזון היברידי: 48 ק"מ לליטר
יצרנית הרכב היפנית חשפה בתערוכת ז'נבה רכב תצוגה עם טכנולוגיה שתשמש את רכבי הכלאיים העתידיים שלה. ובעצם, אולי גם דגם קומפקטי חדש
טויוטה חשפה את ה-FT-Bh, מכונית כלאיים חדשה המיועדת לתצוגה. ושמה - הרי לא חשבתם אחרת - מרמז על תכליתה: Future Toyota B-segment Hybrid, או בעברית: טויוטה כלאיים עתידית לקטגוריית הסופר-מיני. למעשה, מדובר בפלטפורמה להצגת טכנולוגיות שישמשו את היצרנית בעתיד, וברמז למכונית כלאיים חדשה נוספת שמתוכננת בין היאריס הקטנה לאוריס הקומפקטית.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
ה-FT-Bh דומה במידותיה ליאריס החדשה, עם אורך כולל של 398.5 ס"מ, רוחב של 169.5 ס"מ, גובה של 140 ס"מ ובסיס גלגלים של 257 ס"מ. למרות זאת, היא קלה ממנה משמעותית, עם משקל עצמי של 786 ק"ג בלבד לעומת 1,030 ביאריס. לכך אחראי הליך פיתוח שהתמקד בחסכון במשקל, וכמובן שימוש בחומרים קלים דוגמת אלומיניום ומגנזיום. בטויוטה מצהירים כי המכונית פותחה בדומה לרכב סדרתי, מתוך מחשבה על עלויות הפיתוח והייצור, וכדי שתוכל להימכר במחיר תחרותי - אם כי אין כל כוונה כזו לעת עתה.
דגם התצוגה מצויד במנוע שני צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המשודך למנוע חשמלי. ביחד הם מאפשרים תצרוכת דלק מצוינת של 48 ק"מ לליטר בגרסה ה"רגילה, ולטענת היפנים קרובה לכפליים (100 ק"מ לליטר) בגרסה נטענת משקע החשמל (פלאג-אין). לדבריהם, המנוע הקטנטן יתאים גם לשימוש בגז טבעי, אך לא נמסר אם יחידת הכוח הזו צפויה להגיע לייצור סדרתי.
ה-FT-Bh מצוידת בצמיגים במידה חריגה 145-55-18, ללא ספק תוך מחשבה בעיקר על התנגדות גלגול נמוכה לטובת צריכת דלק אופטימלית. דגש רב ניתן גם למבנה אווירודינמי - מכונית התצוגה מציגה נתון מקדם גרר מרשים מאוד לרכב בגודלה - 0.235 Cd. ואם שאלתם עצמכם מדוע היא נראית, ובכן, כפי שהיא נראית, זו התשובה. חסכון לפני מראה.