התדמית יקרה מדי: קיקה חותכת מחירים
רשת הרהיטים האוסטרית הורידה מחירי מוצרים יקרים בכ-50% במטרה לצאת מקטגוריית הפרימיום. בין היתר, שולחן אוכל שנמכר עד כה ב-7,000 שקל נמכר כעת ב-3,000 שקל וכיסא אוכל נמכר ב-99 שקל במקום 199 ש'
הניסיון למכור מותגי יוקרה ומוצרים נמוכי מחיר תחת אותה קורת גג לא צלח: במסגרת היערכות לפסח קיקה (kika) ישראל מורידה מחירים בקטגוריות היקרות ומתכוונת לצאת מקטגוריית הפרימיום שהובילה לתדמית יקרה.
- "קיקה צריכה להוכיח את עצמה לצרכן הישראלי"
לקראת פסח, מחירי 300 מוצרים בקומה הראשונה הורדו בצורה משמעותית, ומוצרים יקרים כמו סדיני יופ וחדרי שינה של הולסטה יוצאו מהמגוון בהדרגה. בקומת התינוקות שהושקה בחנות לאחרונה הוצגו כבר מחירים נמוכים בלבד. צרכנים שביקרו בחנות אמרו ל-ynet כי נמנעו מלחזור אליה, משום שזו הצטיירה עבורם כיקרה מדי, למרות שבפועל נמכרים בה מוצרים גם במחירי איקאה.
"6 חודשים אחרי הפתיחה ובהתאמה לרוח התקופה, החלטנו לצאת מקטגוריות הקצה שפגעו בנו תדמיתית ומיצבו את החנות, שלא בצדק, כיקרה", מסביר צביקה גולדנברג, מנכ"ל קיקה ישראל. "בנוסף קיבלנו החלטה להוזיל מאות מוצרים נוספים, בכל המחלקות, תוך שמירה על הערך העיקרי שלנו: מגוון פתרונות עיצוב באינסוף אפשרויות עיצוב ומחיר.
"הצגנו אפשרויות בחירה בין כוסות ב- 1.99 שקלים לכוסות של המותג ליאונרדו ב- 49.99 שקל; בין ספה ב-1,500 שקל עד ספה ב-30,000 שקל", אמר גולדברג, אך נראה כי הקונספט, לפיו קיקה הציגה מאות מותגים שונים בכל רמות המחיר כדי לתת מענה לצרכנים השונים לא עבד.
המחירים ירדו בלמעלה מ-50%
בקיקה מוסרים כי לכבוד פסח נערכה הרשת עם עשרות אלפי פריטים המותאמים לקניות החג, באספקה מיידית. בקומת התינוקות והילדים שלה ניתן לרכוש חבילות לידה החל מ-1,990 שקל למיטה+מזרון, עגלה ושידת החתלה, ולקבל גם גיפט כארד kika בסכום של 200 שקל לקניות בחנות.
בין היתר, מערכת ישיבה 2+3 דגם DANILO דמוי עור תימכר מעתה ב-2,749 שקל במקום 5,499 שקל; ספת בד תלת מושבית דגם INDAGMA נמכרת ב-4,999 שקל במקום 6499 שקל, שולחן אוכל נפתח ל-3 מ' דגם LONDON נמכר ב-2999 שקל במקום 6999 שקל; שולחן קפה דגם OPIUM נמכר ב-999 שקל במקום 1999 שקל; כסא אוכל דגם LARISON נמכר ב-149 שקל במקום 349 שקל; כסא אוכל דגם KIM נמכר ב-99 שקל במקום 199 שקל והדום פוף דגם DOM POOF נמכר ב-49 שקל במקום 149 שקל.
לפי גולדנברג, למרות השמועות על מכירות לא מספקות, קיקה נחלה הצלחה במחלקת המטבחים, הסלונים, פינות האוכל וחדרי השינה. "למרות שאנו רק בתחילת דרכינו הקהל הישראלי מתלהב מהמטבחים שהבאנו ומבצע הזמנות. ההצלחה של מחלקת המטבחים מוכיחה שאנו בדרך הנכונה", אמר.
הרשת, המתמחה בריהוט ועיצוב הבית, פתחה חנות ישראלית ראשונה בספטמבר האחרון באזור התעשייה נתניה, בהשקעה של כ-150 מיליון שקל. בחנות, בת 4 הקומות מוצעים למכירה למעלה מחצי מיליון פריטים, בשטח כולל של 28 אלף מ"ר ברוטו.