"אל דאגה. סע לשלום המפתחות בפנים..."
כולכם מכירים ודאי את ההסבר שמעניק המוסכניק לבעיה שמטרידה אתכם ברכב - "זה שום דבר, הכל תקין. אין לך מה לדאוג". ומה קורה כאשר מתגלה כי זה לא תקין כלל? קחו למשל את הוולוו S40 של א'
א.נ. הוא בעלים גאה של מכונית וולוו S40 אותה רכש בשנת 2010. לאחר מספר חודשים החל לחוש כהגדרתו ש"הרכב יוצא מכלל שליטה תוך כדי נסיעה, ומאבד את היכולת לנוע. המנוע עדיין עובד אבל הרכב לא מגיב לגיר, לא קדימה ולא אחורה". א' גם הוסיף כי בלוח המחוונים הופיע כיתוב המעיד על תקלה: "Transmission performance Low".
א' מיהר להכניס את הרכב למוסך מורשה של וולוו בירושלים, ולטענתו - לאחר שבדקו לו את הרכב - אמרו שהכל בסדר. אלא שלא הכל היה בסדר. התקלה חזרה על עצמה שוב ושוב, א' מצא עצמו מכניס את הרכב שוב ושוב למוסך, ופעם אחר פעם שמע לטענתו ש"הכל בסדר". כך למשל, ב-7.7.2011 כאשר הכניס את הרכב לטיפול 15,000, כולל התרעת "תיבת הילוכים לא תקינה", נאמר לו "שזו התנהגות אופיינית של הגיר המיוחד של וולוו". חיווי הודעת התקלה אופס פעם אחר פעם, והתקלה הופיעה שוב ושוב.
א' החל מאבד סבלנות. "התנהגות אופיינית" או לא, לטענתו הבהיר בחברה כי מדובר בסיכון בטיחותי כשהרכב מפסיק לתפקד תוך כדי נסיעה. בתגובה החליטו בוולוו לעשות מעשה, והחליפו את השמן בתיבת ההילוכים. מונים להמר עד כמה זה עזר? ניחשתם נכון, זה לא.
"מאחר שאני מסיע ברכב את משפחתי ומאחר שאני חרד לגורלם של אחרים גם כן, אבקש את הסיוע שלכם להוריד רכב זה מהכביש, מאחר והרכב מהווה סכנה ברורה ומוכחת לכל הציבור. יחד עם זאת, לחייב את וולוו לתת דיווח על תקלות זהות ברכבים אחרים", כתב לנו א.נ. הנסער. "ברצוני לציין שהפתרון המוצע על-ידי וולוו הוא החלפת שמן גיר לפי מידה, דבר שבוצע שלש פעמים במהלך החודש האחרון, ונמצא כלא יעיל ולא פותר את הבעיה. בקשתי להחליף את תיבת ההילוכים הסוררת, נתקלה באוזניים ערלות", כתב עוד.
פנינו אם כך לחברת מאיר, יבואנית וולוו, במטרה לקבל הסבר טוב יותר לתופעה, ומדוע אין מצליחים להתגבר עליה. ותגובת החברה לפניכם: "הרכב האמור הגיע בחודשים האחרונים למוסך בירושלים עם תלונה על תפקוד תיבת ההילוכים. מששבה התופעה גם לאחר הביקור במוסך הובא הנושא גם לידיעת אגף השירות אשר מינה נציג שרות שליווה את הלקוח לכל אורך הטיפול ברכב. במסגרת הטיפול, ניתן ללקוח רכב חליפי לזמן בו שהה רכבו במוסך.
"הרכב הועבר למוסך לצורך ביצוע סדרת בדיקות שהצביעו על חוסר שמן בתיבת ההילוכים. התופעה נפתרה בקלות מיד עם הוספת השמן. יחד עם זאת, בשל העובדה כי הלקוח הגיע מספר פעמים למוסך לפני כן, בחרנו להשאיר את הרכב זמן נוסף על מנת לבצע בו נסיעת מבחן ארוכה. הדבר נעשה בתיאום עם הלקוח, כשברשותו רכב חליפי. גם לאחר נסיעת מבחן זו הרכב נמצא תקין לחלוטין.
בנוסף שיגרנו במיוחד נציג טכני מאגף השירות של "מאיר" לפגישה עם הלקוח בביתו, במהלכה בוצעה שוב נסיעה קצרה עם הלקוח וניתנו ההסברים לגבי קרות התופעה ופתרונה. המפגש התקיים היום וסייע להחזיר ללקוח את הביטחון ברכבו".
א' מאשר שאכן בעקבות פנייתנו, שלחה החברה נציג מקצועי. "במסגרת הבדיקה שערך לא נמצאה שום תקלה. אני נוטה לתת הזדמנות נוספת לטיפול שהוענק לרכב. במידה והתקלה תחזור, אחזיר את הרכב לחברה לאלתר", כתב לנו.
אז גם אנחנו נמשיך לעקוב אחרי הרכב, בתקווה שאכן הבעיה נפתרה אחת ולתמיד.