"הקטר הוא ביבי והכרטיסן שלו הוא שר התחבורה"
כ-150 עובדי הרכבת הגיעו היום (ד') לרחבת הכנסת כדי למחות על צעדי הרפורמה עליהם החליט שר התחבורה, ישראל כץ. חברי כנסת שונים הגיעו כדי לתמוך
"עובדי קבלן זה פשע מאורגן, הון ושלטון עולם תחתון - ביבי הביתה". אלו היו הקריאות שנשמעו היום מול רחבת הכנסת בהפגנת ועד עובדי רכבת ישראל נגד מה שהם מכנים "הפרטת הרכבת". להפגנה הגיעו כ-150 עובדי רכבת ובהם יו"ר הוועד גילה אדרעי, ח"כ דב חנין, ח"כ אילן גילאון ואליהם הצטרפה מאוחר יותר גם ח"כ שלי יחימוביץ'.
ידיעות רכבת אחרונות בערוץ הרכב של ynet:
- שוב שיבושים קשים ברכבת. חבלות מכוונות?
"אל תחפשו הגיון, אנחנו צריכים ללכת עם האמת שלנו. אנחנו ננצח, ננסה לעשות כמה שפחות נזק (לנוסעים, ש.ה) ונשאר עם גב כלכלי", כך עודדה אדרעי את חבריה. "אנחנו צריכים את האמפתיה של הציבור, אני מאמינה בכם, ואני רוצה שנהיה רכבת אחת", אמרה לצלילי שריקות ומחיאות כפיים.
אחד מחברי הוועד, עודד (34), אמר היום ל-ynet: "גילה מצטיירת כאשה כוחנית, אבל היא באה לייצג את העובדים. אני חושב שהיא טעתה איך שהיא התנהגה בבית המשפט, אבל גם היא אמרה שלא יחזור להיות שוב ביזיון בבית המשפט. מבחינת תוצאות אפשר לראות שאמנם שנתיים יש דיונים על הפרטה, אבל עובדה שעדיין אין, וזה בזכותה".
חזי, עובד רכבת נוסף, סיפר כי אדרעי "הורסת את הבריאות שלה. מהבוקר עד הערב בשביל העובדים, אבל כנראה שהדג מסריח מהראש, כי אנחנו עובדים בתנאים שהם לא תנאים וזה אפילו עולה על חשבון ביטחון הציבור".
ח"כ גילאון נכנס לתוך ההמון והתקבל בתשואות ובמחיאות כפיים ואמר: "מה שעומד מאחורי כל זה אלו עסקאות רקובות של עשרות מיליוני שקלים כדי שבסופו של דבר יהיה ניתן לפרק את הרכבת. כל הדברים האלו קושרים קשר עבה של שחיתות. הם מאשימים את ועד העובדים, אבל הקטר הוא ביבי והכרטיסן שלו הוא שר התחבורה. וזה משל למדינה כולה".
ח"כ חנין אמר כי "רכבת ציבורית היא אינטרס של העובדים אבל גם של הנוסעים. באנגליה הפריטו את הרכבת, ומה התוצאה? הכל ירד. השירות, הבטיחות. חוץ מדבר אחד - המחירים. אומרים שהמחאה החברתית מאחורינו כי הקיץ עבר והגיע החורף, אבל אתם יודעים מה? הקיץ חוזר".
כשעה לאחר תחילת ההפגנה יצאה ח"כ יחימוביץ' אל המפגינים ואמרה כי "הפרטת רכבת זו אחת ההפרטות הרעות ביותר שיכולות להיות. אני לא מזדהה עם הדרך הכלכלית של ביבי, לו זה היה תלוי בי, רכבת ישראל היתה מקבלת תקציבים נכבדים ביותר לטובת כלל הציבור". לדברי יחימוביץ', שר התחבורה מנצל את חוסר הפופולאריות של המאבק כדי לבצע מהלכים שפוגעים במדינה בסופו של יום. "יש חלקים גדולים של הציבור שאולי מוחאים עכשיו כפיים לשר התחבורה, אבל בסופו של דבר ההפרטה תפגע גם בהם".
יחימוביץ' אמרה ל-ynet כי לדעתה, טיפול הממשלה ביו"ר ועד העובדים אדרעי נגוע ב"מוטיבים מאוד לא נעימים של שוביניזם וגזענות, והשיח סביב סוגיית הפרטת הרכבת הפך לשיח של הסטה קשה ופרועה".