הונדה מציגה נבחרת חלומות בישראל
יצרנית האופנועים והקטנועים היפנית חולמת על הרחבת נתח השוק המקומי בעזרת דחיפה תדמיתית מקטנוע שונה ואופנוע מיוחד. מחירו של הראשון 70 אלף שקל, השני יקר כפליים
במסיבת עיתונאים שנערכה אמש, חשפה הונדה מספר דגמים חדשים שישווקו כאן במהלך השנה הקרובה. מדובר בארבעה דגמים חדשים, כאשר שלושה מהם הוצגו לראשונה בתערוכת מילאנו האחרונה. בעזרתם מקווה היבואנית, חברת מאיר, להמשיך בתנופת המכירות שהתבטאה בשנה החולפת בצמיחה ניכרת.
ארבעת הדגמים שיצטרפו לאולם התצוגה של היבואנית, יהיו האינטגרה, NC700X, הקרוסטורר עליו כבר רכבנו ו-CBR1000RR. שלושת הראשונים עושים שימוש (באופן מקורי או כתוספת בתשלום) את תיבת ההילוכים כפולת המצמדים של היצרנית היפנית.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- בית המשפט: קוביית הבטון החמירה את התאונה
אינטגרה
קטנוע העל החדש של הונדה מכוון ישירות אל צמרת הקטגוריה, בה ממוקם כעת ה-T-מקס של ימאהה, ואליה יצטרפו בקרוב שתי גרסאות ב.מ.וו שהוצגו לאחרונה, ה-C600 וה-GT. בהתאם ליומרה, הונדה לא הלכה בדרך רגילה, אלא יצרה קונספט חדש לחלוטין מבחינתה. קטנוע שבסיסו כמעט אופנוע "טהור". כולל מזלג קדמי בעל שני משולשי היגוי, חישוקי "17, זרוע אחורית עם בולם מרכזי והנעת שרשרת.
בלבו של הכלי ההיברידי מותקן מנוע בנפח 670 סמ"ק, אשר לדברי הונדה מבוסס על מנוע ה-1.4 ליטר המשמש את הג'אז הארבע-גלגלית. ההספק המרבי עומד על 52 כ"ס והמומנט המרבי על 6.3 קג"מ. מרווח הטיפולים גם הוא גדול יחסית ועומד על 12 אלף ק"מ בין טיפול לטיפול. שלא כמו בקטנועים מוכרים, האינטגרה עושה שימוש בתיבת הילוכים כפולת-מצמדים, האמורה לאפשר לא רק חווית רכיבה שונה, אלא גם תצרוכת דלק נמוכה במיוחד - 27 ק"מ לליטר.
תג המחיר שיוצמד לאינטגרה יהיה 70 אלף שקל, כולל ABS. מחיר זה הופך אותו זול במעט מהימאהה שמגיע בימים אלה ארצה, וכנראה זול משמעותית מהמחיר שיוצמד לקטנועי ב.מ.וו החדשים.
NC700X
ה-NC700X חולק מכללים רבים עם האינטגרה, אך בוחר במראה ושימושיות של אופנוע. המנוע דומה כמובן, וכך גם אפילו לגבי חלקים שונים, כולל יחידת התאורה האחורית וידיות המורכב. במקום בו ממוקם בדרך כלל מיכל דלק, נמצא תא איחסון שימושי עם נפח הולם לקסדה מלאה.בניגוד לאינטגרה, ה-X מגיע כסטנדרט עם תיבת הילוכים רגילה, אך ניתן יהיה להזמין במיוחד (ותמורת תשלום עסיסי) גם תיבת כפולת-מצמד. תג המחיר - 64 אלף שקלים.
קרוסטורר
ההצלחה לה זוכה ב.מ.וו עם ה-GS1200 לא נעלמה מעיני הונדה, כפי שלא נעלמה מעיני ימאהה, דוקאטי, ק.ט.מ וטריומף. כולן ניסו, כל אחת בדרכן, לנגוס כמה שניתן מפלח השוק העצום שנטל לעצמו האופנוע הרב-שימושי של הגרמנים. הונדה היא אחרונה בתור (בינתיים), ועושה זאת באמצעות שלדת האלומיניום של ה-VFR1200, עם אותו מנוע (לאחר שינויים קלים), מתלים ארוכי מהלך, חישוקי "שפיצים", זרוע חד-צדית, גל בינע במקום שרשרת ועיצוב שאין דרך אחרת לתארו אלא "כמו שלהם".
- רוצים לדעת איך הוא? כנסו לכאן
האופנוע הגדול של הונדה, יציע גם ABS (כמובן), מערכת בקרת אחיזה (כמובן), רשימת האבזור הכוללת מגיני מנוע ושלדה כמו-גם זיווד מקורי, וכאופציה בעלות של 9.000 שקל גם את התיבה כפולת המצמד. תג המחיר עומד על 140 או 149 אלף שקל, בהתאם לתיבה.
CBR1000RR
הגרסה העדכנית של הפיירבלייד כבר נמכרת למעשה בישראל מזה כחודשיים, אך הוא הופיע בכל זאת להשקה החגיגית. יש להניח כי ארבעה טובים תמיד משלושה. בכל מקרה, מהדורת 2012 מציינת 20 שנה להולדת שושלת הפיירבלייד המיתולוגית, ונבדלת לא רק בעיצוב מחודש. מערכת המתלים שודרגה, ו-ABS מגיעה כעת כסטנדרט. המחיר עומד על 130 אלף שקל.