הצרות של הוולט: עכשיו מחליפים כבל טעינה
אחרי פרשיית ההתלקחות ועם נתוני מכירות מאד נמוכים, ג'נרל מוטורס נאלצת להתמודד עם מכשול נוסף בשיווק הוולט המתקדמת: בעיות עם כבל הטעינה
ועכשיו גם קריאה לתיקון. ג'נרל מוטורס, יצרנית שברולט וולט, הודיעה כי בכוונתה להחליף את כבל הטעינה בחלק מהמכוניות ההיברידיות ששיווקה - בגלל בעיות שעלולות לצוץ במהלך טעינת הרכב. הוולט היא מכונית כלאיים מתקדמת, בה המנוע החשמלי הוא העיקרי ומנוע הבנזין מאריך את טווח הנסיעה. לצורך כך, היא נטענת משקע החשמל בעזרת כבל 120 וולט, אותו מעוניינת היצרנית להחליף עקב מה שהם מגדירים כ"רצון להציע חוויית הטענה עקבית יותר", כך על-פי דובר היצרנית, רנדל פוקס, ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- ההיסטוריה של האופניים: מדה-וינצ'י עד היום
- פורד פיאסטה ידנית במבחן דרכים ראשון
- מרצדס SL 65 AMG עם 630 כ"ס
פוקס התייחס לדברים לאחר דיווח באתר "יאהו", לפיו לקוחות התלוננו כי הכבלים מתחממים יתר על המידה בזמן טעינה. הקריאה לתיקון מוגדרת על-ידי ג'נרל מוטורס כקריאת שירות (ולא ריקול בטיחותי), אם כי ספק אם לקוחות הוולט יקבלו אותה בהבנה. זאת, מקום שהיא מגיעה רק שבועות ספורים לאחר שהוולט הייתה מעורבת בחקירה פדרלית באמריקה, בעקבות התלקחות ספונטנית של שתי מכוניות שהשתתפו במבחן בטיחות של ה-NHTSA, הרשות הפדרלית האמריקנית לבטיחות בדרכים.
אותה בדיקה הסתיימה אגב במסקנה כי הוולט אינה מסוכנת, אך הפרשייה פגעה קשות בתדמיתה וחייבה את היצרנית לבצע שיפורים למיגון מערך המצברים. הדיווח על הבעיות הוביל גם לירידה חדה במכירות, ולהודעה על השהיית הייצור של הוולט למשך חמישה שבועות בגלל ביקוש נמוך מהצפוי.
לפי ג'נרל מוטורס, בקריאה לתיקון לא יהיו מעורבות כל המכוניות שנמכרו עד עתה, כ-11 אלף יחידות. כבל הטעינה של הוולט יוחלף ללא תשלום, וביצרנית מבטיחים כי בוצעו שיפורים לעיצוב, לעמידות ולאמינות הכבל והליך הטעינה.
סמל ירוק או שק חבטות?
הוולט הפכה בחודשים האחרונים לשק חבטות פוליטי, עוד טרם החלו פרשיות ההתלקחות והקריאה לתיקון. חברים במפלגה הרפובליקנית הטילו ספק ביעילות המכונית ובסובסידיות הנדיבות שהממשל האמריקני מעניק לרוכשיה, זאת כחלק מקמפיין הבחירות לנשיאות. דברים אלו מגיעים לאחר שהממשל, הנשלט כיום על-ידי נשיא דמוקרטי, השתמש בוולט כדוגמה לטכנולוגיות התחבורה הירוקות שהוא מקדם.
הוולט היא גם ספינת הדגל הטכנולוגית של ג'נרל מוטורס, יצרנית רכב הנמצאת עדיין בבעלות ממשלתית חלקית, לאחר שפשטה רגל בשנת 2009 והולאמה בתמורה למענקים כספיים אדירים, שניתנו על-ידי ממשלי בוש ואובמה.