פורמולה 1, מאלזיה: פרננדו אלונסו חוזר
הנהג הספרדי ואלוף העולם לשעבר הפתיע את כולם, וניצח במירוץ השני של העונה עם מכונית בעייתית. ולמרות זאת, את ההצגה גנב סרחיו פרז בסאובר שסיים שני, ויכול היה לרשום על שמו סנסציה אדירה
הפתעה, וכמעט סנסציה. פרננדו אלונסו, נהג קבוצת פרארי, ודאי לא ציפה למצוא את עצמו היום (א') בראש דירוג אליפות הפורמולה 1, אחרי ניצחון במירוץ השני של העונה, שנערך במלזיה. אלונסו ופרארי לא הסתירו את הבעיות בהן נתקלו בתקופת המבחנים, וחזו פתיחת עונה עגומה ובעיקר איטית מאוד. אז איך בכל זאת ניצח אלונסו במלזיה? אלוף העולם לשעבר חייב את ניצחונו לגשם העז, שהביא להפסקת המירוץ בהקפה התשיעית למשך כמעט שעה, והפך את בחירת הצמיגים לגורם המשפיע ביותר על התוצאה.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
בראשית ברא אלוהים את מושב האופניים
רכישת מכונית חשמלית? רק אם יוכפל מחיר הדלק
לא חגרתם את התינוק או הילד? הקנס יוכפל
אלא שאת הסנסציה של המירוץ סיפק מי שסיים שני: סרחיו פרז, נהגה המקסיקני של קבוצת סאובר. ואם השם הזה לא אומר לכם הרבה, אתם לא לבד. עד המירוץ במלזיה, פרז היה נהג אלמוני, שזכה להצלחה צנועה אשתקד, בעונתו הראשונה בפורמולה 1. אבל בחירה אמיצה לעבור לצמיגי גשם כבר בהקפה השנייה, הזניקה את המקסיקני הצעיר אל חבורת החוד. למעשה, אם לא היה מבצע טעות בהקפה ה-50, יתכן שאף היה מצליח לעקוף את אלונסו, שכן בחירה בצמיגים קשים יותר מאלו של הספרדי איפשרה לו לרשום זמני הקפה טובים יותר.
ומה עם צמד נהגי מקלארן, לואיס המילטון וג'נסון באטן, שזינקו ממקומות אחד ושניים (בהתאמה)? המילטון הוביל את המירוץ עד הפסקתו בהקפה התשיעית, וגם לאחר חידושו - ועד ההקפה ה-14. אלא שאז איבד את ההובלה אחרי החלפת צמיגים איטית, וסיים בסופו של דבר שלישי. באטן, שניצח במירוץ הפותח של העונה, סבל ממירוץ קשה במיוחד: אחרי תאונה עם נראיאן קארת'יקאין מקבוצת HRT, בילה הנהג האנגלי את זמנו במאבקים עם סמנים אחוריים, וסיים במקום ה-14.
גם אלוף העולם, סבסטיאן ווטל מקבוצת רד-בול, לא יזכור לטובה את המירוץ במלזיה - וגם הוא "חייב" את בעיותיו לקארת'יקאין ו-HRT. מגע בין השניים בהקפה ה-47 גרם לתקר בצמיג אחורי של האלוף, שהיה באותה עת רביעי, ואילץ אותו להיכנס לרחבת הטיפולים. כשחזר, איבד ווטל כל סיכוי לצבור נקודות, וחצה את קו הסיום במקום ה-12. בן-קבוצתו, מארק וובר, ניצל את פרישתו וסיים רביעי.
במקום החמישי סיים קימי רייקונן, נהג לוטוס, שחזר בתחילת העונה לפורמולה 1 אחרי "חופשה" באליפות העולם בראלי. אלוף העולם לשעבר, שסיים את מירוץ פתיחת העונה במקום השביעי, ממשיך להציג יכולת גבוהה, ויתכן כי אף היה מצליח לסיים במקום גבוה יותר - אלמלא איבד חמישה מקומות בזינוק, לאחר עונש שפסגה הקבוצה עקב הצורך להחליף תיבת הילוכים במכוניתו.
עוד אלוף עולם לשעבר שיזכור לרעה את המירוץ במלזיה, הוא מיכאל שומאכר. נהג קבוצת מרצדס רשם את התוצאה הטובה ביותר שלו במקצה דירוג מאז חזר לפורמולה 1, וזינק מהמקום השלישי - מיד אחרי צמד מכוניות המקלארן. אלא שכבר בהקפה הראשונה איבד שליטה לאחר שנהג קבוצת לוטוס, רומיין גרוסז'אן, פגע בו. כל מה שהצליח שומאכר הוותיק לעשות בהמשך הוא לסיים במקום העשירי, ולהשיג נקודה בודדת.
מירוץ מאלזיה – תוצאות
1. פרננדו אלונסו, פרארי
2. סרחיו פרז, סאובר
3. לואיס המילטון, מקלארן
4. מארק וובר, רד בול
5. קימי רייקונן, לוטוס
6. ברונו סנה, ווילאמס
7. פאול די ראסטה, פורס-אינדיה
8. ז'אן אריק ורנה, טורו רוסו
9. ניקו הולקנברג, פורס-אינדיה
10. מיכאל שומאכר, מרצדס
אליפות הנהגים
1. פרננדו אלונסו, פרארי, 35 נקודות
2. לואיס המילטון, מקלארן, 30 נקודות
3. ג'נסן באטן, מקלארן, 25 נקודות
4. מארק וובר, רד בול, 24 נקודות
5. סרחיו פרז, סאובר, 22 נקודות
6. סבסטיאן ווטל, רד בול, 18 נקודות
7. קימי רייקונן, לוטוס, 16 נקודות
8. ברונו סנה, ווליאמס, 8 נקודות
9. קאמואי קוביאשי, סאובר, 8 נקודות
10. פאול די ראסטה, פורס אינדיה, 7 נקודות
אליפות קבוצות
1. מקלארן, 55 נקודות
2. רד בול, 42 נקודות
3. פרארי, 35 נקודות
4. סאובר, 30 נקודות
5. לוטוס, 16 נקודות
6. פורס-אינדיה, 9 נקודות