שתף קטע נבחר

 

עופר עיני: צעד אלים של הרכבת, אלך עד הסוף

יו"ר ההסתדרות אמר ל-ynet כי השעייתה של גילה אדרעי והפיטורים הם "שבירת כלים" בתחום יחסי העבודה, ואיים כי "לא ייתן לזה לקרות". מוקדם יותר הותקף על ידי הנהלת החברה, שטענה כי הוא "מגן על אלימות"

יממה לפני שהמאבק בין עובדי הרכבת לוועד העובדים ישבש שוב את חייהם של מאות אלפי ישראלים, אמר הבוקר (יום ב') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ל-ynet כי התנהלות הנהלת הרכבת מהווה "שבירת כללי המשחק". ההסתדרות הודיעה אמש על שביתה ממחר ב-6:00 בבוקר, במחאה על השעייתה של יו"ר ועד העובדים ברכבת, גילה אדרעי, ובהנהלת החברה תוקפים הבוקר את עיני על כך שהוא "מגן על אלימות".

 

עוד בערוץ החדשות:

 

במקביל, נודע ל-ynet כי מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, נקרא בבהילות לפגישה דחופה עם שר התחבורה, ישראל כץ, בלשכתו של האחרון בירושלים. הסיבה לפגישה אינה ברורה בשלב זה.

 

לדברי עיני, "ההתנהלות של הנהלת הרכבת לא קשורה רק לגילה, אלא גילה כיו"ר ועד. זו פעם ראשונה שהנהלה, בטח בחברה ממשלתית, שוברת את הכלים ביחסי העבודה וועד עובדים מורחק ומושעה ממקום העבודה באמצע מאבק".

 

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "ההנהלה יוצרת מצב שאין ועד שיתמודד עם ההפרטה. אני לא אתן לזה לקרות. אני אעשה כל מה שצריך כדי לבטל את המהלך של ההנהלה". הוא הבהיר כי "הדרך היחידה לפתרון היא לחזור לשולחן המשא ומתן. כל צעד חד צדדי ואלים, כמו הצעד הזה, מבחינתי ייתקל בתגובה הולמת.

 

עיני ואדרעי לפני דיון בבית הדין לעבודה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עיני ואדרעי לפני דיון בבית הדין לעבודה(צילום: מוטי קמחי)
 

 

"לא אתן שמהלך כזה יהיה כלפי ועדי עובדים באמצע מאבק. זה שבירת כללי המשחק", אמר עוד עיני והבטיח ש"בקטע העקרוני - אני לא אוותר, אלך עד הסוף. הפתרונות הם רק במשא ומתן".

 

מוקדם יותר היום, אמר צפריר בגלי צה"ל שהוא מופתע מהחלטת ההסתדרות, שאף איימה להכריז על סכסוך עבודה בכל ענף התחבורה - שכולל את התעופה ואת האוטובוסים. "איפה הקול השפוי של ההסתדרות והעומד בראשה, עופר עיני? איך מגנים על אלימות כה חמורה?".

 

צפריר דיבר בעקבות הצעדים שננקטו אתמול נגד אדרעי ועובדים נוספים. יו"ר הוועד הושעתה על-ידי ועדת המשמעת לשלושה חודשים ושני עובדים אחרים פוטרו, בהם ראש ועד העובדים בדרום. עוד שישה עובדים הושעו לארבעה עד שישה חודשים בגין תקיפת מנכ"ל החברה במסגרת המאבק בהפרטה. אתמול לא בדקו פקחי הרכבת את כרטיסיהם של הנוסעים, במחאה על השימועים לעובדים.

 

"סכסוך עבודה בכל ענף התחבורה"

"החל ממחר בשש בבוקר תחל שביתה ברכבת ישראל", אמר אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בישראל לחדשות ynet ברדיו. "אנחנו במקביל נכריז על סכסוך עבודה בכל ענף התחבורה - שזה רשות שדות התעופה, הנמלים, כל ענף האוויר. המטרה שלנו היא שמישהו בצד השני יישב ויפתור איתנו את הבעיות וינהל איתנו משא ומתן. אי אפשר לקחת את ראשי המאבק, לפטר אותם, להשעות אותם ובזה לסלול את הדרך להפרטה בטוחה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

 

לפי ההסכם שנחתם באחרונה, תהיה יצרנית הקרונות הקנדית בומברדייה אחראית על תחזוקה של יותר מ-130 קרונות חדשים שנרכשו מהחברה על ידי רכבת ישראל. בשנה וחצי האחרונות התנהל משא ומתן עם ועד העובדים בנוגע לאחזקת הקרונות החדשים. במהלך המשא ומתן ניסתה הנהלת הרכבת להגיע להסכמות עם ועד העובדים, אולם

הניסיונות לא צלחו.

 

בהנהלת הרכבת האשימו את הוועד בטרפוד כל התקדמות בנושא, למרות התחייבות הממשלה וההנהלה לספק ביטחון תעסוקתי לכל עובדי הרכבת ולגייס מאות עובדים נוספים שיועסקו בחוזה קיבוצי. בנוסף לכך, הנהלת הרכבת אף הציעה תוספת של 12% לשכר העובדים במסגרת מהלך זה. "להנהלת הרכבת לא נותרה עוד ברירה אלא לקבל החלטה על תחזוקת הקרונות החדשים. זאת לנוכח הגעתם הצפויה של עשרות קרונות, קטרים וציוד נוסף לרכבת במהלך השנתיים הקרובות", טענו באחרונה בהנהלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיני ואדרעי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים