שתף קטע נבחר

פסח: מגה ורמי לוי מחזירים את מבצעי ה"בשקל"

הקרב על סל הקניות של הצרכנים החל - מגה החליטה להשתמש בטריק השיווקי של רמי לוי ומציעה לחברי מועדון 4 מוצרים בשקל: ק"ג מצות, קמח מצות, מגבות נייר ויין תירוש. רמי לוי ימכור מצות, ממרח שוקולד וגבינה בשקל ויומיים לפני הסדר: עוף בשקל

פסח בפתח והרשתות החלו במבצעים. בעוד שמנכ"ל שופרסל הצהיר כי לא ימכור מוצרים בשקל, ברשת מגה החליטו לללכת במסלול שהתווה רמי לוי ולמכור מוצרים במסגרת מבצע "בשקל". גם רמי לוי ימשיך במסורת החגיגית, למרות הביקורת שהוטחה בז'אנר המבצעים הזה.

 

 

במגה ימכרו בשקל, החל מהיום (ג'), יין תירוש טללים, ק"ג מצות ראשון, שישיית מגבות נייר מגה בשקל וחצי ק"ג קמח מצות ראשון. שימו לב לאותיות הקטנות: מדובר במכירה לחברי מועדון בלבד, המוגבלת לארבעה מוצרים בקנייה אחת, אחד מכל מוצר, ורק בקנייה מ-501 שקלים ומעלה. תוקף המבצע: 27 במרס עד ערב פסח, 6 באפריל.

 

רמי לוי יגיב במבצע משלו, ללא תאריך עדיין: 1 ק"ג מצות של כל החברות בשקל וכן ממרח שוקולד של "המותג" בשקל. לוי אף מתכוון למכור גבינה או קוטג' בשקל, אם כי לא החליט עדיין איזה מוצר יימכר בשקל, בשל העיצומים בתנובה. "כרגע אין קוטג', גם גביעי הקוטג' של המתחרים אוזלים בשלוש ארבע, כי הם לא יכולים להתחרות בתנובה, וזה בעייתי".

 

לא ידוע עדיין מה יהיו תנאי המבצע של לוי, אך לא מן הנמנע שגם אצלו תהיה הגבלת כמות. לוי מתכוון לצאת גם במבצע שפרסם אותו: "עוף בשקל", אולם זה יקרה רק ביומיים לפני ליל הסדר.

 

האם שוברים ומבצעים יקנו את הצרכנים?

בשופרסל יצאו לאחרונה במבצע "מוצרים ב-30,20,10 שקלים", על מוצרי מזון וניקיון, בין היתר. מנכ"ל הרשת, איציק אברכהן, אמר ל-ynet כי לא ימכור עוף בשקל ולא ייגרר למלחמת מחירים עקובת מבצעים. רשתות השיווק ביקרו את מבצעי ה"בשקל" וטענו שמדובר במחירי הפסד, שהם מביאים למכירת מוצרים אחרים בחנות במחירים גבוהים יותר, וכן שהמוצרים עליהם מוכרז המבצע אוזלים במהירות הבזק מהמדפים.

 

ויש רשתות שמציעות במצעים לפסח גם בזירות חדשות יחסית, כזירת אתרי הקופונים: במחסני כמעט חינם החליטו למכור לכבוד פסח, שובר פתוח בשווי 35 שקלים עבור קנייה ב-70 שקלים, למימוש מ-29 במרס עד 28 באפריל. גם כאן יש אותיות קטנות: מדובר בשובר אחד פר קנייה, שניתן למימוש רק מעל 250 שקל.

 

גם במגה באינטרנט מבטיחים שובר מתנה של 30 שקל לנרשמים לאתר, המבצע עד 14 באפריל. לא ברור עד כמה ההנחות האלה יצמצמו את ההוצאות של המשפחה הישראלית הממוצעת על פסח ובטח שלא מדובר בפתרונות לטווח ארוך להורדת מחירי המזון, כפי שדרשו מובילי מחאת יוקר המחייה.

 

לפי נתוני לשכות המסחר, מכירות רשתות השיווק יגדלו לקראת פסח בשיעור נמוך מהממוצע בעשור האחרון - 18% בלבד. בזכות המחאה הצרכנית והתחרות הניטשת בין רשתות השיווק, הצרכנים יהנו ממחירים נמוכים לעומת פסח אשתקד, אולם שימו לב: מתחת לאף שלנו המחירים לצרכן החלו לעלות מעט.

 

לפי נתוני נילסן, המחיר המוצע, המייצג את המחיר הממוצע של כל מוצר שנמכר בשוק, ממשיך לעלות בהתמדה מאז תחילת 2012.


פורסם לראשונה 26/03/2012 21:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
ק"ג מצות בשקל. במגה: מצות ראשון. רמי לוי: כל הסוגים
צילום: סי די בנק
מגה בול. שימו לב לאותיות הקטנות
מומלצים