מוטו גוצי V7 - אופנוע חדש, במראה ישן
לאחר שנחשף לראשונה בתערוכת מילנו, משחררת יצרנית האופנועים האיטלקית מוטו גוצי, פרטים מלאים על ה-V7 החדש. אז מה אם הוא נראה בן יותר מ-50?
ב-2011 ציינה יצרנית האופנועים הוותיקה מוטו גוצי, 90 שנות ייצור כלים דו גלגליים. ובאותו מעמד חגיגי, הבטיחה כי השנים הקרובות יהיו מלאות חידושים, בעיקר תודות לבית החם שמצאה מאז 2004 בקונצרן הענק פיאג'ו. אז נכון, מהדורה מיוחדת ל"קליפורניה" זה תמיד נחמד לראות, אבל עם כל הכבוד, החדשה האמיתית היא ה-V7 החדש שנחשף בתערוכת מילאנו לפני כארבעה חודשים, וכעת זוכה גם לתוספת של מפרט מלא.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- הושג הסכם ברכבת: "שקט תעשייתי ל-3.5 שנים"
חיצונית דומה ה-V7 לקודמו שהוצג בשלהי העשור הקודם. אחרי הכל, עיצוב מנצח - ובעיקר כזה שמבוסס על גל רטרו בלתי נגמר - אין סיבה להחליף. עם זאת, תקנות זיהום אוויר (יורו 4) שהוחמרו מאז, הכתיבו שדרוג מנוע משמעותי. היחידה נותרה אמנם זהה, ומציעה V-טווין בזווית 90 מעלות עם קירור אוויר, אך יש ראש צילינדר חדש וסעפת יניקה מגומי, בה גוף מצערת בודד. יחס הדחיסה עלה, ונוספו מצתים חדשים ומכסי שסתומים נאים יותר.
התוצאה: תוספת שולית המעגלת את ההספק המרבי ל-50 כ"ס בסל"ד מעט נמוך יותר. גם נתון המומנט שופר במעט (6.1 קג"מ בסך הכל), וגם כאן הסל"ד ירד. צריכת הדלק הרשמית שופרה ב-10%, ועומדת לטענת מוטו גוצי על 23 ק"מ לליטר. מיכל הדלק גדל בחמישה ליטרים, ולפחות תיאורטית ניתן להשיג טווח נסיעה של יותר מ-500 ק"מ. תיבת חמישה הילוכים עברה שיפור, והמתלים כוילו מחדש.
ה-V7 מוצע בשלוש גרסאות מראה, כולן כמובן נוטפות רטרו. לטעמנו לפחות, הדגם המושך ביותר הוא הקפה-רייסר בעל המושב הבודד, עם שלדה באדום ומיכל דלק מתכתי. הדגם הבסיסי הוא ה-Stone בעל חישוקי האלומיניום וחלקי הגוף המושחרים. ביניהן נמצאת גרסת הספיישל המתהדרת בצביעה דו-גוונית וחישוקי "שפיצים" כמו בדגם הרייסר.
הכתבה באדיבות אתר דו"גרי