10.05.2012 - המכוניות הזולות בישראל (עדכון)
לפי זמן לא רב, סכום של פחות מ-80 אלף שקל לא היה מספיק לכם אפילו למכונית חדשה זעירה ופשוטה במיוחד. שינוי במיסוי והצלחת סוזוקי אלטו טרפו את הקלפים. אז אילו מכוניות זולות במיוחד אפשר לקנות בישראל? (עדכון)
זה לא סוד שבתקופה האחרונה מתחוללת מהפיכה בשוק הרכב הישראלי. יותר ויותר נוטשים את הרכב המשומש, האוטובוס המאחר או הרכבת השובתת, ובוחרים לרכוש במקום רכב פרטי קטן וזול. לא בטוח שזו בדיוק כוונת הממשלה - שמצהירה חדשות לבקרים על חשיבות תחבורה ציבורית לאיכות הסביבה ולהפחתת עומסים - אך זו המציאות.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
מאז הושקה אצלנו לפני מספר שנים סוזוקי אלטו, עם תג-מחיר מפתיע דאז של 60 אלף שקל, התעוררה לפתע קטגוריית הקטנות, זו שכמעט ולא הייתה קיימת לפני כן. היום מדובר ללא ספק באחת הקטגוריות היותר סוערות בשוק, כולל רשימות המתנה ארוכות לחלק מהדגמים. וכך ממכונית הודית-יפנית אחת, יש כיום לא פחות מ-13 אפשרויות לקונה הרכב דל האמצעים, חלקן מכוניות מאובזרות, בטיחותיות ומודרניות שכמעט ולא דורשות פשרה ביחס לרכב יקר בהרבה. וההיצע רק הולך וגדל.
המבחר נע בין מכוניות מיני (עם אורך מרכב של 360-350 ס"מ) בסיסיות בעלות תיבה ידנית ומנוע זעיר, עד למכוניות סופר-מיני גדולות (אורך מרכב של עד כ-400 ס"מ) ומרווחות יותר, עם מנועים וחזקים גדולים יותר ופוטנציאל שימוש טוב יותר גם מחוץ לעיר. בכל המקרים התקציב הנמוך יאפשר בעיקר רכב ידני, אם כי במכוניות המיני אפשר למצוא גם גרסאות אוטומטיות בפחות מ-80 אלף שקל.
הנה רשימת כל המכוניות הזולות (עד 80 אלף שקל) הנמכרות בישראל, ואלו שיגיעו בקרוב. המכוניות סודרו לפי קבוצות הגודל, ואז לפי המחיר של הגרסה הזולה ביותר במבחר:
--מכוניות מיני --
60 אלף שקל: סוזוקי אלטו
61 אלף שקל: יונדאי i10
63 אלף שקל - קיה פיקנטו
- מנוע-גיר: 1.0 ליטר עם 3 צילינדרים, 69 כ"ס ותיבה ידנית
- אבזור: ארבעה חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית, USB ו-AUX, תאורת יום, איתות בנגיעה, שש כריות אוויר
- טוב: איכות ואבזור עשיר, יכולת דינמית, בטיחות
- רע: מרגישה חלשה
- גרסה אוטומטית: 75 אלף שקל (1.2 ליטר)
63 אלף שקל: שברולט ספארק
67 אלף שקל: פיאט פנדה הישנה
- מנוע-גיר: 1.2 ליטר עם 4 צילינדרים, 69 כ"ס ותיבה ידנית
- אבזור: שני חלונות חשמל, שתי כריות אוויר
- טוב: עיצוב, מרווח ביחס למידות
- רע: מיושנת, בטיחות ירודה, אבזור דל, יקרה, תוחלף בקרוב
- גרסה אוטומטית: אין
70-67 אלף שקל: טויוטה אייגו / פיז'ו 107 / סיטרואן C1
69 אלף שקל: סוזוקי ספלאש
- מנוע-גיר: 1.2 ליטר עם 4 צילינדרים, 94 כ"ס ותיבה ידנית
- (גרסה חדשה - עדיין לא נבחנה)
- גרסה אוטומטית: 92 אלף שקל
70 אלף שקל: פיאט פנדה החדשה
מנוע-גיר: 1.2 ליטר עם 4 צילינדרים, 69 כ"ס ותיבה ידנית
- (גרסה חדשה - עדיין לא נבחנה)
- גרסה אוטומטית: אין
בקרוב: סקודה סיטיגו / פולקסווגן אפ! / סיאט מי
-- מכוניות סופר-מיני --
70 אלף שקל: ניסאן מיקרה
70 אלף שקל: סיאט איביזה
72 אלף שקל: רנו קליאו
73 אלף שקל: סקודה פאביה
75 אלף שקל: פורד פיאסטה
77 אלף שקל: סוזוקי סוויפט
- מנוע-גיר: 1.2 ליטר עם 4 צילינדרים, 94 כ"ס ותיבה ידנית
- (מצטרפת חדשה - עדיין לא נבחנה)
- גרסה אוטומטית: 96 אלף שקל
80 אלף שקל: פולקסווגן פולו שלוש דלתות
- מנוע-גיר: 1.4 ליטר עם 4 צילינדרים, 86 כ"ס ותיבה ידנית
- (מצטרפת חדשה - עדיין לא נבחנה)
- גרסה אוטומטית: 104 אלף שקל