שברולט קרוז תחת חקירה - מה גורם להתלקחות?
הרשויות האמריקאיות פתחו בחקירה לאיתור הסיבות להתלקחות המשפחתית הקומפקטית, כמו-גם ג'יפ רנגלר. GM: נבצע בדיקה פנימית ונשתף בממצאים את הממשל
קודם הוולט, עכשיו הקרוז. כחודשיים לאחר שהודיעו כי המכונית ההיברידית החשובה של GM אינה מועדת לשריפה, פותחת רשות הבטיחות האמריקאית בשתי חקירות נוספות לבדיקת תקלות בכלי רכב, שהובילו להתלקחות בזמן הנסיעה. הרשות תבדוק את השברולט קרוז של ג'נרל מוטורס (דגם 2011) וג'יפ רנגלר של קונצרן קרייזלר (מ-2010), שני דגמים המשווקים גם בישראל. זאת בעקבות דיווחים לפיהם מנועי המכוניות התלקחו פתאומית וללא סיבה נראית לעין, ובמקרים מסויימים הובילו גם לשריפת המכונית כולה.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- הפסד עתק לבטר פלייס: 1.5 מיליארד שקל מ-2009
ברשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA), אשר החלה בשבוע שעבר בבדיקת שתי המכוניות, אומרים כי השריפה בקרוז החלה בזמן נסיעה, והובילה להרס מוחלט של שתי מכוניות - כך התלונות. אחד הנהגים אמר כי עשן החל מיתמר מתא המנוע. לאחר שעצר בצד הדרך, גילה כי מדובר כבר בלהבות, אשר תוך חמש דקות בלבד גרמו לשריפת המכונית כולה.
"אנחנו עורכים חקירה עצמאית, ונשתף כל ממצא עם הממשל", כך אמר דובר ג'נרל מוטורס, אלאן אדלר. "שריפות בכלי רכב הן מאוד מורכבות, ועשויות להתרחש בגלל מספר סיבות שאין להן כל קשר לרכב עצמו", כך אומר דובר קרייזלר, ניק קאפה. "אחזקה לקויה, שימוש לקוי ברכב או התקנה של אבזרים לאחר מסירת הרכב, הם לעיתים תכופות הסיבה לדליקה".
בשבע מתוך שמונה תלונות לגבי הרנגלר, נהגים דיווחו כי השריפה החלה בזמן שהמנוע היה מונע. במקרה אחד, נהג ראה "נוזל מסוג לא ידוע נוזל לאדמה מאזור המנוע בזמן השריפה", לדבריו. "ניסיתי לכבות את השריפה עם מים, אך לא הצלחתי. בתוך דקות הרכב נהרס כליל".
לא פעם הראשונה
זוהי לא הפעם הראשונה בה הרנגלר, אחד מכלי הרכב החשובים לקרייזלר והמזוהים ביותר של ג'יפ, מעורב בפרשייה מסוג זה. ה-NHTSA חקרה את הרכב באוגוסט 2009, לאחר דיווחים על לפחות שלושה כלי רכב שהתלקחו ספונטנית. החקירה הזו הסתיימה בקריאה לתיקון שפורסמה בפברואר 2010, במסגרתה טופלה בעיה שהתגלתה ברכב - חשש להתחממות נוזל תיבת ההילוכים, שהובילה להתלקחות. זאת, לדברי קרייזלר, בשימוש קיצוני ברכב או בנהיגת שטח אתגרית במיוחד.
באפריל 2011, הפסיקה סין את ייבוא הרנגלר, עד סיום חקירת תלונות של לקוחות על התלקחות הרכב. התקשורת הסינית דיווחה מפי בכירים בממשל הסיני, כי הם שייכו את ההתלקחות לתקלה בתיבת ארבעת ההילוכים של הרנגלר ולרכיבים הקשורים אליה. קרייזלר זנחה את התיבה הזו בשנת 2011, והחליפה אותה בתיבת חמישה ההילוכים של הגרנד צ'ירוקי.
שברולט קרוז הייתה אחת המכוניות הנמכרות ביותר של GM בשנה שעברה, עם מכירות של קרוב ל-232 אלף יחידות. היצרנית מעריכה כי היא מכרה 177 אלף יחידות מדגמי 2011 של הקרוז. קרייזלר, יצרנית הרכב השלישית בגודלה באמריקה, מכרה מעט יותר מ-122 אלף יחידות של הרנגלר בשנת 2010.