מוטו-מוריני חוזרת לעולם הדו-גלגלי
היצרנית האיטלקית חוזרת לחיים עם דגם חדש לציון 75 שנים להיווסדה. עם דגם עירום מפלסטיקה, עיצוב שרירי ומנוע ותיק בנפח 1,200 סמ"ק
לא מעט מותגים דו-גלגליים איטלקים קטנים, בעלי היסטוריה עשירה ומפוארת, חוו טלטלות קיומיות בשנים האחרונות. קחו את מוטו גוצי למשל, או את MV אגוסטה, או אפילו בימוטה האקזוטית. כך גם מוטו-מוריני שהוקמה בבולוניה ב-1937, ואשר קרטעה במשך זמן רב ובסוף נאלצה לפשוט רגל כשהיא ממתינה למושיע.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- תערוכת אוטומוטור - מה בעצם מצפה לכם?
לבסוף, לאחר שהוצעה במכירה הפומבית (אליה לא הוגשה שום הצעה), נרכשה החברה לפני כשנה על-ידי שני משקיעים איטלקיים. הסכום: כמעט וזניח במונחים של תעשיית הרכב, כשני מיליון יורו. למעשה, הצמד רכש את הזכויות על המותג, אבל הקים חברה חדשה בשם איגל בייק (Eagle Bike - בהשראת הנשר, סמל מותג מוטו-מוריני), בין היתר כדי להימנע מירושת החובות אותם צברה החברה.
כעת, כתשעה חודשים לאחר שהודיעה על חזרה לפעילות, חושפת מוטו-מוריני אופנוע חדש בשם רבלו 1200 ג'ובילו (Rebello 1200 Giubileo). זהו אופנוע עירום שרירי בעל עיצוב נאה אך לא יוצא דופן, וגימיק נחמד בדמות מושב אחורי נשלף-חשמלית, המאפשר לשמור על מראה של מושב בודד בעת רכיבת סולו.
שלדת הצינורות נושאת מנוע V-טווין המספק 130 כ"ס מנפח של 1,187 סמ"ק. מדובר במנוע הוותיק של החברה, אשר שימש במהלך שנות ה-2000 דגמים אחרים. באופן טבעי, שאר המכלולים איכותיים למדי, כמו מזלג הפוך של מרזוקי, בולם אוהלינס אחורי ובלמים רדיאליים של ברמבו.
מוטו-מוריני מעוניינת לייצר את הרבלו במהדורה מוגבלת של 600 יחידות ממוספרות בלבד, עם תג-מחיר של 14 אלף יורו, כולל שתי קסדות בעיצוב ייחודי של המותג. הזמנות מוקדמות ניתן לבצע באתר החברה, אך רק אם אתם מתגוררים באירופה.
- הכתבה באדיבות אתר דו"גרי