למרות מחיר הדלק, אין דרישה למיני משומשת
סקר מכונית מיני משומשות מגלה כי במפתיע, למרות התייקרות נוספת של הדלק, רמת הסחירות של מכוניות קטנות משומשות עדיין נמוכה
למרות התייקרות מחירי הדלק והגידול ברכישת מכוניות חדשות קטנות וחסכוניות יותר, שוק ה"יד שנייה" למכוניות קטנות ממשיך במפתיע לדשדש. מבדיקה שנערכה על-ידי השמאי לוי יצחק עולה כי רק כשליש מכלל מכוניות המיני והסופר-מיני שהוצעו למכירה בתחילת חודש מארס בלוחות המודעות, נמכרו תוך שבועיים מיום פרסום המודעה. לשם השוואה, לפני שנתיים-שלוש התקרב אחוז המכירה של מכוניות כאלה ל-45-50%.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- עו"ד יקר שלום, האם לשוטר מותר לשקר?
לדברי לוי יצחק, אחת הסיבות העיקריות לכך היא ההוזלה של מחירי מכוניות קטנות חדשות, אותן ניתן לרכוש בימים אלה עם תיבות הילוכים ידניות במחירים של כ-60-70 אלף שקלים. הציבור מעדיף כנראה לרכוש מכונית חדשה וחסכונית ידנית, במקום מכוניות מיני וסופר-מיני אוטומטית משומשות, שהפער בינן לבין מחירון של מכוניות בנות שנה-שנתיים, קטן יחסית. בנוסף, השוק מוצף עדיין בכמות גדולה של מכוניות ליסינג משפחתיות בתנאי תשלום נוחים יחסית, המושכות רמת מחירי הקטגוריות הקטנות והזולות יותר כלפי מטה.
את רמת סחירות מכוניות קטנות משומשות מובילות הונדה ג'אז, סיאט איביזה ויונדאי אטוס, עם רמת סחירות גבוהה יחסית של 63% עד אפילו 100%. אחריהן מדורגות פיאט פנדה, יונדאי גטס וניסן מיקרה עם סחירות של 40-50%. לעומתן נרשם במפתיע ביקוש אפסי למכוניות כמו שברולט ספארק, פיג'ו 107 וסיטוראן C3. נתון מפתיע נוסף מתייחס לסחירות טויוטה יאריס הנחשבת למבוקשת - בסקר האחרון רשמה הקטנה של טויוטה רק 15%, כנראה בגלל שבעליה מבקשים עבורה מחיר גבוה יחסית.