747 נסגרת: מאות נוסעים עלולים להיתקע בפסח
לקוחות נדרשים לשלם על הטיסה פעם נוספת כדי לחזור לישראל. נוסעת סיפרה: ההורים שלו אמורים לשוב מכרתים בליל הסדר, והודיעו להם מהחברה הסיטונאית שסיפקה את החבילות - שאם לא ישלמו שוב את מלוא הסכום הם לא יחזרו לארץ
חברת הנסיעות האינטרנטית 747 הפסיקה את פעילותה ומאות לקוחות שהזמינו חופשות לחג הפסח ימצאו את עצמם עם כרטיסי טיסה שלא יכובדו על ידי חברות הנסיעות והתעופה. נסיונות להשיג את מנכ"ל החברה או לקבל נציג במוקד הטלפוני של החברה - לא צלחו.
אחת מלקוחות החברה סיפרה, כי היא קנתה שתי חבילות נופש בכרתים להוריה. הם יצאו מישראל ביום שני ואמורים לשוב לארץ ביום ששי, ערב חג הפסח. "ביום שלישי התקשרו אליהם מחברת 747 ואמרו להם שייתכן שהטיסה לארץ תוקדם. מאוחר יותר התקשרו אליהם מחברת קווי חופשה, שהיא החברה הסיטונאית שסיפקה את החבילות ונאמר להם כי חברת 747 נסגרה וכי עליהם להעביר, שוב, את מלוא הסכום ששילמו על מנת שניתן יהיה להחזירם לארץ. לא ישלמו - הם יישארו בכרתים".
לדברי הלקוחה, היא פנתה לחברת כרטיסי האשראי אבל אינה יכולה לבצע הכחשת עיסקה. כעת היא בוחנת דרכים לעשות ביטול עיסקה, על מנת שלא יווצר מצב שהיא תצטרך לשלם פעמיים עבור אותה חופשה שנתנה להוריה. "אני בבעיה ולא יודעת מה לעשות. הדרך הטובה ביותר היא לבטל את העיסקה, ואני לא יודעת אם זה אפשרי. מה שכן - חייבים להזהיר את הלקוחות," אמרה.
המנכ"ל לעובדים: זו לא בעיה שלכם
נודע שאתמול בערב (ג') כינס מנכ"ל 747 את כל העובדים ואמר להם כי החברה נסגרת . אחת העובדות אמרה לו שיש להם כ-40 נוסעים שאמורים לטוס לברצלונה ביום ראשון הקרוב והוא ענה לה: זו לא בעיה שלך.
נסיונות לפנות לאתר של החברה ולמנכ"ל עלו בתוהו. יחד עם זאת, באתר האינטרנט של החברה לא נמסרה אתמול כל הודעה ללקוחות, והאתר המשיך להציג חבילות נופש כאילו "עסקים כרגיל".
היום בצהריים נותקה 747 ממערכת הסליקה של יאטא (iata - ארגון חברות התעופה הבינלאומי). המשמעות היא שהחברה לא יכולה לבצע כרגע שום פעולות של כירטוס או הזמנת חבילות, גם אם אתר האינטרנט שלה פעיל.
מנכל חברת קווי חופשה, עמי כהן, אמר ביחס לנוסעים שנתקעו בכרתים: "מה שאני יכול להציע לנוסעים זה שייבטלו את העסקאות שעשו ויעשו עיסקה חדשה. לא ייתכן שהאיש הזה יברח עם כל הכסף". לדבריו, אם חברות כרטיסי האשראי לא יחזירו לנוסעים את הכסף שניגבה מהם על ידי חברת 747, הוא יסתדר עם הלקוחות.
הידיעה הגיעה באמצעות המייל האדום