פייסבוק נגד אורנג': גם לקשישים מגיע טלפון
גולש שהעלה סטטוס בו הוא מתלונן על יחסה המזעזע של אורנג' לאמו הקשישה, זכה לשיתופים ברשת. דבר שהביא את החברה להגיב במהירות ולהודיע "תודה, אנחנו מטפלים בזה"
הרשת שוב מוכיחה את יעילותה. הבוקר העלה יורם קופרמינץ סטטוס לפייסבוק בו הוא מתלונן על יחסה המזעזע של חברת אורנג' כלפי אמו, הנמצאת במחלקה הסיעודית.
"האמת, לא יודע מה לעשות", כתב קופרמינץ. "לאימי מת הנייד של אורנג'. ביקשה שאטפל בזה. ייפוי כוח ניתן וכל הניירת הזאת. כשרכשה את המכשיר כמובן שהגיע נציג שירות של אורנג' לבית האבות וחייך ואמר שמעכשיו רק טוב. אתמול הייתי בסניף הגדול שלהם, יד אליהו. לא רצו לדבר איתי. תביא את אימך לכאן. אבל היא על כסא גלגלים במחלקה הסיעודית. זה החוק. אבל באתם אליה לתת לה את הנייד שקנתה אותו. הא, עשינו טעות. שום דבר לא עזר. תביא אותה לכאן על כסא הגלגלים והטיטולים וזהו, לך מפה. מצד שני, זה מקום שניצולי מחנות ריכוז נקראו סבונים, ויש מהם שמצבם אומלל. אני מתעב את המקום הזה, שונא, ובז לאלימות הזאת. אבל לא יודע מה לעשות. הכי חוסר אונים שיש".
אומת הפייסבוק, בעלת חוש הצדק המפותח, נוטה להתייצב בכל פעם שיש ביטוי של אטימות לב במערכת ביורוקטית מסחרית. הגולשים פנו לעמוד הפייסבוק של אורנג', והחלו להעלות לשם סטטוסים בהם הם מחו נגד השירות הקלוקל של החברה, ואף איימו לעזוב את אורנג'. עמוד הפייסבוק הפופולרי "סטטוסים מצייצים", שיתף את הסיפור, וזה הגדיל את מספר הפניות של גולשים מודאגים לאורנג'.
באורנג' כנראה מבינים דבר או שניים על ויראליות שלילית ברשת והשלכותיה,ולכן התגובה לא אחרה לבוא: "תודה לכולכם על הפניות ותשומת הלב בנושא פנייתו של יורם קופרמינץ. אנחנו בקשר עם יורם והנושא מטופל". עם זאת, גולשים רבים תוהים מדוע היה צריך להגיע למצב שדבר כזה בכלל קורה.
עדכון, 16:47: אורנג', שלא הסתפקו בתגובת "נטפל", העלו סטטוס חדש וכתבו בו, "חשוב לנו להבהיר כי בכל הקשור לנושאים כמו ניתוק קו או לניהול חשבונו של לקוח אחר, גם אם הוא בן משפחה קרוב, מחוייבת פרטנר בקבלת הסכמה מפורשת של הלקוח. אם אין באפשרותו של הלקוח לבצע את הפעולה בעצמו, ניתן לעשות זאת באמצעות מסמכים רלוונטיים - מסמך אפוטרופסות, נוטוריוני או יפויי כח בהתאם לשירות המבוקש. תארו לכם מצב שפרטנר הייתה מאפשרת לבצע פעולות עבור קו שאינו שלך? במקרים שבהם לא קיים ייפוי כח כזה או שדרושה גמישות ופתרון מיוחד אנחנו פועלים לטפל פרטנית כדי לפתור את הנושא לנוחות הלקוח, וכך נעשה גם במקרה זה"
התשובה של אורנג' הכעיסה את קופרמינץ, שהוסיף סטטוס משלו: "אתם מטעים שוב. את מכשיר הנייד שידרגתי ללא כל מסמך שהוא. אף אחד לא שאל אותי שאלה. למרות שהנייד הוא ברשותה של אימי, נתנו לי לרכוש אייפון במחיר מלא וכן חבילה חדשה שכללה שיחות ואסאמאסים. וכל זה בלי שום מסמך. בנוסף, נשלחו לכם מספר פעמים ייפוי כוח מאימי שמבקשת שאני אטפל בחשבונות ומולכם. חשבתי שברצונכם לפתור את הבעיה, אבל אני רואה שעדיין לא הפנמתם את המסר הפשוט, כמו שבאתם והבאתם את המכשיר הנייד לבית אבות כך הייתם צריכים להציע מיוזמתכם להגיע לבית האבות, כמו שאכן סוכם היום, כדי לפתור את הבעיה ולא להציע שאביא את אימי חסרת יכולת התנועה אליכם. עניין של אנושיות פשוטה".