שתף קטע נבחר
 

סכנה כבדה: 50% מהמשאיות עם ליקויי בטיחות

משטרת ישראל ערכה מבצע אכיפה למשאיות כבדות. התוצאות לא פחות ממדאיגות: ביותר ממחצית מהן התגלו ליקויי בטיחות, ל-15% נפסל רישיון הרכב עד תיקונן

מסוכנות, ובגדול. הסכנה הגדולה שמייצרות משאיות כבדות על הכביש הציבורי, עקב משקלן הרב ויכולת תמרון מוגבלת, כנראה לא מעניינת במיוחד את קציני התעבורה האחראים להן. אחרת לא ברור כיצד התגלו במחצית מהמשאיות שבדק אגף התנועה במשטרה, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ליקויי בטיחות מדאיגים.

 

במסגרת המבצע, שנערך במשך 10 ימים והסתיים היום (ה'), נבדקו לא פחות מ-1,800 משאיות במשקל כולל של יותר מ-10 טון. מלבד הליקויים שב-50% מהן, התברר כי כ-15% מהן נוסעות על הכביש מדי יום עם ליקויי בטיחות קשים בעקבותיהם נפסל רישונן. שתי משאיות הושבתו עד לגרירתן.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

למשאית המצולמת אין קשר לכתוב בכתבה (צילום: קובי קרני) (צילום: קובי קרני)
למשאית המצולמת אין קשר לכתוב בכתבה(צילום: קובי קרני)

 

בין 1,800 המשאיות שנבדקו, בכ-250 נמצאו ליקויים חמורים המחייבים תיקון. ב-800 נוספות היו ליקויים קלים. בנוסף לבדיקת המשאיות, אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ניצלו את מבצע האכיפה, בכדי להסביר לנהגים על חשיבות עבודה לפי שעות העבודה החוקיות, חשיבות המנוחה ומשמעות הנהיגה כאשר עייפים. כל זאת בתקווה למנוע מצבים בהם נהגים עובדים שעות ארוכות מהרצוי, ונוהגים כאשר הם עייפים וכושר התגובה שלהם לקוי.

 

יש עם זאת לציין כי ספק אם מבצע הסברה זה יפתור את תופעת משמרות הנהיגה הארוכות. נהגים רבים נאלצים להסכים למשמרות אלה בכדי להשלים הכנסה, או מתוך חשש לכך שיוחלפו על-ידי מעסיקיהם בנהגים המוכנים לעבור על החוק. כתוצאה מכך התופעה ממשיכה להיות נפוצה בהרבה מכפי שרצוי, וכל עוד לא מבוצעת אכיפה משמעותית כלפי המעסיקים, ספק אם תיעלם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה
צילום: באדיבות משטרת תנועה ארצית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים