שתף קטע נבחר

747 ללקוחותיה: אתם זכאים לעלות לטיסות

חברת הנסיעות שנקלעה לקשיים כספיים והפסיקה לפעול הודיעה כי מי שרכש כרטיס טיסה או חבילת נופש זכאי לטוס ולהיכנס לבית המלון. "אם לקוח נדרש לשלם תשלום נוסף, יש לו עילת תביעה נגד הספק שלא מכבד את ההזמנה"

חברת הנסיעות האינטרנטית 747, שנקלעה לקשיים כספיים והפסיקה את פעילותה, הודיעה היום (ה') ללקוחותיה כי מי שרכש כרטיסי טיסה וחבילות נופש זכאי לעלות לטיסות ולהיכנס לבתי המלון.

 

בהודעה שפרסם המנכ"ל, רונן פרץ, באתר החברה נכתב: "לכל רוכשי כרטיסי הטיסה בחברות תעופה סדירות יש כיסוי מלא מערבויות אותן נתתי ליאטא (ארגון חברות התעופה הבינלאומי)". בנוגע לרוכשי חבילות צ’רטר (טיסות ונופשונים) נכתב כי "כל מי שמחזיק בידו כרטיס טיסה מאושר ע”י מי מהספקים זכאי משפטית לעלות לטיסה ולהיכנס לבית המלון".

 

פרץ התנצל בפני לקוחות החברה על כל נזק שנגרם להם עקב המצב, וכתב: "עשיתי בימים האחרונים ככל שביכולתי על מנת להבטיח את המשך קיומה של החברה ועל מנת לספק לכם את השירות במלואו. עובדי החברה ואנוכי עובדים לילות כימים בכדי לפתור בעיות שנוצרו למי מלקוחותינו". פרץ אף צירף כתובת מייל אליה ניתן לפנות בכל בעיה או שאלה: 747general@gmail.com.

 

לדבריו, "החברה לא הפסיקה את פעילותה בכל הקשור ללקוחות אשר כבר ביצעו הזמנה, והיא עושה כל שביכולתה על מנת למנוע, וכל הפחות, למזער עגמת נפש כלשהי שנגרמה ללקחותיה". לדברי המנכ"ל, ביממה האחרונה לדבריו לא הונפקו כרטיסים חדשים ולא בוצעו חיובים. "אם ביצעתם עסקה ישירה מול האתר ביממה האחרונה לא חוייבתם", הבהיר פרץ.

 

החברה בודקת את האפשרויות להמשך הפעילות

עורך הדין של החברה, ליאור פרי, מסר ל-ynet כי "החברה לא נמצאת בהליך של חדלות פירעון, לא בהקפאת הליכים ולא בפירוק. בשלב הזה החברה לא מבצעת עסקאות חדשות, כלומר לא קולטת הזמנות חדשות, אבל המנכ"ל וחלק מהעובדים עושים כל מאמץ כדי לגרום לכך שהעסקאות, לפחות חלקן, יקוימו על ידי הספקים, וכמובן כדי לתת מענה ללקוחות".

 

לדבריו, "החברה נקלעה לקושי תזרימי, שיצר קושי לשלם לחלק מהספקים במועד, וכעת היא פועלת לבירור האפשרויות העומדות בפניה כדי להמשיך בפעילות".

 

כיצד צריך לפעול לקוח שנדרש לשלם תשלום נוסף לחברות תעופה או בתי מלון?

 

עו"ד פרי: "בית מלון אשר קיבל הזמנה מלקוח, ואישר את ההזמנה, חייב לארח את הלקוח בהתאם לפרטי ההזמנה גם אם לא קיבל תשלום מ-747. להבנתי, ללקוח כזה יש עילת תביעה נגד אותו ספק. יש הסכם ביניהם. הלקוח אמור לפנות לבית המלון ולהעמיד אותו על טעותו. מכל הספקים שאנחנו עומדים מולם, ידוע לנו רק על שניים שלא מכבדים את ההזמנות, למרות שעל פי ההסכם אנו לא אמורים להעביר להם את התשלום כעת, אלא בתנאי שוטף פלוס".

 

מאות נוסעים ליעדים שונים שביצעו הזמנות ב-747 לחופשת הפסח, גילו אתמול כי החברה סגרה את משרדיה, איש בחברה אינו עונה לטלפון, מנכ"ל החברה, רונן פרץ, אינו משיב להודעות, וחברות נסיעות מודיעות לנוסעים כי עליהם לשלם כסף נוסף כדי לשוב מהחופשה.

 

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, אמר אתמול למוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" כי מרגע שלקוח רכש כרטיסי טיסה או שוברי מלון אצל סוכן נסיעות, והמוצרים האלה אושרו על ידי סיטונאי התיירות, יש בין הלקוח לבין הסיטונאי הסכם מחייב שסיטונאי התיירות אינו יכול להתנער ממנו בשל חדלות פירעון של סוכן הנסיעות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים