ניסאן מחדשת את האלטימה - בדרך לישראל?
המשפחתית הגדולה של ניסאן זוכה לעיצוב מחודש ומנוע-בסיסי משופר. האם בעקבות שינויי התקינה בישראל תגיע גם אלינו ותתחרה בטויוטה קאמרי?
ניסאן ניצלה את תערוכת ניו-יורק השנתית, כדי להשיק את אחת המכוניות החשובות ביותר שלה לשוק האמריקאי - האלטימה (Altima). המכונית, שמתחרה בטויוטה קאמרי, מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר באמריקה, תהיה גדולה מבעבר ובעלת מנוע-בסיסי חזק יותר. ובעקבות שינויי התקינה וההתעניינות שהביעו אנשי יבואנית ניסאן לישראל, חברת קרסו, היא עשויה אף להגיע אלינו בעתיד.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
מוזילים מכוניות: שברולט ספארק ופולקסווגן פולו
תערוכת אוטומוטור - מה בעצם מצפה לכם?
ישראל כץ: שינוי מהותי ברכבת? כבר בספטמבר
האלטימה החדשה זוכה לחרטום חדש בהשראת המקסימה, אחותה לפלטפורמה, ותתבסס עדיין על פלטפורמת הדור הקודם. בניסאן מציינים כי המרכב החדש נהנה ממקדם גרר נמוך יותר, אשר יסייע להפחתת תצרוכת הדלק במהירות גבוהה. מתחת למכסה המנוע תוצע יחידת ארבעה צילינדרים, בנפח 2.5 ליטר ועם 182 כ"ס, שבעה יותר מבעבר. המומנט נותר ללא שינוי, ויעמוד על 25 קג"מ.
ניסאן מבטיחה תצרוכת דלק ממוצעת של 13.2 קמ"ל לדגם זה, נתון מכובד לרכב גדול במונחים ישראליים: אורכה של המכונית עומד על 486 ס"מ (ארבעה יותר מבדגם הקודם), רוחבה 183 ס"מ (3.5+), גובהה 147 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 278 ס"מ (ללא שינוי). המשקל העצמי הופחת, מה שיסייע אף הוא לחסכון בדלק.
מלבד מנוע ה-2.5 ליטר, ניסאן תציע גם יחידת כוח שמגיעה ללא שינויים מהדור הקודם: מנוע שישה צילינדרים בתצורת V, עם נפח של 3.5 ליטר, הספק של 270 כ"ס ומומנט של 35.8 קג"מ. תצרוכת הדלק הממוצעת של דגם זה תעמוד על 10.6 קמ"ל בתנאי מעבדה. לשני המנועים משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים.
מחירי הדגם החדש יחלו באמריקה מ-22.5 אלף דולר לדגם ארבעה צילינדרים (כ-84 אלף שקלים), ומ-25 אלף דולר לדגם ה-V6 (כ-95 אלף שקלים). נכון לעתה עדיין לא ידוע אם חברת קרסו, יבואנית ניסאן, תשווק את האלטימה בישראל כמתחרה לטויוטה קאמרי, שכבר משווקת אצלנו. את תגובת היבואנית לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הכתבה.