שתף קטע נבחר

Legend of Grimrock: הקשר הישראלי

עולי פלץ ושלושת חבריו הפינים יצרו משחק תפקידים שנחשב לאחד מממשחקי האינדי הטובים של השנה. ''מאוד מרגש לראות קהל ישראלי'' הוא מספר לאחר הגשמת הפנטזיה

Legend of Grimrock , משחק תפקידים וצלילת-מבוכים הושק ב-Steam והביקורות מהללות. הציון הממוצע שלו הוא 83 וישנה הסכמה רחבה שמדובר בהרפתקה איכותית ואחד ממשחקי האינדי הטובים שיצאו ב-2012. מה שמשמח במיוחד עבורנו הוא שאחד ממפתחי המשחק הוא ישראלי לשעבר בשם עולי פלץ.

 

עוד ב-games:

 

פלץ (37) נולד בארץ ואת ילדותו בילה ביסוד המעלה בעמק החולה. בגיל 12 הוא עבר עם אמו ואחיו לפינלנד ודי מהר נפגש עם צעירים אחרים שהיו מעוניינים לא רק במשחקי מחשב, אלה גם בטכנולוגיה מאחוריהם. לאחר שצבר ניסיון כגרפיקאי בפיתוח משחקים מסחריים בפיוצ'ר מארק (Futuremark), הוא הקים ב-2011 עם שלושה שותפים את החברה הפרטית אלמוסט יומן (Almost Human), והתחיל לעבוד על לג'נד אוף גרימרוק כאנימטור. במשך תשעה חודשים הוא עשה לבד את כל האנימציות ליותר מעשרים מפלצות שונות שמשתתפות במשחק. למרות שהוא קצת חלוד אחרי 25 שנה בפינלנד, לשאלות שלנו הוא התעקש לענות בעברית.

 

הטריילר למשחק

 

מלבד פלץ, כולל הצוות את פטרי, המתכנת (''הכי מוכשר בפלנטה שלנו'') אותו הוא מכיר מילדות. את נסיונו צבר פטרי בעבודה על המשחק מקס פיין 2 עבור רמדי ואלן וייק, ושם הוא פגש את אנטי, שתפקידו בפיתוח לג'נד אוף גרימרוק כולל את המבוכים והאודיו.

 

החבר הרביעי הוא יוהו, אותו מכיר פלץ מעבודה משותפת בפויוצ'ר מארק, היכן שעבדו על 3DMark ו- Shattered Horizon. תפקידו: התלת מימד של המשחק.

 

''הקמנו את אלמוסט יומן כי היה לנו צורך לעבוד באופן עצמאי על פרוייקט פרטי שלנו'', מספר פלץ, ''גם בגלל שלצוות קטן יש יתרונות מיוחדים, כמו קומוניקציה ישירה וסדר החלטות פשוט ומהיר, וגם בגלל שצוות קטן מאפשר לקחת סיכון עם פרויקטים יוצאי דופן''.

 

 

עולי (שני מימין) וחבריו לאולפן  ()
עולי (שני מימין) וחבריו לאולפן

 

ידעתם מייד שאתם הולכים על משחק תפקידים בסגנון Dungeon Master וצאצאיו?

 

''האמת היא שהתחלנו עם משחק יותר מודרני בסיגנון פנטזיה שחורה, אבל לא עבר זמן רב עד שהבנו שהקהל שלנו באמת רוצה משחק כמו שהיו פעם בזמן של Dungeon Master ו-Eye of the Beholder, וזה באמת איפה גם הלב שלנו נמצא. בשלב הזה לא לקח לנו יותר מחמש דקות לשנות את כיוון הפרויקט לסגנון של Dungeon Master. זה דוגמה טובה לכמה חשובה לנו הדעה של הקהל. כמו שאומרים: הלקוח לא טועה'''.

 

 סקירת וידאו של המשחק

 

גם עם רוח הגיימרים המצפים למשחק, היו שאלות שלא היו ברורות למפתחים בדרך לתוצר הסופי. ''היינו מאוד זהירים'', מסביר פלץ. ''רצינו לשמור על נאמנות למשחקים הקלאסיים ובאותו הזמן לשלב את התכונות הישנות עם החדשות בצורה מושלמת. למשל, השילוב של אנימציה עם התקדמות בין ריבוע לריבוע מבוך זה שילוב של מכניקה מהמשחקים הקלאסיים וטכנולוגיה מודרנית, ואפילו שלא מרגישים את זה, זה לא היה פשוט לעשות היטב. העניין הזה כמובן השפיע הרבה על עבודת האנימציה כך שהייתי זקוק להרבה ניסיונות עד שהכול התחיל לעבוד נכון''.

 

ככה עשינו את זה  

הפיתוח של Legend of Grimrock לקח 10 חודשים, לא כולל את התכנון שהתחיל לפני העבודה בפועל על הפרויקט.  בפינלנד יש אופציה לפנות לממשלת פינלנד שמעניקה תקציבים המיועדים לתמיכה בחברות משחקים,  אבל  את הכספים מקבלים רק אחרי הפרויקט, אז זה לא היה אופציה אמיתית לחברה שכל מה שיש לה זה חשבון בנק.

 

למרבה המזל עוד לפני שפתחו לארבעת החברים את המשרד, הטלפון התחיל לצלצל והציעו להם כמה הצעות לפרויקטים עבור חברות משחקים אחרות בפינלנד. במשך שלושה חודשים הם עסקו פרויקט מיוחד שממן את פיתוח לג'נד אוף גרימלוק בעשרת החודשים הבאים. הסיפור אולי נשמע יפה, אבל האמת היא שכלכלית הם חיים במינימום מוחלט עד שהמשחק יצא לשוק. העתיד שלו (טאצ' ווד) נראה טוב.

 

''העבודה היתה כמו חלום שהתגשם'', מספר פלץ, ''אבל הדבר שנתן הכי הרבה הנאה היה שיתוף הפעולה עם הקהל שעקב אחרי הפרויקט דרך Grimrock.net. היחסים הקרובים שלנו עם הקהל זה אסטרטגיה מרכזית אצלנו. מאוד חשוב לנו להיות בקשר ישיר איתם ולהכיר את הצרכים שלהם כשחקנים. זה אומר שהפיתוח מתקיים באופן מאוד פתוח, ובעצם אין לנו שום סיבה להסתיר שום דבר, בגלל שבסוף את המשחק אנחנו עושים בשבילם. אנחנו מאוד מעריכים את תשומת הלב שהקהל נותן לפרויקט''. פלץ גאה באופן מיוחד לראות שגם ישראלים משחקים במשחק שיצר עם חבריו. ''מאוד מרגש לראות קהל ישראלי ל-Legend of Grimrock. אני מקווה שבאמת תהנו ממנו''.   

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: games.co.il
בדרך לחלום. לג'נד אוף גרימרוק
צילום: games.co.il
מומלצים