גלקסי נוט: ככה נראה העתיד?
מה דעתם של מומחי שיווק, מעצבים ואנליסטים על הטאבפון של סמסונג? הצלחה או כישלון, ומה זה אומר על עתיד המכשירים הניידים? האתר רויטרס פירסם לפני ימים אחדים מאמר בנושא ואנו מביאים את התרגום המלא. מומלץ
הוא קיבל השוואות לפרוסת צנים, מכשיר לפילים וחזרה בזמן לטלפון ה"בלטה" של שנות ה-80. עם זאת, למרות כל הצחקוקים, סמסונג אלקטרוניקה מכרה 5 מיליון יחידות של הטלפון/טאבלט הגלקסי נוט, תוך כדי שהוא מגביר את הרווחים העצומים ממכירת טלפונים ניידים ברבעון שזה עתה הסתיים. זה יותר מסתם להיט הזוי, מומחי שיווק ועיצוב מאמינים שההצלחה המפתיעה של ה"טאבפון" מסמלת משהו עמוק יותר בעולם הדינמי של מכשירים ניידים. הדבר הכי ברור לגבי הנוט הוא הגודל שלו. רוחב מסך ה-5.3 אינץ' שלו הוא כמעט בגודל של אורכו של אייפון ובנוסף יש גם את הסטיילוס.
- טושיבה מציגה ליין חדש של טאבלטים
- גלקסי אס 3 יגיע עם כפתור בית
- דיווח: LG תשיק במאי את התשובה לאס 3
- דיווח: LG תשיק במאי את התשובה לאס 3
בשעה שאחד ממייסדי אפל, סטיב ג'ובס המנוח, זילזל בפומבי ברעיון של להשתמש בעט כדי להפעיל מסך, סמסונג, בשיתוף עם חברת וואקום קו בע"מ, חברה מובילה בטכנולוגית עטים דיגיטליים, הביאה לנו משהו פחות מגושם. כחלק ממסע הפרסום המאסיבי של סמסונג הם העמידו ציירים בקניונים כדי לצייר עוברים ושבים. סמסונג אומרת שהיא מקווה למכור 10 מיליון מכשירי נוט השנה. אבל מה בדיוק גורם לאנשים לרכוש את זה?
לי ג'ו סיאנג, מנהל תחום הניידים בדרום מזרח אסיה, אוקיאנייה וטאיוואן, אומר שאנשים רוצים להסתובב עם מכשיר אחד בלבד – ובמיוחד אחד שמאפשר לכתוב ביד. הוא מצביע על סקר בינלאומי בקרב 5000 משתמשים בסמארטפונים שהראה שביקוש לכתב יד היה גבוה במיוחד באסיה. המעצב של הנוט רואה את הדברים בצורה אחרת. לי מיניוק, סגן נשיא סמסונג אומר שהסיכון העיצובי היה "לשבור טאבו" לגביי מכשירים, שהם חייבים להיות קטנים מספיק להחזיק ביד. "טלפונים חכמים הם מכשירים בידוריים. הנוט נוצר ע"י שבירת הטאבו והתמקדות בפונקציות החדשות שסמארטפונים צריכים" סיפר לי לרויטרס.
לנוט יש גם מבקרים. זה מכשיר מקטב, אומרת אנליסטית ה-IDC מליסה צ'ואה מגיזמודו, אתר גאדג'טים פופולרי. הנוט מעורר הרבה תגובות חזקות, בעד ונגד. המאמר האחרון, בחודש מרץ, הביא כמעט 1500 תגובות. כשליש יותר מהמאמר בעל התגובות הרבות ביותר אחריו. אבל אחרים אומרים שלא זו הנקודה. מה שהגלקסי נוט מוכיח, לפי מומחי עיצוב ותעשיה, הוא שככל ששוק המכשירים הניידים מתבגר, הוא פותח אפשרויות ליותר גיוון בזמן שיצרנים ומשתמשים מתנסים בגדלים שונים. "אנו רואים שינויים בשוק ויש מקום לגיוון" אומר שיבש וישוונתן, ארכיטקט פתרונות בחברת Persistent Systems . "טלפונים חכמים הם מכשירים אישיים וכל אחד משתמש בהם בדרכו האישית – וזה מסביר מדוע אנו רואים תגובות חזקות בעד ונגד "טאבפונים".
סטוארט ליפוף, יועץ טכנולוגי ונשיא לשעבר של ה-IEEE, מועצת האלקטרוניקה הביתית, משווה את זה לשוק הטלוויזיות המתבגר: ממכשירים קטנים במטבח עד למסכים בגודל קירות שלמים. זה חלק מהליך רגיל של התבגרות קטגוריה של אלקטרוניקה ביתית. ככל שמוצר מתבגר אתה רואה גדילה במגוון התכונות, הביצועים והמחיר. עבור סמסונג זה לא רק תגבור השורה התחתונה אלא גם מבט לעבר הפרס הגדול יותר.
הנוט מוכיח שסמסונג, שאשתקד הפכה ליצרנית מספר 1 בעולם הסמארפונים, אולי מצאה גם דרך לנגוס בעולם הטאבלטים, עולם בו הוא נמצא במקום השני, רחוק מאד מהאייפד של אפל.
סמסונג הצליחה לפתוח את שוק מכשירי ה-5 אינץ', "נישה בה דל נכשלה טוטאלית לפני כשנתיים" אומר לי קקון, אנליסט בהאנה דייטו אבטחה בסיאול. "כעת הם מתרחבים אל עולם הטאבלטים הגדולים יותר, מקום בו הסטיילוס יוכל לבדל אותם משאר מכשירי הטאבלטים שאינם אייפדים ולעזור להם להגדיל את נתח השוק בו הם אוחזים בעולם הטאבלטים בכלל. בזמן שמתחרים אחרים מנסים לצמצם את הפער – LG הציגה את ה-Optimus Vu, גם כן בעל מסך 5 אינץ' נראה שסמסונג יוצרת נישות חדשות.
אתרי האינטרנט מלאים בספקלציות שלגלקסי SIII יהיה מסך 4.8 אינץ', שזה בדיוק באמצע בין ה-SII לנוט. סמסונג יכולה לערוך ניסויים כאלה, טוענים אנליסטים, כי היא שולטת בהליך. "המודל העסקי האינטגרלי שלה - הוא ייצור המעבדים ומסכי ה-Amoled בהם היא משתמשת. זהו המרכיב העיקרי בהרכב המנצח של סמסונג" אומר דניאל קים, אנליסט היושב בסיאול "ולדעתינו, זה מודל שלא ניתן לחקותו בקלות".