מרצדס G קלאס - סבא-שטח עובר רענון
אחד מרכבי השטח הוותיקים ביותר בייצור סדרתי, מרצדס G קלאס, עובר מתיחת פנים נוספת - הכוללת הפעם תא נוסעים חדש ומשודרג. בישראל יימכר בהזמנה מיוחדת
מרצדס מרעננת את ה-G קלאס. הדגם הוותיק ביותר בייצור סדרתי שמגיע מגרמניה, ואחד הוותיקים בתעשיית הרכב, מיוצר משנת 1979 באותה מתכונת. הכוונה במקרה זה היא שלדת סולם ייעודית לשטח, עיצוב זוויתי-קופסתי וכל המותרות שמציעה מרצדס לדגמים הסופר-יקרים מתוצרתה. ותתפלאו, אבל השנה היוקרה תהיה מורגשת עוד יותר, כשלראשונה יוצעו ב-G אבזרי מותרות כמו מערכת מולטימדיה עם מצלמת נסיעה לאחור, מערכת לסיוע בחנייה ואפילו חיבור לאינטרנט, שספק אם מישהו חלם שיופיע במכונית בסוף שנות ה-70.
עוד בעל מרצדס G קלאס המיתולוגי:
- מרצדס G קלאס חוגג 30 שנות ייצור
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- עו"ד יקר שלום, האם לשוטר מותר לשקר?
ה-G קלאס המחודש לא השתנה מבחינת מידות, ויוצע בשתי גרסאות מרכב - ארוכה או קצרה עם גג בד נפתח. הארוכה תוצע עם ארבעה אפשרויות-מנוע: G350, גרסת דיזל יחידה עם מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר, 211 כ"ס ו-55 קג"מ; G500 עם מנוע בנזין בנפח 5.5 ליטר (V8), הספק של 388 כ"ס ו-54 קג"מ; G63 AMG עם מנוע 5.5 ליטר טווין-טורבו חדש שמספק 544 כ"ס ו-77.4 קג"מ, ו-G65 AMG שכולל מנוע V12, טווין-טורבו, עם 612 כ"ס ו-102 קג"מ. וכן, זה הופך אותו לרכב השטח האמיתי החזק ביותר בהיסטוריה בייצור סדרתי. את הדגם הקצר ניתן יהיה להזמין רק עם מנוע בנזין (G500).
מרצדס תציע את ה-G63 עם מערכת עצור-סע, לחסכון בדלק, אך ה-G קלאס הוא לא רכב ידידותי לסביבה: הגרסה החסכונית ביותר נוסעת 8.9 ק"מ לליטר סולר, הבזבזנית ביותר (G65) רק 5.9 קמ"ל בממוצע.
במסגרת מתיחת הפנים, ה-G קלאס מקבל תאורת יום מסוג לד, מראות ופגושים חדשים ופתחי יניקת אוויר גדולים יותר מלפנים. יש גם חישוקי "20 חדשים. בתא הנוסעים הגרמנים מבטיחים שיפור משמעותי לאיכות החומרים, זאת צד עיצוב חדש לקונסולה שתכלול כעת גם תצוגת מידע צבעונית.
מחיר ה-G קלאס המחודש יחל בגרמניה מ-85 אלף יורו (כ-420 אלף שקל), ויגיע עד לסכום דימיוני כמעט של 264 אלף יורו לגרסת ה-AMG הבכירה (כ-1.3 מיליון שקל). מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר ל-ynet כי שיווק רכב השטח המחודש יחל בישראל בראשית שנת 2013 - רק בהזמנה מיוחדת.