סין: ניצחון בכורה לניקו רוזברג ומרצדס
אחרי אין ספור אכזבות וניסיונות שלא עלו יפה, ניצחה קבוצת מרצדס במירוץ פורמולה 1. מיכאל שומאכר הבריק במקצי האימונים, ניקו רוזברג הצעיר הביא את הניצחון המיוחל לקבוצה - ולו עצמו
זה נראה היה כמו סוף שבוע מהחלומות עבור נהג הפורמולה 1 הטוב ביותר בעידן המודרני, מיכאל שומאכר. הגרמני שידע מאז שחזר מפרישה בעיקר אכזבות ולא מעט השפלות, הצליח סוף סוף לא רק להביס את בן קבוצתו הצעיר, אלא גם לכייל את המכונית כך שתתאים בדיוק לסגנון הנהיגה שלו. לכך עזרו כמובן מספר שינויים טכניים שאפשרו לגרמנים להיות לפתע כה מהירים, אבל שום דבר לא גרע מההישג של זוכה שבע אליפויות עולם. ולמען האמת, רק מעטים לא פרגנו לנהג שבעבר היה לא רק אימת הנהגים האחרים, אלא גם שחצן בלתי נלאה שלא צבר לעצמו חברים רבים.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- עדות שתזכה נהג? אפשר כנראה להתעלם ממנה
שומאכר גם קבע זמן מעולה במקצה הדירוג, אך נכנע - שוב וכצפוי כמעט - לדור הצעיר. בן קבוצתו ניקו רוזברג, בנו של אלוף העולם לשעבר קקה רוזברג, קבע זמן מדהים, מהיר בלא פחות מחצי שניה מאלוף העולם לשעבר לואיס המילטון, במקלארן המשתפרת. אלא שהמילטון ספג עונש של חמישה מקומות דירוג, וכך זינקו שתי מכוניות המרצדס זו לצד זו. מאורע נדיר, שלאור יכולתם היום, כנראה נראה שוב בעתיד הלא רחוק.
רוזברג גם זינק מצוין, ולמעשה קבע בכך כי נצחונו לא יוטל בספק. ואכן, לאורך כל המירוץ הוא לא עמד בסכנה כלשהי. העובדה שבן קבוצתו במכונית מהירה אחרת נאלץ לפרוש לאחר טעות ברחבת הטיפולים בעת בהחלפת גלגל, רק עזרה לו.
מאחורי ניטש קרב אדיר, מהטובים שראינו בשנים האחרונות, כאשר מספר בלתי נתפס כמעט של נהגים - במונחי פורמולה 1 של העידן הנוכחי לפחות - נלחם על שני מקומות דוכן המנצחים הנותרים, כמו-גם על שלל הנקודות עד המקום ה-10. הקרב המרתק כלל כמות עקיפות מסחרית, קרבות גלגל אל גלגל לאורך חלקים ארוכים של המסלול, אסטרטגיות שונות ועדויות לעמידות (או חסרונה של זו) צמיגים.
גם ג'נסן באטן, נהג המקלארן המהירה ביותר היום, סבל מעצירה איטית במיוחד, ולמרות שעשוי היה לאיים על רוזברג, נאלץ להסתפק במקום השני. אלא שגם זה לא היה קל כל-כך. שכן מאחורי נהג המרצדס התחוללה כאמור מהומת אלוהים לאורך חלקים ניכרים של המירוץ, ובעיקר 15 ההקפות האחרונות. מרבית הנהגים בחבורה הגדולה מצאו עצמם עם צמיגים שחוקים, מי יותר ומי פחות.
כמו למשל קימי רייקונן בלוטוס המרשימה, ששמר בקושי רב על המקום השני לקראת סיום המירוץ, כאשר מאחוריו רכבת ארוכה של נהגים חסרי סבלנות ללא יכולת עקיפה מספקת. טעות של רגע אפשרה לנהגים לעקוף את הנהג פיני המצוין, ותוך מספר הקפות איבד אפילו סיכוי לזכות בנקודת אליפות בודדת.
את קו הסיום חצה המילטון לבסוף במקום השלישי, כשהוא מקדים את צמד נהגי רד-בול המתוסכלים - מארק וובר וסבסטיאן וטל בסדר זהה. פרארי? אלונסו סיים תשיעי, מאסה שוב מחוץ לנקודות.
מירוץ סין – תוצאות
1. ניקו רוזברג, מרצדס
2. ג'נסן באטן, מקלארן
3. לואיס המילטון, מקלארן
4. מארק וובר, רד בול
5. סבסטיאן וטל, רד-בול
6. רומיין גרוסיאן, לוטוס
7. ברונו סנה, וויליאמס
8. פסטור מלדונאדו, וויליאמס
9. פרננדו אלונסו, פרארי
10. קאמואי קובאיאשי, סאובר
אליפות הנהגים
1. לואיס המילטון, מקלארן, 45 נקודות
2. ג'נסן באטן, מקלארן, 43 נקודות
3. פרננדו אלונסו, פרארי, 37 נקודות
4. מארק וובר, רד בול, 36 נקודות
5. סבסטיאן ווטל, רד בול, 28 נקודות
6. ניקו רוזברג, וויליאמס, 25 נקודות
7. סרחיו פרז, סאובר, 22 נקודות
8. קימי רייקונן, לוטוס, 16 נקודות
8. ברונו סנה, ווליאמס, 8 נקודות
9. קאמואי קוביאשי, סאובר, 9 נקודות
10. רומיין גרוסיאן, לוטוס, 8 נקודות
אליפות קבוצות
1. מקלארן, 88 נקודות
2. רד בול, 64 נקודות
3. פרארי, 37 נקודות
4. סאובר, 31 נקודות
5. מרצדס, 26 נקודות
5. לוטוס, 24 נקודות
6. וויליאמס, 18 נקודות