שתף קטע נבחר
 

בדרך ל-DS9? מכונית תצוגה לסיטרואן בסין

סיטרואן מציגה את "נומרו 9", מכונית תצוגה שרומזת על דגם חדש בסדרת היוקרה הצרפתית. בתפריט: הנעת כלאיים ומרכב האצ'בק נדיב מידות

סיטרואן פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על ה"נומרו 9" (Numero 9, מספר תשע), מכונית תצוגה חדשה שתצטרף בעתיד הלא רחוק לבנות סדרת ה-DS הקיימת - תת-המותג היוקרתי של יצרנית הרכב הצרפתית.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

סיטרואן נומרו 9 ()
סיטרואן נומרו 9

 

הנומרו 9 היא מכונית האצ'בק גדולה למדי, עם ממד אורך של 493 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ וגובה צנוע של 127 ס"מ בלבד. בסיס הגלגלים נדיב אף הוא - 300 ס"מ. מלבד הגובה, מדובר בנתונים דומים לאלו של מכוניות יוקרה גדולות. לנומרו 9 - בגרסת התצוגה לפחות - גלגלים גדולי מידות (245-35-21) שככל הנראה לא יגיעו לדגם סדרתי. כמו כן, לא ברור אם סיטרואן אכן תייצר DS9 בעיצוב כזה, או שמדובר רק בהצהרת כוונות כללית.

 

מי שכן צפויה להגיע לדגם סדרתי, זו מערכת ההנעה. הנומרו 9 מצוידת בהנעת כלאיים שמשלבת מנוע 1.6 ליטר, טורבו-בנזין, עם מנוע חשמלי. מנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים, ומציע 225 כ"ס ו-28 קג"מ. המנוע החשמלי מסייע לו ומניע את הגלגלים האחוריים, להם הוא מספק 70 כ"ס ו-20.4 קג"מ. יחד שני המנועים יוכלו להאיץ את הרכב הגדול מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות, ולמהירות מרבית של 244 קמ"ש - כך על-פי סיטרואן.

 

 

תצרוכת הדלק, לפחות בתנאי מעבדה ולפי דרישות התקינה האירופית, תעמוד על 59 ק"מ לליטר בממוצע. נתון זה לוקח בחשבון את האפשרות להטעין את מצברי הליתיום-יון של הנומרו 9 משקע חשמל חיצוני, ובכך להרוויח עד 50 ק"מ של טווח נסיעה חשמלי נטול בנזין. טעינה מלאה של המצברים תארוך 3.5 שעות משקע ביתי תקני, כך על-פי סיטרואן.

 

גרסה סדרתית של הנומרו 9, אם תיוצר, תמוצב מעל ה-DS5. זה עשוי לקרות בתוך פחות משנתיים, כאשר הבסיס יהיה פלטפורמת סיטרואן C5-פיז'ו 508.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים