הונדה CRF250L - לשטח, לכביש ולישראל
הונדה חושפת את הפרטים המלאים על הדו"ש הקטן החדש שלה, אשר צפוי להגיע לישראל בחודשי הקיץ הקרובים. קבלו הצצה
בתערוכת טוקיו שנערכה בדצמבר האחרון, חשפה הונדה אופנוע דו-שימושי חדש בנפח 250 סמ"ק, תחת השם CRF250L. למרות שם המשפחה, המקשר אותו למשפחת אופנועי המוטוקרוס של הונדה, מדובר בדגם סולידי יחסית. בניגוד לאופנוע אותו הוא מחליף, ה-CRF230L ואביו הרוחני ה-XR250 המיתולוגי עם מנועי קירור-אוויר, ה-250L עושה שימוש במנוע מודרני מקורר מים ומוזרק שנלקח מה-CBR250.
הונדה מפרסמת כעת את המפרט הטכני המלא, לקראת תחילת שיווק בעולם - אמצע חודש מאי. המנוע מספק 23 כ"ס ו-2.2 קג"מ, מעט פחות מנתוני ה-CBR. מיתון תפוקת המנוע נועד להתאים לשימוש הסולידי יותר. הונדה אגב טוענת כי בסל"ד בינוני יש שיפור בזמינות הכוח, אם כי אינה מראה כל גרף שיוכיח זאת. צריכת הדלק לדברי הונדה: 44.3 ק"מ לליטר במהירות קבועה של 60 קמ"ש על הכביש.
מלפנים מוצב מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ, דיסקי הבלימה פרפריים ולוח המחוונים כל-דיגיטלי. ה-250L נושא חישוקי "21 מלפנים ו-"18 מאחור. מיכל הדלק מציע 7.7 ליטר של נפח, והמשקל (רטוב) עומד על 143 ק"ג.
ה-CRF2500L אמור להיות אופנוע דו"ש בעל יעוד כל-עולמי, שישווק בארה"ב ואירופה, וייוצר במפעל הונדה בתאילנד. גם לישראל צפוי להגיע ה-CRF250L, ככל הנראה בחודשי הקיץ הקרובים. אם וכאשר הוא צפוי להתחרות בדו"שים קטנים דומים דוגמת קאוואסאקי KLX250 וימאהה WR250R. גם המחיר אמור להיות בטווח המחירים של צמד המתחרים כלומר - בסביבות 40 אלף שקלים.
הכתבה באדיבות אתר דו"גרי