שתף קטע נבחר

הייניקן: עצבו לנו אריזה וזכו ב-10,000 דולר

יצרנית הבירות מבקשת מהציבור לסייע לה להפוך את הליך אריזת הבירה לירוק, ומציעה פרס כספי עבור הרעיון הטוב ביותר. בין הרעיונות הפופולריים לאריזה העתידית: פורמט חדש לבקבוק שמייעל את ההובלה והליך ייצור שמבטל את הצורך בתוויות

מה הקשר בין שישיית בירות, קיימות, ושימוש בצרכן בתור מקור לחדשנות? הייניקן מחפשת דרך להפוך את הליך אריזת הבירה לבר-קיימא, ובמה שהופך לתופעה לאחרונה, החברה לא מותירה את המשימה בידי מחלקת מחקר ופיתוח, אלא מזמינה את כולם לנסות ולהעלות רעיונות. באתר Triple Pundit דווח, כי הרעיון הטוב ביותר יזכה בפרס של 10,000 דולר. עם זאת, משתתפים ישראלים יכולים אמנם להציע הצעות, אבל לא לזכות בפרס.

 

 

היעד של הייניקן בתחרות הוא למצוא רעיונות חדשניים הנעים מחומרי אריזה בני קיימא, הובלה בת קיימא, מיחזור ושימוש מחדש. הקהל יוכל גם להצביע לרעיונות המועדפים עליו, ומספר ההצבעות יחושב בקביעת הזוכה בתחרות. 

 

תחום האריזה משחק תפקיד חשוב במאמצים של הייניקן לשפר את דריסת הרגל הסביבתית שלה. אם לוקחים את פליטת גזי החממה לדוגמה, היעד של הייניקן הוא להפחית את "תרומתה" לפליטה באופן משמעותי עד שנת 2020, בעיקר בעקבות התמקדות בשלושה תחומים מרכזיים: אריזה, קירור והפצה. שלושת התחומים האלו מהווים כשני שליש מפליטת גזי החממה של החברה.

 

בשנת 2010 גיבשה החברה מדיניות אריזה חדשה המתמקדת בהפחתת משקל, חומרים ממוחזרים ואופטימיזציה של האריזות החדשות במהלך שלב התכנון. התוכנית אמורה להתחיל להיות מיושמת במהלך 2012.

 

אך הייניקן ידעה שהיא לא יכולה לעשות זאת לבדה, ולכן שיתפה את הספקים ואת הצרכנים בתהליך. "חדשנות ושיתוף פעולה עם צרכנים וספקים הם הציר של יוזמת הקיימות שלנו", אמר אלכסיס נאסרד, מנהל החטיבה המסחרית של החברה.

 

עד כה הוגשו 20 רעיונות לתחרות. בין הרעיונות הפופולריים: פורמט חדש לבקבוק, שמפחית אלמנטים בלתי יעילים במהלך ההובלה, ועיצוב נוסף לבקבוק, הפעם עם הליך ייצור שמבטל את הצורך בתוויות. את הרעיון הזוכה נקווה לראות באריזות העתידיות של הבירות שנשתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים