תביעה: "מנהל המוסך סירב לטפל כי אני עיראקי"
בעל רכב שהגיע למוסך בפתח תקווה טוען כי המנהל סירב לתקן את רכבו ואמר לו: "לך לעזאזל יא חתיכת עיראקי". בתביעה שהגיש נגד המוסך, דרש בעל הרכב פיצוי בגין הפלייה. האם ביהמ"ש קיבל את התביעה?
השד העדתי מוציא את ראשו המכוער במוסך? בעל רכב שהגיע למוסך בכדי לבדוק תקלה שאירעה ברכבו, טען כי לאחר שהבדיקה העלתה כי ככל הנראה מדובר בבעיה מסובכת בראש המנוע, החליט לפנות למוסך מורשה בפתח תקווה. לטענתו, לאחר שנציג המוסך המורשה לקח ממנו פרטים והכין את הרכב לתיקון, נאמר לו כי מנהל המוסך לא מאשר את קבלת הרכב. לפיכך, כך לטענת בעל הרכב, ניגש למנהל בעצמו, במטרה לשכנע אותו לתקן את הרכב, אלא שזה החל להתווכח עמו ולבסוף הטיח בפניו את המשפט: "לך לעזאזל יא חתיכת עיראקי".
בתביעה שהגיש בעל הרכב נגד המוסך טען, כי מנהל המוסך סירב להעניק לו שירות מחמת הפליה, תוך שהעליב אותו בפני אנשים ופגע בו עמוקות, וביקש פיצוי לפי החוק למניעת הפלייה במוצרים ושירותים.
נציג המוסך טען, כי לא הסכים לטפל ברכב מאחר והתובע לא ביצע טיפולים ובדיקות לפי הוראות היצרן ונהג לתקן את רכבו במוסכים אחרים, ומשכך לא יכול היה לקחת את האחריות לטיפול. מנהל המוסך אישר כי פרץ בינו לבין התובע ויכוח, אך הכחיש כי אמר את המשפט המעליב והוסיף, כי מדובר במוסך בעל קהל לקוחות שבע רצון, שנחשב למרכז שירות מצטיין ברשת רנו וניסאן, המעניק שירות מקצועי ואמין.
עלבון, צער והשפלה
השופטת עינת רון קיבלה את גרסת התובע, לאחר שקבעה כי עדותו הייתה סדורה וניתן היה לראות עליו כי באמת נפגע מהדברים שהטיח בפניו מנהל המוסך, כשמנגד המנהל לא הכחיש את האמירה באופן גורף והודה כי פרץ ויכוח בין השניים.
לפיכך נפסק, כי סירוב מנהל המוסך להעניק לתובע שירות גרם לו לעלבון, צער והשפלה כמו גם לנזק נוכח העובדה כי נאלץ לחפש אחר מוסך אחר. על כן, נקבע כי על המוסך לפצות את התובע ב 2,500 שקל. הוצאות נוספות לא נפסקו.
- לעיון בפסק הדין
- לאתר המשפט הישראלי "פסקדין"
(צילום ארכיון)
צילום: איי פי
מומלצים