מייסיס מכניסה לחנויות את הרגלי הקנייה ברשת
ראשי רשת חנויות הכל-בו האמריקאית מתכננים להכניס לחנויות ה"אמיתיות" מאפיינים חדשים המוכרים למי שנוהג לבצע רכישות באינטרנט: מתן פידבק על המוצרים ותהליך הקנייה, שירות שיראה אילו מוצרים נוספים ניתנים לרכישה ו"עוזר אישי" שימליץ לכל לקוח מהי הקנייה המתאימה ביותר עבורו
דמיינו עמדה בחנות מייסיס שמאפשרת ללקוחות לתת ביקורות על המוצרים ולשלם על המקום, או עוזר אלקטרוני באזור הקוסמטיקה שממליץ על מוצרים לטיפול מתוך מגוון המוצרים; אלו חלק מהרעיונות שקיבלו השראה מהאופן בו צרכנים קונים ברשת, אותם אימצה רשת חנויות הכל-בו ונמצאים בפיתוח או בתכנון לשנה הקרובה.
לכתבות נוספות בנושא קניות
"ברור לי שצרכנים אוהבים לקנות באינטרנט", אמר מנכ"ל הרשת, טרי לונגדרן, בכנס הקמעונאות העלומי בטוסון, אריזונה. "אני מתמקד באופן שיגרום להם להרגיש נוח ולהיות מוכנים לקנות בחנויות שלנו, בדיוק כפי שהם קונים ברשת".
לונדגרן צופה כי המכירות המקוונות של מייסיס יגיעו ל-2 מיליארד דולר השנה, לאחר שעלו ב-40% בשנה החולפת. נתון זה יגיע ל-7% מתוך סך המכירות על פי תחזיות וול סטריט. בענף הקמעונאות כולו, המכירות המקוונות עומדות על 11% מתוך סך המכירות.
נכון לעכשיו, 23 מתוך 800 החנויות של מייסיס מהוות מרכז הפצה להזמנות מקוונות. התוכנית היא לצמוח ל-292 חנויות עד סוף השנה.
פיטר סאשה, מנהל החנויות של מייסי, אמר כי לעובדים ברשת תהיה בקופה טכנולוגיה של "חפש ושלח", שאומרת כי אם המוצר לא קיים בחנות, המוכר יכול לבדוק אם המוצר נמצא באתר של מייסיס או במרכזי ההפצה, ולהזמין את המוצר.
עוד בתכנון - "המעבר האינסופי", שישמור על המכירות בחנויות הקטנות יותר - שירות שמראה על גבי מסך את המלאי לא רק בחנות הספציפית אלא בכל הרשת.
סאשה אמר כי בעתיד הקונים יוכלו להשתמש בעמדות בתוך החנויות כדי לכתוב תגובות על מוצרים, ליצור רשימת קניות, לשתף את כל זה בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, ולהשוות נתונים עם חברים. לדבריו, על פי הנתונים בענף, 7 מתוך 10 בעלי סמארטפון משתמשים בהשוואת מחירים ברשת בזמן שהם בחנות.