לומדים בכיתה לקנות שוקולד ועגבניות כחול-לבן
תוכנית הלימודים "כחול לבן זה אנחנו", שהחלה בשנה שעברה כפיילוט במספר מצומצם של בתי ספר, תועבר ל-50 אלף תלמידים מדי שנה. "הילדים ישפיעו גם על ההורים"
מחנכים לרכישת מוצרים כחול-לבן - כבר מבית הספר: תוכנית לימודים חדשה תעודד את התלמידים להעדיף "שוקולד השחר", לאכול מקופסאות השימורים של "פרי הגליל" ולתבל את הסלט בעגבניות שרי. התוכנית ששמה דגש על צרכנות כחול-לבן תלמד את הילדים גם על פיתוחים ישראלים מובילים בעולם כמו הדיסק-און-קי, ה-ICQ ואפילו על הטפטפות בגינות הירק.
עוד בחדשות:
החקירה: דקירת נהג המונית בכפר סבא - פיגוע
המקור לעסקת חלבי: אין לי הסכם עם האסירים
המתלוננת נגד אפרתי: הרס לי את החיים
הסיסמה המרכזית בתוכנית היא "כחול לבן זה אנחנו", כשהמסר המרכזי לתלמידים הוא "אם לא נקנה כחול לבן, לא יהיו מקומות תעסוקה ומשפחות בישראל לא יוכלו להתפרנס". מדובר בפרוייקט משותף של משרד התמ"ת ומשרד החינוך, שבמסגרתו צוותים
של מטה "כחול לבן" יגיעו לבתי הספר היסודיים ויערכו להם סדנאות על חשיבות הצריכה מתוצרת מקומית ויצירת גאווה לאומית בתעשייה הישראלית ובמוצריה.
מערכי השיעור כוללים פעילויות חווייתיות, מצגות ומשחקי קלפים, כשבמסגרתם התלמידים יצטרכו לחפש את התוויות "מיוצר בישראל" ולדעת להבחין בין מוצרים ישראלים למוצרים שמיובאים לארץ. באחת המצגות התלמידים נשאלים "איזה מוצר נרכוש בבואנו לסופר - שוקולד השחר או שוקולד מחברה זרה?". במצגת אחרת נאמר כי "האנשים שעובדים בפרי הגליל מייצרים את התירס המתוק שכולנו אוהבים וכתוצאה מכך האנשים מקבלים את שכרם ומפרנסים את המשפחה".
התוכנית החלה בשנה שעברה כפיילוט במספר מצומצם בתי ספר וכעת הכוונה להרחיבה לכדי 50 אלף תלמידים מדי שנה. ינון אלרואי, יו"ר מטה כחול לבן והמשנה למנכ"ל התמ"ת, הסביר כי: "למרות הקולות הנשמעים בשנה האחרונה על חרם מוצרים
ישראלים, מטה כחול לבן רואה חשיבות עליונה בהשקעה בחינוך הילדים לערכי העדפת תוצרת הארץ ומודעות צרכנית, שכן הילדים של היום עתידים להניע את כוחות השוק בישראל הם התעשיינים והצרכנים של המחר".
שר התמ"ת, שלום שמחון, הוסיף: "המשרד משקיע מאמצים גדולים בהגברת המודעות לחשיבות צריכת תוצרת הארץ, התורמת לכלכלה, לחברה ומשפרת את מצב התעסוקה. אנו מאמינים כי הטמעת מסרים אלו כבר בגיל צעיר תביא לתוצאות והילדים יפנימו את המסרים וישפיעו על הוריהם שיהפכו לצרכנים נבונים".