שתף קטע נבחר
 

הראל ביטוח מציגה: הטעות תתוקן, רק בעתיד

בני זוג שנוהגים כבר עשרות שנים ללא כל תאונה או תביעת ביטוח, קיבלו לפתע מחברת הביטוח הראל הודעה: "תבעתם אותנו במהלך השנה האחרונה לאחר שהייתם מעורבים בתאונה עם נפגעים". ניסיונותיהם לקבל מהראל הודעת תיקון, לא צלחו. עד שאנחנו התערבנו

הידעתם? חברת הביטוח חייבת לשלוח אחת לשנה דו"ח למבוטח בענף הרכב, המתייחס לתביעות שהגיש נגד חברת הביטוח בשלוש השנים האחרונות. כך קבע המפקח על הביטוח. ולדו"ח זה משמעות כספית לא מבוטלת: שעור ההנחה על העדר תביעות, מותנה הרי במספר התביעות שהוגשו לחברת הביטוח. שיטה זו נקראת קוראים "בונוס", והיא עובדת כך: מבוטח שלא היו לו תביעות נגד חברת הביטוח זוכה להנחה (בונוס) של 7.5% מהפרמיה, בגין כל שנה בה לא היו לו תביעות נגד החברה, עד למקסימום של 21.5% אם במשך 3 שנים לא תבע. מבוטח שהגיש תביעות משלם "קנס" של 7.5% לכל שנה בה הגיש תביעות. במילים אחרות - הפרמיה שלו גדלה אם היו לו תביעות עד לתוספת של 21.5% אם הגיש שלוש כאלה.

 

זאת ועוד: מבוטח "מרובה תביעות" עלול לקבל מחברת הביטוח שלו הודעה כי "לא בבית ספרנו". כלומר, חברת הביטוח רשאית להודיע לו שאין לה עניין להמשיך ולבטח אותו בשל היותו מבוטח "בעייתי", ויהיה עליו לחפש לעצמו חברת ביטוח אחרת, שגם בה יידרש לשלם תוספת פרמיה. יתכן גם מצב שאף חברת ביטוח לא תרצה לבטח את האיש, ואז יהיה עליו לבטח את עצמו בפול, שם התעריפים גבוהים משמעותית מאלה הנהוגים בחברת ביטוח מסחרית רגילה.

 

ואיך יודעות חברות הביטוח אם הגשתם תביעה? התשובה פשוטה: בעת עשיית הביטוח נשאל המבוטח על עבר התביעות שלו, ונדרש להציג בפני החברה את אותו אישור שנתי שהוא מקבל, כדי שיוכל ליהנות מההנחה של העדר תביעות, או לחילופין לשלם תוספת מחיר. עד כאן הרקע.

 

ע' ובעלה א' מבוטחים כבר מספר שנים בחברת ביטוח הראל. במשך כל אותן שנים שמרו על כל תקנות התעבורה ולא היו מעורבים באף תאונה בשלוש השנים האחרונות, וכמובן שלא הגישו תביעות נגד חברת הביטוח. לא בשלוש השנים האחרונות, לא בשנים שקדמו. ובכל זאת, להפתעתם קיבלו בחודש דצמבר 2011 דו"ח מהראל, בו הוזכר כי הייתה להם תביעה נגד חברת הביטוח בגין "תאונה אחת עם נפגעים". בני הזוג מיהרו כמובן לשלוח פקס לחברת הביטוח, והודיעו כי מדובר בדיווח מוטעה. הם גם דרשו לקבל דו"ח מתוקן שינקה אותה מהכתם הלא מוצדק שדבק בהם. "אינני יודעת מהיכן נטלתם את דיווח הסרק משולל היסוד הזה", כתבה ע' להראל.

 

לדבריה, חברת הביטוח לא טרחה לענות על הפקס שנשלח. לכן שלחה פניות נוספת, שגם הן זכו להתייחסות דומה. כלומר, התעלמות. לבסוף פקעה סבלנות בני הזוג והם פנו אלינו. "מאז דצמבר (במשך ארבעה חודשים, ב.ב) אנו מנסים לקבל הסבר מהחברה על מקור הטעות ותיקון הרישום חסר השחר, אבל למרות פניות חוזרות ונשנות, לא קיבלנו תשובה עד היום", כתב לנו א'.

 

מאיתנו הראל לא התעלמו, אך תשובתם הפתיעה אותנו. לדברי הראל, אכן מדובר בטעות. דוברת החברה מסרה לנו שהעניין תוקן, וכי כך מופיע במחשב של החברה. "מדוע לא נשלח למבוטחים דו"ח מתוקן, שיאפשר גם להם להחזיק באישור על היעדר תביעות, אשר יכול להועיל במקרה וירצו לעבור לחברת ביטוח אחרת?" הקשינו. והתשובה ממש לא סיפקה אותנו. כי הראל ענו לשאלה זו בהסבר כי מדובר במקרה נדיר, וכי כל פניות בני הזוג לא הגיעו אליהם כלל. גם לכם חסרה כאן תשובה לגבי הדו"ח המתוקן? גם לנו. פניה נוספת בעניין זכתה לתשובה הבאה: "הפוליסה שלהם היא כזו שהפרמיה שהם משלמים לא התייקרה, גם אם הייתה להם תביעה אחת... מאחר שהם חידשו את הביטוח בחברתנו, לא נגרם להם כל הפסד". נכון, עדיין לא קיבלנו תשובה לשאלה הפשוטה הזו.

 

רק פניות חוזרות ונשנות שלנו, הצליחו לבסוף לחלץ תגובה עניינית יותר, כשבועיים לאחר הפניה, יש להזכיר: "מבדיקת המקרה עולה כי אכן בכל השנים בהם הרכב מבוטח בחברה לא ארעה תאונה. לצערנו, בשל טעות טכנית צוין בדיווח שנשלח למבוטח שארעה תאונה אחת עם נפגעי גוף. עם איתור הנושא החברה התנצלה בפני המבוטח ושלחה דיווח מעודכן המעיד על כך שלא ארעה תאונה".

 

אז סוף טוב הכל טוב? ובכן, כמעט כמו תמיד במקרה של חברות הביטוח - בקושי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים