שתף קטע נבחר
 

יונדאי וקיה בראש: שוק הרכב בידיים קוריאניות

3,826 מכוניות מדגמי יונדאי וקיה נמסרו בישראל במהלך חודש אפריל - יותר מרבע מכלל שוק הרכב החדש. זינוק מרשים במכירות פורד וסיאט בחודש חלש יחסית - מאזדה ומיצובישי קורסות

שוק הרכב הישראלי ממשיך במגמת הירידה גם באפריל, אך יצרניות הרכב הקוריאניות לא שומעות על כך. בחודש הרביעי של השנה חלה ירידה של 15% במסירת רכב חדש בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, בין היתר עקב ריבוי חגים ומועדי ישראל. מסירות הרכב הסתכמו ב-14,401 יחידות, אבל כל זה לא הפריע ליונדאי וקיה, שמכוניותיהן היוו 27% מכלל המסירות. פירוש הדבר שיותר מרבע מהמכוניות שנמסרו ללקוחות בישראל בחודש אפריל, נושאות את סמל אחד המותגים הקוריאנים. לשם השוואה למאזדה, מי ששלטה כאן עד שנה שעברה, נתח שוק של 2% בלבד באפריל.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

יותר מרבע מהמכוניות שנמכרו באפריל - יונדאי או קיה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
יותר מרבע מהמכוניות שנמכרו באפריל - יונדאי או קיה(צילום: רועי צוקרמן)
 

 

נתוני איגוד יבואניות הרכב מגלים כי יונדאי מסרה בישראל 2,100 מכוניות באפריל, ו-11,535 מראשית השנה (עליה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). קיה ממוקמת שנייה באפריל עם 1,726 יחידות (7,575 מראשית השנה, 44%+), אך פורד שהגיעה למקום השלישי עדיין מובילה בדירוג השנתי. יצרנית הרכב האמריקאית מסרה 1,441 יחידות באפריל, ו-7,622 מראשית השנה - זינוק אדיר של 149%.

 

במקום הרביעי ממוקמת טויוטה שמסרה 1,324 יחידות בחודש החולף ו-6,029 מראשית השנה, ירידה של 20%. טויוטה עדיין לא התאוששה לחלוטין מהמשבר שנבע מאסון הטבע ביפן, משבר במשפיע על מרבית יצרניות הרכב היפניות בישראל ובעולם. וכך מאזדה, פעם שליטה בלתי מעורערת בשוק הישראלי, צוללת השנה ב-59% (מ-9,070 יחידות אשתקד ל-3,723 השנה), מיצובישי מתרסקת ב-68% (מ-3,184 יחידות נמוכות ממילא ל-1,005 בלבד) וסובארו איבדה 64% (מ-1,588 ל-567).

 

אגב, בסובארו ירצו ללא ספק לשכוח את החודש החולף: מסירותיה במהלכו הסתכמו ב-76 מכוניות בלבד - פחות אפילו מאלו של מותגים כמו אודי, ב.מ.וו וקרייזלר. זו האחרון, אגב, נהנה השנה מזינוק מרשים מאוד של 84% במסירות.

 

יוקרה: קונים יותר - רק מגרמניה

שוק רכבי היוקרה בישראל, מבצע השנה פנייה חדה לכיוון התוצרת הגרמנית. וכך בשעה שלקסוס ואינפינינטי בירידה (ב-23%- ו-18%- בהתאמה) כמו גם יגואר (47%-), אודי מזנקת ב-24%, ב.מ.וו (יחד עם מיני) ב-39% ומרצדס ב-15%. בקרב מותגי הכמעט-יוקרה, נרשמות ירידות חדות: אלפא רומיאו מאבדת בינואר-אפריל 29%, וולוו 52%, וביואיק 47%. מכירות לנד רובר ירדו ב-12%, ואילו תת-מותג הספורטיביות של פיאט, אבארט, מאבד 35%.

 

ב.מ.וו. מותגי היוקרה הגרמניים בצמיחה, היתר בירידה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
ב.מ.וו. מותגי היוקרה הגרמניים בצמיחה, היתר בירידה(צילום: רועי צוקרמן)

 

חמשת המותגים המובילים בשוק הרכב באפריל

1. יונדאי - 2,100 יחידות

2. קיה - 1,726 יחידות

3. פורד - 1,441 יחידות

4. טויוטה - 1,324 יחידות

5. פולקסווגן - 902 יחידות

כלל השוק - 14,401 יחידות

 

חמשת המותגים המובילים, ינואר-אפריל (שינוי מ-2011)

1. יונדאי - 11,535 יחידות (14%+)

2. פורד - 7,622 יחידות (149%+)

3. קיה - 7,575 יחידות (44%+)

4. טויוטה - 6,029 יחידות (20%-)

5. ניסאן - 3,893 יחידות (18%+)

כלל השוק - 73,525 יחידות (8%-)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיצובישי - הירידה החדה ביותר (68%)
פורד - העלייה החדה ביותר (149%)
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים