למה הום סלולר לא ניידו קווי פריפייד "אנונימיים"?
לקוח שמחזיק בכרטיס חיוג וביקש להתנייד להום סלולר נתקל בסירוב, למרות שהדבר אסור על פי חוק. נאמר לו כי טכנית, לא ניתן לנייד סים פריפייד לא מזוהה של סלקום או אורנג' לרשת החדשה. הום סלולר: "היתה בעיה נקודתית במספר מקרים, שנפתרה"
מדוע שהום סלולר תסרב לנייד לקוחות שמשלמים מראש ומדברים בסלולרי באמצעות כרטיסי חיוג? חברת הסלולר הווירטואלית שנמצאת בחיתוליה, סירבה לאחרונה לנייד אליה לקוחות פריפייד של אורנג' או של סלקום, אם סים הפריפייד שבידם לא רשום על שמם, כלומר הם מחזיקים ב"סים אנונימי". זאת למרות שחברות סלולר מחויבות ואף מעוניינות לנייד אליהן לקוחות חדשים.
- סלולר: כמה תשלמו על מסלול פרי פייד?
"האירוע התרחש בסניף הום סנטר באר-שבע", מספר צרכן שביקש להתנייד כך לחברה, "הנציג סירב בכל תוקף להעביר את המנוי אליהם, בטענה שהדבר לא מתאפשר טכנית, ולמרות שהבהרתי לו פעמים רבות שחוק הניידות מאפשר לנייד כל מספר, גם מנוי פריפייד אנונימי, הם עדיין עמדו בסירובם לנייד.
"הסיבה הרשמית שקיבלתי אחרי שעה של המתנה בשירות הלקוחות: זה נוגד את האינטרסים של סלקום ואורנג', ולכן הם מסרבים לאפשר ללקוחות שלהם בעלי פרי-פייד אנונימי לעבור אלינו (הום סלולר). לצערנו זה לא ניתן טכנית", אולם בסלקום ופרטנר מכחישים בתוקף..
מדוע לא זיהו את המספר?
"כמובן שהמכשיר והסים הנוכחי שלי ברשת אורנג' היה ברשותי, והנציג יכל לוודא על-פי נוהל מספר התקשורת - להוציא שיחה מהמכשיר, ולקבל שיחה אל המכשיר כדי לוודא שהסים שבידו אכן שייך לאותו מספר.
לפי חברות הסלולר, הפיתרון לזה פשוט עוד יותר - מחייגים למערכת IVR - שמנתבת להודעה מוקלטת, המציינת את מספר הטלפון ממנו חויגה השיחה, כדי לראות שהסים רלוונטי למשתמש, ושלא מדובר במשתמש שעשה "עקוב אחרי".
מהום סלולר נמסר בתגובה: "בשל בעיה נקודתית בהליך ניוד המספרים של מנויי פריפייד, לא הושלם ניוד קווי פריפייד במספר מקרים בשבוע שעבר. להבנתנו, הבעיה נפתרה והליך הניוד מתבצע גם למנויי פריפייד. ככל שישנו מנוי כזה שביחס אליו טרם הושלם הליך הניוד, הוא מוזמן לפנות לחברתנו (1-800-055-222) על מנת שנטפל בו בהקדם האפשרי".
המידע הראשוני לידיעה הגיע בדואר האדום