ב.מ.וו ומרצדס משתפות פעולה בפיתוח חשמליות
שתי היצרניות המתחרות בדרך כלל בכל דרך אפשרית אחת באחרת, חברו יחד לפרויקט אותו מובילה אוניברסיטת מינכן: יצירת רכב חשמלי קטן, זול ובטיחותי
אוניברסיטת מינכן (TUM) בשיתוף ב.מ.וו ומרצדס, מפתחות טכנולוגיות לשימוש במכוניות חשמליות. הפרויקט, שממומן על-ידי משרד החינוך והמחקר הגרמני, נועד לגלות דרכי פיתוח רכב חשמלי זול, קל-משקל ובעל רמת בטיחות גבוהה.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
כיום מציעה תעשיית הרכב בעיקר שני סוגי מכוניות חשמליות: כאלו המבוססות על רכב רגיל וסובלות ממחיר ומשקל עצמי גבוהים מדי, בעיקר לעומת הגרסה הרגילה. הסוג השני והוותיק יותר הוא מכוניות חשמליות ייעודיות, שמחירן נמוך יחסית. אלה בדרך-כלל קטנות וחלשות, בעלות רמת בטיחות לא משכנעת ונועדו לעיר בלבד.
מציאת פתרון לייצור רכב חשמלי קל עם רמת בטיחות מקבילה למכונית נוסעים מודרנית רגילה, הוא אחד מיעדיו העיקריים של הפרויקט. מדובר באתגר גדול, שכן הוא ידרוש תכנון מרכב בעל אזורי קריסה שיכפרו על פערי משקל גדולים לעומת מכוניות רגילות - בין 600 ל-1,000 ק"ג בממוצע לרעת הרכב החשמלי.
מאוניברסיטת מינכן נמסר כי אב-טיפוס ראשון שנולד משיתוף הפעולה החריג בין ב.מ.וו למרצדס, נקרא Visio.M ומיועד לקטגוריית הארבע-גלגליים (קוואדרסייקלים) האירופית. כלי רכב בתקינה ייחודית שנולדה ב-1986 בצרפת, ואומצה על-ידי שאר מדינות אירופה ב-1992, ומאפשרת שימוש ברכב בעל ארבעה גלגלים ומשקל של עד 400 ק"ג (לא כולל משקל מצברים ברכב חשמלי) - ללא צורך ברישיון נהיגה.
תנאי נוסף לקבלת רישוי לקטגוריה (L7E): מנוע בעל הספק של 20 כ"ס או פחות. לפי תקינה זו, ה-Visio.M מציג משקל עצמי של 400 ק"ג ומנוע חשמלי עם 20 כ"ס, מה שצפוי לאפשר לו לנוע בעיקר בערים הגדולות.
עוד נמסר כי במסגרת הפרויקט, מדעני האוניברסיטה מחפשים פתרונות חדשניים לנושאי בטיחות, הנעה, אחסון אנרגיה יעיל ועוד. ספק אם הפרויקט יניב לבסוף רכב סדרתי, אם כי הידע שייצטבר צפוי לשמש את ב.מ.וו (שמובילה את הפרויקט) ומרצדס לפיתוח כלי רכב עירוניים עתידיים.