ניסאן ג'וק ממש יקרה - ב-590 אלף דולר
גרסת הקצה המוטרפת של המכונית האופנתית, עם מכלולי ספורט קיצוניים שהגיעו ישירות מה-GTR, תזכה לתג-מחיר שלא מהעולם הזה. הסיבה: ניסאן תייצר אותה אך ורק בהזמנה מיוחדת - בינתיים ב-3 יחידות
אם אתם חובבי רכב, אין ספק שלא פספסתם את אחת ההפתעות היותר גדולות בעולם הרכב השנה. ניסאן היפנית החליטה לקחת את אחד מלהיטי המכירות שלה, הג'וק הקומפקטי שמצליח מאד גם אצלנו, ולפמפם אותו בטכנולוגיית-על. את זה היא אגב לא התקשתה לעשות. כל שנדרש הי: להצליח ולדחוס לתוך הרכב מכלולים - חלקם מותאים למידות הצנועות יותר - היישר ממכונית העל של החברה, ה-GTR הסופר-ספורטיבית ומוערכת. כולל כמובן מנוע ויחידת העברת כוח סופר-מתוחכמת, שכבר שברה במהלך חייה ומגוון גרסאותיה, אין ספור שיאי ביצועים למכוניות סדרתיות.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- 10.05.2012 - המכוניות הזולות בישראל (עדכון)
ניסאן אישרה לאחרונה כי הג'וק יעבור משלב סרטוני התדמית עמוסי האקשן והטיזרים המסקרנים, לשלב ייצור ודאי. עם זאת, את המילה "ייצור" יש לקחת בערבון מוגבל, שכן ניסאן מבטיחה לייצר את הג'וק עמוס הכוח והטכנולוגיה במהדורה סופר-מוגבלת. ואם אתם חושבים על מותגים ממש אקזוטיים, המשווקים בעבודת יד מספר דו-ספרתי של מכוניות-על מדי שנה במחיר מופרך, תחשבו יותר רחוק.
ניסאן תייצר את ה-R הקטן רק לפי הזמנה, וההערכות מדברות על 20-25 יחידות ולא יותר. סגן נשיא ניסאן בארה"ב אמר למשל לסוכנות הידיעות רויטרס כי לאקסקלוסיבות הזו יש גם תג-מחיר מזעזע. לדבריו, כל רוכש ג'וק-על-בסיס-GTR יידרש לשחרר הון קטן. לא פחות מ-590 אלף דולר, ואת החישוב לשקלים (לפני מיסים כמובן, אלא מה) אתם מוזמנים לעשות בעצמכם. לנו זה כואב גם ככה.
מצד שני, במקרה הזה אתם לא צריכים להרגיש מקופחים. ניסאן היססה שנים ארוכות לפני שהואילה בטובה לאשר שיווק GTR בישראל? את הג'וק R אתם יכולים להזמין בלי שום בעיה, שכן היצרנית מתחייבת לספק אותו בכל מקום בעולם בו ימצא מישהו שיהיה מוכן לרשום את הצ'ק המאד נדיב. "הכוונה היא לייצר את המכונית יוצאת הדופן הזו במספרים מאד-מאד מוגבלים, אמר הבכיר האמריקאי. למשל לאספני רכב מאד רציניים המעוניינים (ומסוגלים, הוא לא הוסיף אך התכוון) לממן את עלות הפרויקט יוצא הדופן. בכל מקרה אנחנו מתכוונים לייצר את המכונית במספרים נמוכים באופן קיצוני", הוסיף.
ניסאן הודיעה כי קיבלה כבר שלוש הזמנות ראשונות לג'וק R, לפחות שתיים מהן הגיעו מדובאי, שלא במפתיע. ויש ליפנים גם חדשות טובות עבורכם, במידה ושלפתם כבר את פנקס הצ'קים. בניגוד לגרסת האב-טיפוס שעשתה שימוש במכלולי ה-GTR בדגם הקודם שהוצג ב-2010, הג'וק האימתני אותו תזמינו במיוחד, יקבל את העילית שבעילית. וזה אומר יחידת המנוע החזקה יותר (555 כ"ס, 63 קג"מ) של גרסת 2012. אם דאגתם.