שתף קטע נבחר

 

יס והוט: לא מפחדות מהורדות

לפי האחראים על התוכן בכבלים ובלווין הלקוח הישראלי עדיין רוצה שיביאו לו את התוכן ארוז ומוכן עד הספה. במילים אחרות: הטלוויזיה עוד לא מתה

משחקי הכס, סדרת הלהיט של HBO שוברת שיאי הורדה - 25 מיליון הורדות מתחילת אפריל, לא כולל סטרימינג, והיד עוד נטויה. זהו שיא של תהליך בו הופכים צופים שלא משלמים, להיות צרכנים העיקריים של חומר - שעולה המון כסף. בארה"ב כבר ישנם שירותים ברשת (אייטיונז והולו לדוגמא) שנותנים לצרכנים אפשרות לשלם על התכנים בנפרד, גם ללא מנוי לכבלים, אולי בדרך למודל כלכלי חדש. בישראל זה כנראה לא עומד לקרות. ולא בטוח שבכלל יש צורך, כך לפחות טענו מנהלי התוכן של יס והוט בפאנל בכנס שובר מסך בעמק יזרעאל, בהנחיית ארז טל.

 

עוד ב-ynet מחשבים:

 

"תחרות זה דבר טוב ומציאות משתנה זה דבר טוב", אמר יורם מוקדי סמנכ"ל התוכן של הוט באשר לשינויים בהרגלי צריכת הטלוויזיה ובהתפתחות תרבות ההורדות, "אבל עדיין יש לנו מנויים וליס יש מינויים". מוקדי אמר שישנו שינוי מבחינת חברות התוכן: סדרות שאפשר להוריד ברשת, צריך להביא לצופה מוקדם.

 

בהקשר הזה, אפשר לציין סדרות כמו מד מן ומשחקי הכס שמשודרות סמוך לשידורן בארה"ב. מוקדי הוסיף כי "עדיין צריך מישהו שיארוז, יפיק ויגיש את כל הסדרות. הלקוח רוצה שיביאו לו את כל הערוצים שלו. עובדה ש-70 אחוז מזמן הצפייה זה בערוצי הכבלים ולא 2 או 10".

 

יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של יס אמר כי "כולנו ישבנו בפאנלים דומים ב-10 השנים האחרונות, ותמיד דיברו על זה שנגמר עידן הטלוויזיה, אבל הטלוויזיה לא מתה. כשהגיעה הטלוויזיה, והטלוויזיה הצבעונית אמרו שהקולנוע מת, אבל היום הוא חזק יותר מאי פעם". יונה הוסיף שכך קורה עם עולם הטלוויזיה, "מבחינת הצופה ללכת לחפש פה ולחפש שם - אין בזה חוויה אמיתית. הצופים רוצים לשבת מול הטלוויזיה ולצפות בטלוויזיה".

 

סקר של מכללת עמק יזרעאל  שפורסם בכנס תומך בדעתו של ויזנטל. 74 אחוזים מכלל הנשאלים צופים בטלוויזיה בזמן השידור ולא לפני או אחרי. 85 אחוז מעדיפים לעשות זאת בסלון. אולם ישנה גם מגמה שונה, אצל הצעירים: בקרב גילאי 25-34 כ-43 אחוזים מהנשאלים אמרו שהם מורידים תוכניות ששודרו בחו"ל טרם שידורן בטלוויזיה בארץ.  

 

מימין לשמאל: גיא לרר, טמירה ירדני, יובל נתן ויונה ויזנטל ()
מימין לשמאל: גיא לרר, טמירה ירדני, יובל נתן ויונה ויזנטל

 

אותם צופים, כנראה שימשיכו להוריד מבלי לשלם. יובל נתן, עורך אתר מאקו חוזה כי שירות כמו נטפליקס שמספק בארה"ב סרטים ותוכניות בסטרימינג לא יגיע בקרוב לארץ בגלל שהתשתיות "עדיין מפגרות" לדבריו והאינטרנט איטי גם בחבילות הגבוהות. בנוסף, הוא ציין, עדיין קיימת בעיה של הסדרי זכויות שייאפשרו להתחיל שירות כזה.

 

עוד הוסיף נתן כי כיום הוט ויס הם מוצרים ללא תחרות, אולם שנה בעוד שנה נראה את מה שקורה כעת בעולם הסלולר. ''יהיו פה שחקנים חדשים ואנשים יתחברו לחברות הזולות יותר". אמר נתן שהתייחס לכניסה של חברות הסלולר כספקיות טלוויזיה באמצעות האינטרנט, עניין שעדיין תלוי ברגולוציה.

 

 

כוכב של יום חדש

גם הצריכה השונה, המשולבת, יחד עם הרשתות החברתיות העסיקה את משתתפי הפאנל. מנשה סמירה אמר שלצפייה הלינארית עדיין יש משקל. "האינטרנט לא מחזיק את עצמו. הניו מדיה לוקח אבל לא מממן". "הניו מדיה בשלב הזה מוסיף צופים", טוענת מפיקת כוכב נולד, טמירה ירדני, וזאת משום שלדבריה אנשים מדווחים על הצפיה ברשתות חברתיות ומושכים את חבריהם לצפות. "אני רואה אפשרות לעבוד בלי מתווכים. נתגלה עולם של תוכן שממומן על ידי חברות הפרסום בלי פרסומות. אני רואה אפשרות לחברות התוכן לדלג על זה שמזמין מאיתנו (תוכניות) אלא לעבוד לבד".

 

"על אף השפע והחלופות, בישראל אוהבים לצפות ביחד בזמן אמת, ובוודאי בפריים טיים", אמר סמירה מהרשות השניה. "הניו מדיה משלימה ולא פוגעת. הטלוויזיה היא הקטר המוביל"

 

גיא לרר, מנחה הצינור בערוץ 10, אומר שלעתים השיח ברשת והבאז עשויים להיות גדולים יותר מהתוכנית עצמה. לדבריו מי שעוסק בטלוויזיה צריך לדעת לשלב בין התוכניות לבין העבודה ברשת שהיא כבר לא רק שיווקית. "צריך להפעיל את הקהל לא בפטרונות, אלא לעבוד יחד עם הקהל", אמר.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים