רוצים ב.מ.וו 3 סטיישן חדשה? רק בהזמנה מיוחדת
גרסת הטורינג השימושית תיקח לעצמה ללא ספק חלק נכבד ממכירות ה-3 החדשה באירופה. אצלנו היא לא תשווק באופן סדרתי, אך תגיע בהזמנה מיוחדת
ב.מ.וו מוסיפה גרסת מרכב שנייה למשפחת סדרה 3 החדשה, מכונית שהושקה השנה ומהווה דור חמישי למכונית היוקרתית מבוואריה. מדובר בטורינג, גרסת סטיישן בעלת מרכב חמש דלתות ותא מטען גדול ושימושי יותר. גרסה זו חשובה מאוד לשוק האירופי, אך מחוץ לו תהווה אחוז נמוך בהרבה מסך מכירות הדגם. לישראל היא לא צפויה להגיע באופן סדרתי, אך בב.מ.וו מבטיחים כי ניתן יהיה לרכוש אותה בהזמנה מיוחדת - כמו כל דגמי ב.מ.וו.
עוד בערץ הרכב של ynet:
- בעלי רכב היכונו: בעתיד תשלמו על כל ק"מ נסיעה
ה-3 טורינג (Touring) החדשה זהה בגודלה לסדאן, עם אורך של 462 ס"מ, רוחב של 181 ס"מ, גובה של 143 ס"מ ובסיס גלגלים של 281 ס"מ. מידות אלו מהוות צמיחה מהותית לעומת הטורינג הקודמת, ובהתאם צמח המרווח בתא הנוסעים ונפח תא המטען, שיעמוד כעת על 495 ליטר - מהגדולים בקטגוריה. עיצוב החרטום זהה לסדאן, בעוד שמאחור ניכר דימיון רב לגרסת הטורינג של סדרה 5 הנוכחית.
ב.מ.וו תציע את הטורינג בתחילה עם שלושה מנועים - צמד מנועי טורבו-דיזל וגרסת בנזין אחת. זו האחרונה תהיה ה-328i, שמשווקת כסדאן בישראל. בגרסה זו היא עושה שימוש במנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ, והיא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.0 שניות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, והמנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (או שישה ידנית עם אותם ביצועים). תצרוכת הדלק הממוצעת בבדיקת מעבדה עומדת על 15.4 קמ"ש (14.7 לדגם הידני). בהמשך צפויות גרסאות בנזין נוספות.
היצע הדיזל יכלול בתחילה את ה-320d (ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר ו-184 כ"ס) ואת ה-330d (שישה צילינדרים, 3.0 ליטר ו-258 כ"ס). זו האחרונה תהיה הגרסה החזקה ביותר במבחר, ותאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות, תוך שהיא מציעה תצרוכת דלק ממוצעת של 19.6 קמ"ל בבדיקת מעבדה. גם כאן צפויות בהמשך גרסאות נוספות, בדומה לגרסאות המשווקות בדגם הסדאן.
בדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, לא מוסרים את מחירי המכוניות המגיעות בהזמנה מיוחדת. בהתאם, לא ניתן היה לקבל את מחירי הגרסאות השונות של הטורינג בישראל.