שתף קטע נבחר
 

ג'וימקס חדש לסאניאנג - השקה אירופית בישראל

יצרנית הקטנועים השיקה בישראל את הג'וימקס החדש, באירוע אליו הוזמנו גם רוכבים מאירופה. עד המבחן, קבלו מספר נתונים חשובים

כאשר הודיעה חברת מוטרו, יבואנית סאניאנג לישראל, כי השקת הג'וימקס החדש לעיתונות האירופית תתבצע בישראל, הורמו לא מעט גבות בהפתעה. אלא שמי שמכיר טוב יותר את נתוני המכירות של המותג בישראל, יודע כי מדובר בשוק חשוב עבור קונצרן SYM, המחזיק כאן בפלח שוק של קרוב ל-40% מכלל המכירות, בעוד הג'וימקס הוא אחד מרבי המכר. מי שמכיר טוב יותר את היצרנים מהמזרח, יודע כי לעיתים קרובות נתח השוק חשוב עבורם יותר ממספרים אבסולוטיים.

 

עוד בערוץ הרכב הדו-גלגלי ב-ynet:

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

השבוע הגיעו לישראל כ-70 עיתונאים וסוכנים מ-12 מדינות, בהן אנגליה, ספרד, צרפת, רוסיה ושוויץ, ופגשו כאן לראשונה את משפחת הג'וימקס (GTS בשווקים מסויימים) החדשה, הכוללת גרסאות 125, 250 ו-300 סמ"ק.

 

מבחינת עיצוב נראה כאילו הג'וימקס העדכני עבר מתיחת פנים מקיפה, עם שמירה על סממני עיצוב כמו שורת נורות Led ביחידות התאורה הקדמיות, יחידות מאותתים ומראות. עם זאת, השינויים - בעיקר מאחור - מקרבים אותו במראה לדאונטאון של קימקו, ולא בכדי. לדברי ריימונד הסו, סגן המהנדס הראשי של סאניאנג, הדאונטאון היה מטרת מחלקת הפיתוח, המודעת היטב להצלחתו בחו"ל.

 

מנועי ה-125 וה-250 סמ"ק המוזרקים מוכרים מהדגם היוצא ומדגמים אחרים של סאניאנג, אך גרסת ה-300 מצויידת במנוע חדש לחלוטין המכונה F4. מדובר בסינגל מוזרק בנפח 278.3 סמ"ק בדיוק, המייצר 29.5 כ"ס ו-2.6 קג"מ, כ-6 כ"ס ו-0.3 קג"מ יותר מנתוני ה-250. לדברי הסו, הקווים המנחים בפיתוח המנוע החדש היו צריכת דלק נמוכה (סאניאנג טוענים ל-30 ק"מ ומעלה לליטר) ופעולת מנוע חלקה יותר, בעזרת הורדת טמפרטורת העבודה של המנוע.

 

לטענת סאניאנג, לג'וימקס שלדה חזקה וקשיחה מבעבר הודות לחיזוקים בזנב ובחיבור בינו לחלקה הקדמי של השלדה. בסיס הגלגלים כעת ארוך יותר לטובת יציבות משופרת (תוספת  של 4 ס"מ), והחישוק הקדמי גדל ל-"14 לעומת 13 בדגם הקודם. יש מזלג סטנדרטי מלפנים, בולם כפול עם חמישה מצבי שיכוך בכל הגרסאות, ובלמי דיסק פרפריים מלפנים ומאחור. קוטרו של הדיסק הקדמי גדל ל-260 מ"מ.

 

אגב, בניגוד לדאונטאון, ABS אינה אופציה אפילו, אך הסו מבטיח כי תופיעה בדור הבא, יחד עם מערכת דימום מנוע בעמידה. רשימת האבזור כוללת גם חיישן אורות אוטומטי, פנסי ערפל (לא בגרסת ה-125), שקע USB ומערכת חימום בגרסת ה-300 סמ"ק.

 

לצערנו, הג'וימקס החדש התייקר במעט. מחיר ה-125 עומד על 22 אלף שקל (התייקרות של 2,000 שקלים), ה-250 יעלה 26 אלף שקל, וגרסת ה-300 סמ"ק תתייקר ב-2,000 שקלים. ההתייקרות הופכת את הג'וימקס 125 ליקר מהדאונטאון המקביל, אך ה-300 זול ממקבילו בכ-1,000 שקל.

 

אגב, סאניאנג הציגה גם קטנוע חשמלי חדש בשם E-Vride, דו-גלגלי סדרתי ראשון ליצרנית, המאפשר טווח רכיבה של 60 ק"מ, ובחירה בין שלושה מצבי נסיעה ("רגיל", "טיפוס בעליה" ו"חסכוני"). טעינה מלאה של סוללות אורכת שעתיים, ובסאניאנג מתגאים כי למרות הכל, הקטנוע מציע מקום לשתי קסדות שלושת-רבעי מתחת למושב. ה-E-Vride ישווק אצלנו תמורת 13 אלף שקלים.

 

הכתבה באדיבות אתר דו"גרי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
סאניאנג - השקה בישראל
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים