פיצה האט תחליף את בן אנד ג'ריס במגנום
אחרי שנים, פיצה האט תחליף את בן אנד ג'ריס במכלי גלידת מגנום החדשה של גלידת שטראוס ובאריזות מיני שלגונים. "בשנים האחרונות היתה ירידה במכירות גלידה ברשת", אומרים בפיצה האט. בעקבות השקת גלידת מגנום ברשתות השיווק המתחרות פצחו במבצעים
אוהבים בן אנד ג'ריס? בקרוב לא תוכלו למצוא את הגלידה בפיצה האט. אחרי למעלה מ-15 שנה, ברשת הפיצה מחליפים את בן אנד ג'ריס בגלידת שטראוס של יוניליוור. ל-ynet נודע כי ב-1 ביוני תפסיק הרשת למכור את מכלי הגלידה האמריקנית, ותחל להציע יחד עם הפיצה מוצר חדש של גלידת שטראוס: מכלים בגודל פיינט של גלידת מגנום, וכן אריזות מסוג מולטי פק עם מיני שלגוני מגנום וטילונים. היקף שיתוף הפעולה בין החברות: 2 מיליון שקל.
המהלך יביא לירידת מחיר של מכל גלידה ב-30 סניפי הרשת: בפיצה האט יבקשו 27.90 שקל למכל של הגלידה החדשה, לעומת תמחור של 33.90 שקל לבן אנד ג'ריס ברשת. זאת למרות שהמחיר המומלץ לצרכן של גלידת מגנום עומד על 23.90 שקל וברשתות השיווק המוזלות היא אכן נמכרת במחיר זה. בן אנד ג'ריס נמכרת ברשתות השיווק המוזלות ב-24.90 שקל למכל + מבצעים, כמו זה שבשופרסל דיל: 2+1 על בן אנד ג'ריס, כלומר 16.5 שקל למכל.
"בשנים האחרונות היתה ירידה של 30% במכירות גלידה אצלנו, גם כיוון שהתחלנו לשווק קינוחים אחרים, אך גם משום שמיעטנו לפרסם את הגלידה. אנחנו רוצים להרים את מכירות הגלידה", כך הסביר ל-ynet הבעלים של פיצה האט ישראל אודי שמאי, את המהלך.
"החלפנו את בן אנד ג'ריס בגלידת שטראוס מכמה סיבות: חשבנו ששטראוס מפרסמת יותר, אגרסיבית יותר ותיזום מהלכים שיווקיים. בן אנד ג'ריס כבר לא מפרסמים. בנוסף, רצינו לשנות את התמהיל. מי שאוהב גלידה בקופסא יוכל לקנות גלידת מגנום במחיר נמוך מבן אנד ג'ריס, ויש גם אופציה חדשה וזולה עוד יותר יותר: מולטי פק, אריזה עם כמה סוגי שלגונים קטנים כמו מיני טילונים ומיני מגנום".
בן אנד ג'ריס זה שם דבר והמוצר החדש של גלידת שטראוס פחות מוכר.
"שטראוס מוּכרת יותר, בסקר שערכנו עלה כי רק 14% ידעו שאנחנו מוכרים בן אנד ג'ריס, המודעות לגלידת שטראוס גבוהה יותר. בנוסף, ראינו בסקרים שילדים לא קונים אצלנו גלידות, אלא רק בני נוער ומבוגרים. הבנו שאתנו מפספסים את שוק הילדים. עכשיו עם אריזות שלגוני המיני נפנה גם לילדים שהם חלק גדול מהקהל שלנו".
דרך להעלות את המכירות
עבור גלידת שטראוס, שיתוף הפעולה זו דרך לקדם את המוצר החדש שלהם: אריזות ביתיות של גלידה תחת שם המותג מגנום. גלידת שטראוס יצאה אך לאחרונה עם סדרת הסופר פרימיום (12% שומן חלב ומעלה) ולפי החברה, זו פעם ראשונה שהמותג נמתח מעבר לגבולות השלגון. גובה ההשקעה במוצרים החדשים: 5 מיליון שקל.
מנהל היחידה העסקית בגלידת שטראוס יורם אביגד: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמשווקת גלידות סופר פרימיום ביתיות תחת שם המותג מגנום, וזו כניסה ראשונה שלנו לקטגוריית הסופר פרימיום. שיתוף הפעולה עם פיצה האט מאפשר את הרחבת פעילותה של גלידת שטראוס בצריכה 'מחוץ לבית'. אנחנו מתכוונים להתקשר עם לקוחות קמעונאים נוספים". בין לקוחות החברה: מלונות פתאל, דן, איקאה וצה"ל.
מתחרה חדש נכנס - המחירים ירדו. בינתיים
ברשתות השיווק, האריזות הביתיות של שטראוס, בנפח 473 מ"ל, שכבר נמכרות ברשתות השיווק, מתומחרות בממוצע ב-25-24 שקל לצרכן, מחיר מינימום. הטעמים: ונילה קרמל קראנץ', שקו פאדג' פקאן, ונילה נגיעות אספרסו ונוגט צ'אנקס.
היצרניות המתחרות, הגיבו לכניסת המתחרה החדש של גלידת שטראוס במבצעים: בשופרסל דיל כאמור מכל בן אנד ג'ריס נמכר במחיר דומה ליחידה ואף מוצע במבצע 2+1. במגה בול מוכרים 2 מכלי בן אנד ג'ריס ב-40 שקל. נסטלה יצאה במבצע משלה על אריזות ביתיות של גלידת ג'ויה: יחידה ב-19.90 שקל, כשלרוב המוצר מתומתחר ב-29 שקל. גלידת האגן דאז נמכרת ב-24.99 שקל במגה, אך מצאנו גם מכלים ב-35 שקל.