הונדה סיוויק האצ'בק במבחן: למכורים בלבד
המשפחתית הקומפקטית של הונדה מציעה עיצוב ייחודי, מנוע 1.8 ליטר ומבטיחה גדולות. אבל האם יש לה מקום מול מתחרות מצוינות ועם תג מחיר כה גבוה?
- קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
- מתחרות עיקריות: יונדאי i30, סיטרואן C4, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס
- מחיר התחלתי: 126 אלף שקל (ידני)
- מחיר למכונית במבחן: 146 אלף שקל
1. תא נוסעים ותפעול
תא הנוסעים של הסיוויק מיוחד מאוד מבחינת עיצוב, וממשיך את הקו של ההאצ'בק הקודמת עם מפלסי המידע. אז ייחוד יש, אבל כלל לא ברור שלריבוי הצגים יש תועלת מבחינת נוחות או בטיחות. שפע משטחי הפלסטיק והקונסולה הענקית לא תמיד מציגים איכות גבוהה, אם כי חלק נכבד מהחומרים מהם בנוי תא הנוסעים נעימים מאוד למגע. הנדסת האנוש רחוקה ממושלמת (מחשב הדרך לדוגמה מסורבל לשימוש ולא קריא כלל בתנאי שמש מסוימים), וחלק מהפקדים מעט רחוקים. תנוחת הנהיגה אינה טובה, אך המושבים לכשעצמם נוחים. המרווח לנוסעים מספק, תא המטען גדול ונוח לשימוש. הראות לאחור נפגעת בגלל מבנה הדלת עם הספויילר והזכוכית הכפולה, רעיון עיצובי שנגרר מהסיוויק הקודמת, ושהגיע הזמן להיפטר ממנו.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
הסיוויק סובלת מכיול מתלים נוקשה, שהופך את הנסיעה ללא נעימה בעיר. רעשי כביש מורגשים כבר ממהירות נמוכה יחסית, וגוברים בדרך בינעירונית, שם הסיוויק ממשיכה להיות בעלת רמת נוחות בינונית ביחס למובילות הקבוצה. היגוי קל ומהיר מקל על תמרונים במהירויות נמוכות (חנייה ותנועה במרכזי ערים, למשל).
3. מנוע-גיר
לסיוויק האצ'בק גרסה מחודשת של מנוע ה-1.8 הוותיק של הונדה. הוא מרגיש מעט חלש מכפי שניתן היה לצפות. המנוע אינו עשיר בכוח בסל"ד נמוך, ודורש על-כן רגל ימין נחושה, על חשבון תצרוכת הדלק. תיבת ההילוכים לא מרשימה: במצב D היא ממהרת לעלות בהילוכים ואיטית להורידם, ואילו מצב S נועל אותה כך שהיא לא מעבירה להילוך גבוה ויוצרת רעש מנוע רב. מעבר למצב ידני מאפשר שליטה מלאה כשנמצאים ב-S, אבל בשביל לבטל אותו צריך לעבור ל-D ולחזור ל-S - סרבול מיותר. תצרוכת הדלק סבירה, ובתנאי אמת עמדה על 10.4 קמ"ל.
4. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית של הסיוויק סבירה, לא הרבה מעבר לכך. היא מציעה אחיזה בכמות מספקת למשפחתית, אך ככל שעולה המהירות (כבר ממהירות שיוט אופיינית), ההיגוי הופך עצבני והיציבות הכיוונית נפגעת. הסיוויק גם מעט רגישה לבלימה בפניות. הבלמים לא הרשימו כלל, הן מבחינת עוצמת הבלימה והן מבחינת הכוח שיש להפעיל כדי לקבל בלימה טובה. רמת הבטיחות הפאסיבית טובה מאוד, עם ציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחן ה-Euro NCAP. לסיוויק שש כריות אוויר ובקרת יציבות.
5. אבזור ומחיר
הדגם בו נהגנו, הוא רמת הגימור הבכירה - ספורט. דגם זה מציע מערכת שמע מקורית עם חיבור USB, גלגל הגה מצופה עור (ונעים במיוחד למגע), חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט ומצלמת נסיעה לאחור. זהו אבזור מכובד, אך לא חריג בקטגוריה. נוכח מחיר של 146 אלף שקל, מדובר בתמורה בעייתית מאוד ביחס למתחרות הישירות.
ציון כולל וסיכום
+ אבזור, תא מטען, בטיחות פאסיבית
- ביצועים, נוחות נסיעה, יכולת דינמית, תמורה למחיר
ולבסוף: הבעיה העיקרית של הסיוויק היא תג המחיר. תמורת 146 אלף שקל, ניתן לצפות לרכב לא פחות ממדהים. הסיוויק זכאית לכל היותר לתיאור "בסדר", אלא שמול מתחרות מצוינות כמו פולקסווגן גולף ופורד פוקוס, היא פשוט לא תחרותית. היכולת הדינמית שלה נחותה, הנוחות דורשת ליטוש נוסף, והנדסת האנוש חסרה. במחיר בו היא מוצעת כיום, הסיוויק היא קוריוז המיועד לאוהדי הונדה שרופים. עבור יתר רוכשי המשפחתיות, אנחנו ממליצים לבחור באחת המתחרות.
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים |
נפח / סוג דלק | 1.8 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 142 כ"ס ב-6,500 סל"ד |
מומנט מרבי | 17.7 קג"מ ב-4,300 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית, חמישה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | חמש דלתות, האצ'בק / חמישה |
אורך | 430 ס"מ |
רוחב | 177 ס"מ |
גובה | 144 ס"מ |
בסיס גלגלים | 259.5 ס"מ |
משקל | 1,285 ק"ג |
נפח תא מטען | 410 ליטר |
100-0 קמ"ש | 11 שניות |
מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 15.6 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 10.4 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 150 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 4 |
מחיר לגרסה שנבחנה | 146,000 שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי Euro NCAP |