מהפכת הסלולר: החברות יעלו מחיר בעתיד?
המפץ הסלולרי השאיר את הצרכנים הישראליים מבולבלים. מדוע שוק התקשורת הסלולרית נפתח רק כעת, מתי יוזלו הסמארטפונים ומה מצבם של הלקוחות העסקיים? מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, ענה לשאלות הגולשים
מדוע שוק התקשורת הסלולרית נפתח רק כעת? האם החברות החדשות צפויות להעלות מחירים בקרוב? מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, ענה לשאלות הגולשים בקהילת כסף וקריירה ב-ynet קהילות. לפניכם כמה מהשאלות המרכזיות.
- ייצוגית: "הוט טלקום לא מחברת בפריפריה"
- לקוחות גולן טלקום: "עדיין לא מצליחים להתנייד"
- המלחמה בסלולר: דקות תמורת קנייה בהום סנטר
- שבוע חדש בסלולר: בעיית ניוד ב-HOT מובייל
שאלה: האם ישנה הערכת זמן ברורה ומדויקת יותר לגבי מועד הוזלת המסארטפונים? מה שיעור ההוזלה הצפוי ?
תשובה: החסמים בשוק יוסרו בחודש הקרוב ואנו מעריכים שגם המחירים יוזלו בקרוב. הרפורמה בייבוא מכשירי סלולר (קיצוץ בבירוקרטיה ושינוי השיטה) תיכנסנה לתוקף בתקופה הקרובה. כללית, כל מכשיר סלולרי שעומד בסטנדרטים אירופאים ואמריקאים לא יהיה חייב באישור המשרד.
שאלה: לאמי עובדת פיליפינית, אשר לה אין חשבון בנק ישראלי. לכן משתמשת בכרטיסי prepaid אשר עולים לה הון (ועוד יותר ביחס להכנסתה). האם מתוכננת רפורמה גם בתחום הזה?
תשובה
: כבר כיום, ישנם הבדלים משמעותיים בתעריפים המוצעים ללקוחות פרי פייד על ידי החברות השונות. אנו ממליצים לבדוק בכל החברות הקימות מהן ההצעות השיווקיות שלהן. מפעילים וירטואליים והמפעילים החדשים שנכנסו לשוק הסלולר צפויים הגביר את התחרות בשוק ובכלל כך, לספק מענה לנישות צרכניות שונות כדוגמת לקוחות הפרי פייד. לפיכך, אנו צופים כי המחירים, גם למגזר זה, יפחתו בעתיד הנראה לעין.
שאלה: מתי יירדו מחירי המכשירים?
תשובה: בימים אלה, אנו נמצאים בהליכים מתקדמים ברפורמה בנוגע לקיצוץ הבירוקטיה שבעקבותיה כמות היבואנים יתרחב והיצע המכשירים יגדל משמעותית ויהיה מגוון יותר. כמו כן, ב-1.1.13 ייכנס לתוקפו חוק אשר מחייב הפרדה מוחלטת בין מכירת שירותים על ידי חברות הסלולאר לבין מכירת מכשירי הקצה. התוצאה הישירה של חוק זה תהיה הקלה על גורמים נוספים המעוניינים להתחרות בשוק הציוד וליתר שקיפות במחירי המכשירים. כל אלה, צפויים להביא לירידה במחירים.
שאלה: האם יכולה להיות בעיית קליטה אצל החברות החדשות או שכל עוד שאין להם רשתות פרוסות אז הם קונים דקות מהחברות הקיימות ואת הצרכן זה לא מעניין והוא יקבל קליטה בכל מקום אפשרי שהשלוש חברות הרגילות נותנות? ועל איזה חברה הוט מובייל נשענת לבינתיים?
תשובה: הוט מובייל נשענת על פלאפון, ולכן למנויי הוט מובייל יהיה הכיסוי המקיף בכל מקום שיש לפלאפון.
שאלה: מלפני 3 ימים אני מנוייד מסלקום להוט מובייל ועדיין לא נויידתי. אני משלם עכשיו כסף לשניהם עד שיניידו אותי. יש פה איזו תקלה רצינית בנושא. אם הוט מובייל אי אפשר לדבר הם לא עונים גם במיילים הם לא עונים...
תשובה: זה חמור. פנה אלינו ישירות - pnyot@moc.gov.il
שאלה: כרגע אני נמצא במסלול עסקי כדי להנות מהחברות החדשות אני צריך לשלם קנס של 1,600 שקל האם יש דרך לעקוף זאת או לא לשלם קנה כה גבוהה? האם אהיה חייב להמתין שנה וחצי כדי לסיים התחייבות כדי לא לשלם קנס זה.
תשובה: אם חתמת על הסכם התקשרות לפני ה-1.2.11 לגבי עד 50 מכשירים או אם חתמת על הסכם אחרי ה-1.2.11 לגבי עד 100 מכשירים, גובה הקנס שיהיה עליך לשלם הוא 8% מחשבון חודשי ממוצע מוכפל במספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות.
שאלה: האם הגבלתם את החברות הסלולריות לגבי איסור העלאת המחירים?
תשובה: המשרד לא מפקח על המחירים או קובע איסור על התייקרותם אלא דאג למבנה שוק תחרותי. שוק תחרותי הינו הכלי היעיל ביותר לשיפור ההצעות לציבור הצרכנים. במידה וחברה תבחר לייקר את המחיר, היא מסתכנת בשינוי העדפות הציבור, כפי שכבר נכחנו לאחרונה.
שאלה
: אני רוצה לשאול עקב הפרסומים על גלי הפיטורים בחברות הסלולר - מדוע הם ישר מפטרים את נותני השירות ולא את שכר הבכירים או בעלי המשרות הבכירות? בספו של דבר זה פוגע בשירות שהם רוצים לתת כדי לשמר לקוחות.
תשובה: מדובר בחברות מרויחות עם מיליוני לקוחות, ועל כן ראוי שיעסיקו את מספר האנשים הדרוש למתן שירות איכותי.
עקב התחרות והצורך לשמור על רמת שירות אנו מאמינים שהחברות תעסקנה את מרבית האנשים,
והחברות החדשות את האנשים האחרים