ישראל על גלגלים: 2.68 מיליון כלי רכב על הכביש
מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי קרוב למחצית מכלי הרכב בישראל יוצרו ביפן או דרום-קוריאה. רמת המינוע ביחס לגודל האוכלוסיה ממשיכה להיות נמוכה
רמת המינוע בישראל ממשיכה להיות נמוכה: 342 מכוניות לכל 1,000 תושבים. לשם השוואה, בשוויץ יותר מ-600 מכוניות לאלף תושבים, וכך גם אוסטריה, נורבגיה, ספרד וארה"ב. כך עולה מנתונים חדשים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ומתייחסית ל-2011. מהנתונים שוב עולה כי ההעדפה הברורה של רוכשי הרכב בישראל היא למכוניות מתוצרת יפנית (37.2% מכלל כלי הרכב שנעו על הכביש) ודרום-קוריאנית (11.8%). יחד מהוות שתי המדינות הללו קרוב ל-50% מצי הרכב בישראל.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- פיז'ו חוזרת אחרי עשור לפלח המשפחתיות - עם 301
- רנו רוצה למכור לכם מכוניות יוקרה וספורט
- דוקאטי חדש - שלכם תמורת 295 אלף שקל
בשנת 2011 נעו על כבישי ישראל 2.683 מיליון כלי רכב, מתוכם 2.164 המוגדרים "רכב פרטי". רק 15.1% ממצבת כלי הרכב מונעת במנועי דיזל, נתון נמוך מאוד בהשוואה לאירופה למשל, והנתון אף מצומצם יותר בכלי רכב פרטיים (2.9% בלבד). שיעור כלי הרכב המונעים בגז נותר זניח גם ב-2011, ולמרות צמיחה של כ-20%. מספרם עמד אשתקד על כ-10,000 כלי רכב בלבד, 0.37% מצי הרכב הישראלי.
ועוד כמה נתונים סטטיסטיים: יונדאי - לראשונה בתולדותיה - עקפה את מאזדה במספר כלי הרכב שהעלתה על הכביש. בעוד שבשנת 2010 מאזדה החזיקה בנתח ל 15.5% ויונדאי ב-14.7%, בשנת 2011 היוצרות התהפכו ויונדאי החזיקה ב-15.5%, בעוד שמאזדה מסתפקת ב-9.9%, נתח השוק השני בגודלו. ראוי לציין כי באותה תקופה גדל נתח השוק של קיה, שעברה מסמל"ת לטלקאר, מ-0.7% זניחים ל-7.4% מרשימים. נתון זה מיקם אותה רביעית בשנת 2011, אחרי טויוטה (9.2%) ולפני שברולט (6.3%).