שתף קטע נבחר
 

ישראל על גלגלים: 2.68 מיליון כלי רכב על הכביש

מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי קרוב למחצית מכלי הרכב בישראל יוצרו ביפן או דרום-קוריאה. רמת המינוע ביחס לגודל האוכלוסיה ממשיכה להיות נמוכה

רמת המינוע בישראל ממשיכה להיות נמוכה: 342 מכוניות לכל 1,000 תושבים. לשם השוואה, בשוויץ יותר מ-600 מכוניות לאלף תושבים, וכך גם אוסטריה, נורבגיה, ספרד וארה"ב. כך עולה מנתונים חדשים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ומתייחסית ל-2011. מהנתונים שוב עולה כי ההעדפה הברורה של רוכשי הרכב בישראל היא למכוניות מתוצרת יפנית (37.2% מכלל כלי הרכב שנעו על הכביש) ודרום-קוריאנית (11.8%). יחד מהוות שתי המדינות הללו קרוב ל-50% מצי הרכב בישראל.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

אילוסטרציה (צילום: נמרוד גליקמן) (צילום: נמרוד גליקמן)
אילוסטרציה(צילום: נמרוד גליקמן)

 

בשנת 2011 נעו על כבישי ישראל 2.683 מיליון כלי רכב, מתוכם 2.164 המוגדרים "רכב פרטי". רק 15.1% ממצבת כלי הרכב מונעת במנועי דיזל, נתון נמוך מאוד בהשוואה לאירופה למשל, והנתון אף מצומצם יותר בכלי רכב פרטיים (2.9% בלבד). שיעור כלי הרכב המונעים בגז נותר זניח גם ב-2011, ולמרות צמיחה של כ-20%. מספרם עמד אשתקד על כ-10,000 כלי רכב בלבד, 0.37% מצי הרכב הישראלי.

 

ועוד כמה נתונים סטטיסטיים: יונדאי - לראשונה בתולדותיה - עקפה את מאזדה במספר כלי הרכב שהעלתה על הכביש. בעוד שבשנת 2010 מאזדה החזיקה בנתח ל 15.5% ויונדאי ב-14.7%, בשנת 2011 היוצרות התהפכו ויונדאי החזיקה ב-15.5%, בעוד שמאזדה מסתפקת ב-9.9%, נתח השוק השני בגודלו. ראוי לציין כי באותה תקופה גדל נתח השוק של קיה, שעברה מסמל"ת לטלקאר, מ-0.7% זניחים ל-7.4% מרשימים. נתון זה מיקם אותה רביעית בשנת 2011, אחרי טויוטה (9.2%) ולפני שברולט (6.3%).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השלטון היפני בשוק הישראלי נותר על כנו גם ב-2011
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים