סערה בכוס תה, עם חלב
האולימפיאדה מתקרבת ולונדון מסורבלת: שיטת רכישת הכרטיסים לא ברורה, הסירוב לקיים דקת דומיה לזכר י"א חללי מינכן מעורר תרעומת, השיבושים ברכבת התחתית לא מפסיקים והבידוק הבטחוני הורס את הכיף. יניב חלילי בבלוגדון מבולגן
ארבעה ארועים הקשורים לאולימפיאדה עמדו במחלוקת השבוע. הבריטים, הידועים בחיבתם לוויכוחים ולביקורת, מצאו עצמם מתנצחים בסוגיות רבות, במה שמאפיין טוב מכל את היחס של המקומיים לאולימפיאדה: התרגשות לנוכח אירועי הספורט, לצד סלידה ותיעוב מכל הבלאגן שמסביב.
- לונדון 2012 -
העמוד האולימפי המיוחד של ynet ספורט
- יורו 2012 -
הנבחרות, הכוכבים, האיצטדיונים, התמונות
כרטיסים
שיטת הכרטיסים של האולימפיאדה ניקזה, גם השבוע, גל גדול של ביקורת מצדם של הרוכשים. על פי השיטה, התפצלה מכירת הכרטיסים למספר מועדים שונים במהלך השנה האחרונה. הרוכשים הזמינו כרטיסים וכרטיס האשראי שלהם חויב, אולם רק שבועות ארוכים לאחר מועד ההזמנה נודע להם האם הם זכו בזכות לרכוש כרטיס, ולאיזה מבין המשחקים.
השיטה המסורבלת הולידה ביקורת רבה וגם השבוע, כשנפתחה מכירתם של מיליון כרטיסים נוספים, רבים בממלכה התרעמו על הסירבול הרב ועל
עומס התנועה הכבד באתר האינטרנט המוכר את הכרטיסים (איימי תיזמנה חצי שעה).
אל השיטה הכבדה יש להוסיף את העובדה שלמעלה ממיליון כרטיסים עדיין לא נמכרו למשחקים, בהם כרטיסים למשחקי הכדורגל, הכדורעף והכדוריד. לאלה יש להוסיף 1.3 מיליון כרטיסים לאולימפיאדת הנכים, שלא נמכרו עד כה. המארגנים חוששים מקרחות ביציעי האצטדיונים, אם כי סביר להניח שבסופו של דבר גם הכרטיסים הפנויים יחולקו לתלמידים או יירכשו על ידי הספונסריות של המשחקים.
דקת דומיה
בשבוע שעבר דחה ז'ק רוז', נשיא הוועד האולימפי, את הבקשה לקיים דקת דומיה במהלך המשחקים הקרובים לזכר י"א חללי מינכן. הדחייה לא ממש נומקה, ועוררה תרעומת רבה. משפחות החללים מעוניינות לציין 40 שנה לרצח הנתעב באופן שיכבד את זכרם, אך הוועד האולימפי לא רואה לנכון להיענות לבקשתם.
זהו לא סוף הסיפור: פוליטיקאים בבריטניה ובארה"ב החלו להתגייס למען המטרה, שיגרו מכתבים לרוז' וביקשו שישנה את ההחלטה. אם הבקשות האלה יגיעו עד לשולחנו של ראש הממשלה הבריטי, דייויד קמרון, יש סיכוי שהתשובה תשתנה ושתימצא פשרה.
הרכבת התחתית
בשנה שעברה ערך העיתון "איבנינג סטנדרד" בדיקה, שהעלתה ממצא מדהים: רק ביום אחד (אחד!) מכלל ימות השנה, פעלו כל קווי הרכבת התחתית
בלונדון ללא שיבושים. הנתונים הללו נחשבים לשיפור מסוים לעומת שנים עברו - הרכבת התחתית של לונדון הייתה עד לפני חמש שנים מקור לניסוי אכזרי בבני אדם.
למרות ההתרעמות הרבה בציבור ובקרב מנהיגים בבירה, השירות עדיין לוקה בחסר. אחת הסיבות היא ועד העובדים הכוחני וחסר הריסון של הרכבת התחתית.
השבוע, עם גל נוסף של שיבושים, עלתה ביתר שאת שאלת פעילותה של הרכבת במהלך האולימפיאדה. גם כך, בימים כתיקונם, הרכבת עמוסה בתקלות, באיחורים ובשיבושים. מה יקרה כשמאות אלפי תיירים ישטפו את רחובות לונדון וינסו להגיע לאצטדיונים שבהם יתקיימו המשחקים? לאלוהים ולראש ועד עובדי הרכבת הפתרונות.
הבידוק הביטחוני
ההיערכות הביטחונית חסרת התקדים לקראת האולימפיאדה עלתה לבריטים בתקציב של מיליארד ליש"ט. החשש מובן: זהו אירוע הספורט הגדול בעולם ובריטניה נחשבת ליעד מועדף לפיגוע על ידי ארגוני הטרור.
כל צופה שיגיע למשחקים יצטרך לעבור בדיקה מקיפה בטרם כניסתו לאיצטדיון. אבל מארגני המשחקים הבטיחו כל העת כי הם עושים הכל על מנת שהבדיקות לא יפגעו בהנאת הצופים. בשעתו הם התחייבו על 7-10 דקות בממוצע
כמשך הזמן שייקח לצופה להיכנס לאצטדיון (כולל המתנה בתורים המייגעים). השבוע כבר נשמעו מספרים אחרים ועתה מדברים על חצי שעה, 30 דקות תמימות, משך התור בכניסה לחלק מאירועי הספורט.
תוסיפו לכך את הזמן שייקח לחצות את העיר ברכבת התחתית עמוסת השיבושים וקיבלתם קרוב לשעתיים. בזמן הזה אפשר לקבוע שיא בריצת מרתון.