שתף קטע נבחר

 

הציוץ הסקסיסטי שסיבך את אסוס

אסוס העלתה לעמוד הטוויטר שלה תמונה מתוך כנס ה-Computex 2012 שנערך בימים אלו. אך במקום לקבל פירגון מהגולשים, החברה זכתה למבול של תלונות על הטקסט הסקסיסטי שצירפה לתמונה

האם מה שמותר לגולשים רגילים בטוויטר, מותר גם לחברות מסחריות? מפרסמים רבים כבר למדו על עורם שהניסיון להישמע מגניבים כמו הקהל שאליו הם פונים עלול להיגמר רע. אמש, גם מנהלי עמוד הטוויטר של אסוס למדו את הלקח לאחר שהעלו תמונה של דוגמנית המציגה את המחשב החדש, והוסיפו בקריצה "מאחור (במשחק מילים על ישבן) זה נראה די נחמד. וכך גם הטרנספומר AIO החדש".

 

 

 

אסוס גילתה במהרה שמשתמשי טוויטר אינם מגלים סובלנות רבה כלפי הערות סקסיסטיות, כלומר כשזה לא בא מהם. תוך דקות הציפו גולשים תגובות זועמות בטוויטר ואזכרו את החשבון של אסוס. אתר מאשבל ליקט כמה מהציוצים הללו שבהם גולשים איימו שלא ירכשו מכשירים מהחברה וביקרו את ההתבטאות הסקסיסטית. אחד הגולשים אף הציע לכולם לעשות צילום מסך בטרם החברה תסיר את התמונה ותטען שהדבר לא היה מעולם".

 

ואכן, זמן קצר לאחר העלאת התמונה, אסוס הורידה את התמונה ופרסמה התנצלות: "אני מתנצלים על ההערה שאינה במקומה. אנו נפעל כדי להבטיח שדבר כזה לא יחזור על עצמו שוב". מנהל השיווק הדיגיטלי של אסוס, טים סמולי (Smalley) עדכן את מאשבל שהטעות נעשתה על ידי "צד שלישי שהיה בעל גישה לחשבונות המדיה החברתית במהלך התקופה בה נערך הכנס.

  

משתמשי טוויטר שמחייבים מנהלי מותגים לשמור על שפה תקינה פוליטית זה תמיד דבר טוב וראוי. מה שמותר לנו כאנשים פרטיים (עם מגאפונים דיגיטליים גדולים) בתוקף חופש הביטוי וחופש ההומור-בטעם-רע לא יכול להתקיים בעולם המסחרי. שם הכללים הם אחרים ומנהלי הפרסום חייבים לשמור על ייצוג הולם של נשים ואנשים כי הם בעלי השפעה חברתית רבה יותר ואחריות חברתית גדולה יותר.

 

אך מה שמשתמשי טוויטר פיספסו, בעודם מתמקדים בטקסט השוביניסטי, זה עצם השימוש בנשים יפות בשמלות צמודות, ככלי להצגת מוצרים בתערוכות המחשבים והטכנולוגיה השונות. ועל זה אסוס היתה צריכה להתנצל.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם גולשי טוויטר מתנהגים בצביעות?
מומלצים