מדריך רכיבה ורכבת: כך תעלו עם האופניים לקרון
במשך שנים ארוכות לא ניתן היה להסיע בישראל אופניים ברכבת, בניגוד למקובל בעולם. לאחרונה התעוררה רכבת ישראל, ומציעה סוף סוף את השירות. בדקנו אותו עבורכם
על השירות הבעייתי שמעניקה רכבת ישראל לאזרחי המדינה, למרות עשרות המיליארדים שהיא מקבלת היישר מקופת האוצר הניזונה ממיסים, אין צורך להכביר מילים. קשה וכמעט בלתי אפשרי למצוא גוף נותן שירות הזוכה לתדמית כה רעה בציבור. אבל, כאשר מזהים כותרת באתר האינטרנט של רכבת ישראל, המבשרת כי "הרכבת בשביל רוכבי האופניים", אפשר לנשום מעט לרווחה. שכן פירושה הוא שניתן להעלות אופניים לקרונות רכבת רק בשעות השפל, רק בקווים מסויימים, אבל זו בהחלט התקדמות.
החלטנו לבדוק באופן אישי את השירות, והם הוא אכן "מיישר קו" עם המקובל במדינות אחרות. רכבנו לכן באזור תל-אביב, בחרנו ברכבת פרברית היוצאת מתחנת רכבת צפון (הסמוכה לאוניברסיטת תל-אביב), כאשר תחנת היעד היא פרדס חנה. הערכנו כי מדובר בפרופיל שימוש מקובל יחסית, למי שזקוק לשירות החדש. והממצאים לפניכם:
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
1. כדאי להגיע לתחנה כ-20 דקות לפחות לפני מועד יציאת הרכבת. שכן תהליך הבידוק, רכישת הכרטיס וההגעה לרציף, לוקחים יותר זמן כאשר אתם עם תיק ביד אחת, ואופניים בשניה.2.
2. רצוי וכדאי לבקש מהדייל או מהמאבטח בכניסה, שיפתח את השער המיועד לנכים. במידה והדבר איננו מתאפשר, יש להעביר את האופניים מעל השער הרגיל אחרי החתמת הכרטיס. הכינו את הכרטיס שרכשתם בקופה מראש.
3. זכרו, הרכבת מרשה לעלות רק לקרונות של רכבות פרבריות, ולא על הרכבת המהירה בקו בנימינה-אשקלון.
4. רכיבה בתוך מתחם תחנת הרכבת אסורה ומסוכנת.
5. הקרון המיועד לרוכבי האופניים הוא האחרון ברכבת, ויש עליו סימן של קרון שמיועד לנכים.
6. רוכבי אופניים מתבקשים לעלות אחרונים לקרון בתחנת המוצא, ולרדת אחרונים ביעד, אז תתאזרו בסבלנות.
7. ניתן להעלות עד חמישה זוגות אופניים בקרון המיועד. במידה ואין מקום בקרון יש להמתין לרכבת הבאה.
8. בהוראות המתפרסמות באתר רכבת ישראל, מוזכרת רצועת עגינה אותה הרוכב חייב להביא עמו, כדי לעגן את האופניים בקרון. בפועל, נושא זה לא נאכף כלל.
9. השירות היה אדיב, מצד כל המעורבים ב"פרויקט החדשני".
10. הגיע הזמן.