שתף קטע נבחר
 

מנהלים בישראל: העובדים יצירתיים ועם מוטיבציה

מסקר שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור המי"ל עולה כי 41% מהמנהלים חושבים שהיצע העובדים הקיים כיום בשוק העבודה מספיק רחב ומאפשר גיוס עובדים ברמה מקצועית גבוהה. עוד עולה כי מנהלים לא רואים במערכת החינוך כמי שתכשיר ילדים לניהול

שני שלישים מהמנהלים סבור שהעובד הישראלי הוא יצירתי - כך עולה מסקר שנערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה עבור המי"ל (המרכז הישראלי לניהול). הסקר נערך בקרב 300 מנהלים.

 

 

יצירתיים ובעלי מוטיבציה

בתחילת הסקר נשאלו המנהלים כיצד הם מעריכים את מידת המוטיבציה ומידת היצירתיות בקרב העובדים. בשתי השאלות ישנה הערכה חיובית בסך הכל כלפי העובדים.

 

כשנשאלו המנהלים באיזו מידה העובד הוא בעל מוטיבציה גבוהה ענו 50.5% כי במידה רבה מאוד ובמידה רבה, 32% ענו "ככה ככה", ו-16% במידה נמוכה. כשנשאלו המנהלים באיזו מידה העובד הישראלי הוא יצירתי, 66% ענו שבמידה רבה מאוד ובמידה רבה, ו-25% ענו שבמידה "ככה ככה".

 

יוסי לחמיש, מנכ"ל המי"ל, מסביר כי "הנתונים הללו יכולים להיות מוסברים בכמה אופנים. ראשית, תהליכי גיוס ומיון טובים יותר מובילים לבחירת עובדים טובים יותר. שנית, רמת ניהול גבוהה יותר מצליחה למקסם את כישוריהם של העובדים ולהחדיר בהם מוטיבציה לתפקיד. מה שברור הוא שיצירתיות מוערכת היום הרבה יותר אצל מנהלים ממה שהייתה לפני עשור.

 

המנהלים נשאלו באיזו מידה הם מסכימים עם המשפט שהיצע העובדים הקיים כיום בשוק העבודה מספיק רחב המאפשר גיוס של עובדים ברמה מקצועית גבוהה. כאן ניתן למצוא התפלגות די מאוזנת בין התשובות כש-41% ענו שהם מסכימים מאוד ודי מסכימים, 24% ענו ש"ככה ככה" ו-28% ענו כי הם לא מסכימים.

 

מה התכונות החשובות ביותר למנהל?

הסקר גם ניסה לבחון מה יוצר אצל המנהלים את הדחף לעבוד, וכיצד הם רואים את התכונות החיוניות ביותר אצל המנהלים.

 

לגבי המשתנים שמניעים את המנהלים בעבודתם, במקומות הראשונים נמצאים מקצועיות (36.5%), שירות/יחס/סביבת עבודה (27.6%), אתגרים (25%). רק במקום הרביעי נמצא שכר/תנאים טובים (23%). בהמשך ניתן למצוא מחויבות ואכפתיות (10%), אפשרויות קידום (10%) והצלחה (10%).

 

כשהתבקשו משתתפי הסקר לדרג את הכישורים החשובים למנהלים בתקופה של אי וודאות, במקומות הראשונים ניתן היה למצוא את התכונות יצירתיות (23% מהמשיבים), מקצועיות (15%) וגמישות (13%). לאחר מכן: קשרים אישיים, יחסי אנוש (10%), התמדה (10%), אמונה (7%), סבלנות (6%) וכושר מנהיגות (6%).

 

המנהלים לא רואים במערכת החינוך כמי שתכשיר את ילדים לניהול. המשתתפים בסקר התבקשו לענות באיזו מידה מערכת החינוך ערוכה או לא ערוכה להכין את ילדינו לאתגרים הצפויים כמנהלים בעולם העסקי: 80% ענו שלא כ"כ ערוכה וכלל לא ערוכה. ורק 5% ענו שדי ערוכה ו- 15% ענו ש"ככה ככה".

 

מה תרצה לעשות כשתהיה גדול?

המנהלים נשאלו גם באילו תחומים היו מעוניינים שילדיהם יעסקו בעתיד. במקומות הראשונים התשובות צפויות למדי: ניהול (14%), רפואה (13%), הנדסה (10%), הייטק (8%). אך דווקא המקום החמישי הוא מפתיע: 7.3% מהמנהלים אמרו שירצו שילדיהם יעסקו בחינוך והוראה.

 

בהמשך ניתן למצוא את המקצועות מחשבים (7.3%); מדע (7%); טכנולוגיה (7%) כלכלה (6%). 27% מהמנהלים רוצים שילדיהם יעסקו בכל אשר יבחרו.

 

יוסי לחמיש, מנכ"ל המי"ל, לא מופתע: "אנחנו חיים בעולם תחרותי וקפיטליסטי. במידה רבה הסולם החברתי שלנו נקבע בהתאם ליוקרתיות של המקצוע, מה שמשתקף בדירוג המקצועות. אין ספק שמרכזיותם היחסית של מקצועות ההיי-טק, מדע, טכנולוגיה מצביעה על מגמה של טכנולוגיזציה של העולם".

 

בהמשך לשאלות הללו נשאלו המנהלים באיזו מידה הם יהיו מסופקים אם הילדים שלהם יגיעו להישגים דומים לשלהם ברמת המקצועית: 58% ענו אמנם שהם יהיו מסופקים מאוד או די מסופקים; אך מעניין לשים לב ש- 17% ענו ש"ככה ככה" ו- 25% ענו הם אינם יהיו מסופקים.

 

לבסוף נשאלו המנהלים באיזו מידה העבודה הנוכחית משפיעה או לא משפיעה על אורח החיים או על קבלת ההחלטות המשפחתיות שלך: התשובות הן חד משמעיות. 81% מהמנהלים ענו שהעבודה משפיעה מאוד או די משפיעה, ורק 10% ענו "ככה ככה", ו -10% שהיא אינה משפיעה".

 

הסקר נערך לקראת ועידת המנהלים של המי"ל שתתקיים ב-26 ביוני. בוועידה צפויים להשתתף כ-1,000 מנהלים, ביניהם מנכ"לים, יו"רים, דירקטורים, רו"ח, עו"ד, סמנכ"לי כספים, סמנכ"לי משא"ב ומנהלים בדרגי ביניים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
66% מהמנהלים חושבים שהעובדים יצירתיים
צילום: shutterstock
יוסי לחמיש, מנכ"ל המי"ל
מומלצים